Tallest Man On Earth u rujnu u zagrebačkom SC-u - Monitor.hr
28.04.2016. (13:02)

Tallest Man On Earth u rujnu u zagrebačkom SC-u

Švedski kantautor Kristian Mattson, poznatiji kao The Tallest Man on Earth, 15.9. će nastupiti u zagrebačkom Kinu SC, što će mu biti prvi puta u Hrvatskoj. Dolazi u pratnji četveročlanog benda. Ulaznice po promotivnoj cijeni od 100kn u pretprodaju kreću u petak 29.4., od 16.5. cijena će im biti 120kn. Ukoliko ih ostane na ulazu će koštati 150kn.

Iza slikovitog imena The Tallest Man on Earth krije se Kristian Matsson, kantautor rođen prije 33 godine u švedskom gradiću Leksandu. Kad je 2006. objavio svoj EP prvijenac imena ‘The Tallest Man on Earth’ Kristian je odlučno izbjegavao kontakt s novinarima, distancirajući glazbu koju je stvarao od vlastite osobnosti. Vjerovao je da je glazba ta koja treba govoriti za sebe pa je izbjegavao svako fotografiranje i objavljivanje vlastitih podataka u javnost, a jedina komunikacija s vanjskim svijetom bio je The Tallest Man on Earth. Ipak, objavljivanjem prvog studijskog albuma ‘Shallow Grave’ stvari se drastično mijenjaju. Album nailazi na iznimno topao prijem kod američkih glazbenih medija, među kojima prednjači Pitchfork koji ga svrstava među 50 najboljih izdanja 2008. godine.

Prekretnicu u njegovoj karijeri označio je poziv Bon Ivera da im se pridruži na desetodnevnoj američkoj turneji nakon koje nastavlja sa samostalnim nastupima diljem zapadne obale SAD-a. Premda u to vrijeme na sjevernoameričkom kontinentu nije imao niti izdavača, niti distribuciju, samostalni nastupi prolaze iznad svih očekivanja te postaje sve jasnije kako se rađa nova kantautorska zvijezda. Pregovori s nekoliko velikih izdavača prolaze bez uspjeha budući mu se nisu nimalo sviđale njihove ideje o komercijalizaciji glazbe koju je upravo pisao za svoj drugi album ‘The Wild Hunt’ pa na kraju izbor pada na sve uspješnijeg američkog nezavisnog izdavača Dead Oceans. Iza tog imena stajali su ljudi koji već desetljećima vode iznimno uspješne diskografske kuće Secretly Canadian i Jagjaguwar, a koji su mu jamčili punu kreativnu slobodu, te je bilo jasno da u njih može imati apsolutno povjerenje. ‘The Wild Hunt’ je odmah po objavljivanju obasut hvalospjevima kritike i premda se primjerice već tim prvim međunarodnim izdanjem uspio probiti na Billboardovu ljestvicu 200 najprodavanijijh albuma, tek je sljedećim ‘There’s No Leaving Now’ The Tallest Man on Earth dobio značajan komercijalan zamah, u prvom redu u SAD-u. Bila je to još jedna potvrda da ga veliki izdavači nisu bez razloga nagovarali da s njima potpiše ugovor.

Paralelno s njegovim diskografskim uspjesima raste i interes promotora širom svijeta pa The Tallest Man on Earth uz sve brojnije i dulje turneje nastupa i na svim značajnijim svjetskim festivalima. Četiri godine nakon što je tamo imao svoju američku premijeru kao predizvođač Bon Iveru, trijumfalno se vraća u legendarnu njujoršku dvoranu Town Hall koju rasprodaje dva dana u nizu i tako uvjerljivopotvrđuje sada već neupitan status svjetske kantautorske veličine.

U Zagrebu će predstaviti lanjski album ‘Dark Bird Is Home’. The Tallest Man on Earth je prošle godine po prvi put krenuo na turneju s četveročlanim pratećim bendom, istim onim s kojim će svirati na njegovom premijernom zagrebačkom koncertu.


Slične vijesti

Prekjučer (18:00)

Pošto je riba?

Fair Fest: Scooter zapalio Zagreb, tisuće obožavatelja bile su u deliriju

Velikani techno scene Scooter u subotu navečer zapalili su više od 6.000 ravera prvim nastupom u Zagrebu, u sklopu druge večeri prvog Fair Festa. Nastupom na Zagrebačkom velesajmu dokazali su da techno nikad ne stari. Njemačke ikone priredile su pravi rave teatar uz nevjerojatnu energiju, snažne ritmove i light show. Publiku su posebno zapalili hitovi ”Call Me Manana”, ”God Save The Rave” i ”The Logical Song“. Jutarnji donosi više fotki s Fair Festa na Zagrebačkom velesajmu.

Srijeda (22:00)

Šibenik – mjesto gdje italo-disco i punk dijele istu šankersku rundu

SHIP festival zatvorio treće izdanje uz ples, znoj i gitarističke rafale

Treće izdanje SHIP festivala u Šibeniku okupilo je 49 izvođača i 114 govornika kroz četiri dana glazbe i rasprava. Kevin Cole iz KEXP-a podijelio je priče o Princeu i prvom susretu s Nirvanom, dok su se na pozornicama izmjenjivali Valentin Vivace, Bratři, Mašinko, Adult DVD, KOIKOI, Koza Mostra i She Loves Pablo. Od plesnog synth-popa i melodičnog punka do eksplozivnog alt-rocka i teških rifova, festival je još jednom pokazao zašto je Šibenik srce dalmatinske alternative. Glazba, Ravno do dna

Ponedjeljak (16:00)

Tamo da putujem...

Koncert u čast Gabi, Arsenu i Matiji Dediću: Čak 60 glazbenika nastupilo je na ispunjenom Strossmayerovom trgu

Tijekom dvosatnog programa na repertoaru su se našle najpoznatije pjesme i kompozicije kao što su Vino i gitare, Ono sve što znaš o meni, Dida moj, Moderato Cantabile, Zagrli me, Kuća za ptice, Za mene je sreća, Hrabri ljudi, Nada, Pamtim samo sretne dane, On me voli na svoj način, Zagreb i ja se volimo tajno, i druge. Koncert je počeo s pjesmom ‘Zagreb i ja volimo se tajno‘, a nastavljen s kompozicijom ‘Vino i gitare‘. Pod umjetničkim vodstvom Ante Gele nastupili su Ivana Husar Rimac, Drago Diklić, Gita Hajdarhodžić, Bisera Veletanlić, Zdenka Kovačiček, Ksenija Erker, Tamara Obrovac, Darko Rundek, Jasna Zlokić, Zoran Predin i brojni drugi. Jutarnji, NacionalIndex

11.09. (00:00)

Poznati hitovi i svi mobitele u zrak

Alphaville na Zagrebačkom velesajmu – nostalgija i huk Paviljona 9

Interes publike svakako je bio i više nego solidan – po slobodnoj procjeni je nekoliko tisuća ljudi došlo na koncert koji je došao 40 godina prekasno. Oni koji su svoje formativne glazbene godine živjeli u tim istim osamdesetima, poput autora ovog teksta, dobro znaju da su pjesme Alphavillea bile neizostavne na tulumima.

S izvedbom „A Victory Of Love“ Alphaville počeo voditi publiku prema finalnoj katarzi koju je još više pojačala pjesma „Sounds Like Melody“ čiju izvedbu je snimalo na tisuće mobitela u dvorani i koji se nisu spuštali kad je došao trenutak za najveći hit – baladu „Forever Young“ s kojom je jedino i mogao biti završen i službeni dio.

„State Of Dreams“ donijela je oproštaj Mariana Golda i Alphavillea od zagrebačke publike taman kad je već i sparina u paviljonu postajala dodatna otegotna okolnost. Takve su nekako bile i osamdesete koje su odavno u sferi romantiziranja – bilo je dobre glazbe, ali i stalno nekih remetilačkih faktora koji su bili tu kako bi ubili gušt. Zoran Stajčić za Ravno do dna čeka kad će obnoviti Dom sportova.

05.09. (18:00)

I nagrada za najproračunatiji bend ide - kome?

Stilin: Koncerti Radioheada tu su da ispušu napuhani Oasisov balon

Bend će održati pet rezidencija od po četiri datuma – u Madridu, Bologni, Kopenhagenu, Londonu i Berlinu. Karta za parter košta od 97 eura (Madrid) do 110 eura (Berlin), a može se kupiti isključivo nakon prethodne registracije na stranicama benda, bez posrednika, prekupaca i ostalih lihvara. Znajući da su Radiohead oduvijek bili pioniri manevriranja oko lopovskih namjera financijske i glazbene industrije, ovo se moglo očekivati, no igra ide još dalje. Bend je, naime, odlučio po jedan euro od svake ulaznice donirati Liječnicima bez granica jednoj od rijetkih organizacija oko čije pozitivne uloge u ublažavanju posljedica pakla u Gazi postoji opći konsenzus. Ukratko, win-win situacija – bend se vrati u koncertnu formu, zaradi solidnu lovu i usput malo popegla nagriženi imidž, fanovi dobiju glazbu koja im je godinama bolno nedostajala i uštede malo putnih troškova, lihvari dobiju šipak. Bojan Stilin za tportal

29.08. (12:00)

Možda neće napuniti Hipodrom, ali će okupiti one ljude koji znaju po što su došli

Stajčić: Jazz se daleko više izvodi u Hrvatskoj nego što se tome pridaje medijski značaj

Istraživanje iz 2023. pokazuje da jazz u Hrvatskoj sluša 7,2% populacije, smjestivši se između punka i soula, unatoč minimalnom broju jazz klubova. Ipak, zemlja broji više od četrdeset jazz festivala godišnje, od Zagreba do Štrigove, često decentralizirano i spontano. Jazz tako postaje važan kulturni adut lokalnih sredina, jačajući turistički i kulturni identitet bez formalne strategije. Festivalima poput Ponta Lopud i Rab Jazz Festival, smještenim u kasno ljeto, publika se podsjeća da jazz u Hrvatskoj opstaje i cvjeta unatoč skromnoj infrastrukturi. Zoran Stajčić za Ravno do dna

24.08. (19:00)

Metal veterani – sigurniji od državnih obveznica

Sve veća popularnost heavy metala: Koncerti bendova tvrđeg zvuka dobrano pune blagajne

Summer Breeze u Dinkelsbühlu privukao je 45.000 posjetitelja i 130 bendova, među njima Machine Head i Blind Guardian, donoseći lokalnoj ekonomiji prihode veće od božićne sezone. Heavy metal pokazuje se kao stabilan i dugoročan biznis: fanovi troše izdašno, vjerni su bendovima desetljećima, a festivali poput Wackena i Summer Breezea redovito se rasprodaju. Dok je Wacken već pod kontrolom velikih investitora poput KKR-a, Summer Breeze ostaje u rukama lokalne tvrtke – i na pozornici i u blagajnama sve zvuči savršeno usklađeno. DW

12.08. (01:00)

Kad je Maksimir bio veći od hipodroma – barem u decibelima

U2 Zagreb 2009. i dalje drži status najspektakularnije (strane) produkcije, razlog leži u kombinaciji faktora koji se rijetko poklapaju

Ono što je činilo U2 360° Tour posebnim nije bila samo brojka. Pozornica visoka 50 metara, nadimka “The Claw”, bila je najveća ikad konstruirana, a konfiguracija je omogućavala publici da okruži bend sa svih strana. U doba kada su veliki koncerti u Hrvatskoj uglavnom značili standardne rock produkcije, U2 su donijeli nešto što je graničilo s umjetničkom instalacijom. Ali možda je najvažniji faktor bio trenutak u kojem se koncert dogodio. Hrvatska je 2009. bila u procesu pridruživanja Europskoj uniji, Zagreb se pozicionirao kao regionalni centar, a veliki međunarodni kulturni događaji imali su simboličku težinu koja je nadilazila puko glazbeno iskustvo. U2 je pretvorio Zagreb u rock centar svijeta. Usprkos brojnim pokušajima, nitko od stranih izvođača nije uspio ponoviti taj uspjeh. Domaći izvođači imaju svoja pravila – Thompsonov rekord je to nadmašio, ali kada govorimo o stranim imenima i svjetskim turnejama, U2 Zagreb ostaje nenadmašen. Dijelom je to zbog promjena u glazbenoj industriji. U2 Zagreb nije bio samo koncert, već kulturni fenomen koji je ujedinilo generacije slušatelja. Muzika

08.08. (01:00)

Bitku po bitku, pa do konačne pobjede

Bajaga i Instruktori u Puli: Prisustvovali su nečem većem od običnog koncerta, nečem što budi nadu da se ipak nećemo vratiti u devedesete

Momčilo Bajagić Bajaga i njegovi Instruktori na udaru (za)branitelja nađu se svakih nekoliko godina, najčešće u trenucima kada naše društvo ozbiljnije zakorači udesno, pa su im ovoga puta otkazani koncerti u Sisku i Solinu, dok je uoči nastupa u Puli Facebook stranica organizatora bila puna komentara u rasponu od uobičajenog nacionalističkog vrijeđanja do izravnih prijetnji. Stoga su iz Incognito Agencyja bili prisiljeni izdati priopćenje u kojem su naveli kako će sve poruke u kojima se spominju bombe i drugo toplo ili hladno oružj prijaviti policiji, a svirka u Malom rimskom kazalištu u Puli na kraju je završila u kategoriji visokog rizika.

Tako smo u petak imali prilike gledati scene primjerenije nogometnim derbijima nego novom susretu s glazbenikom koji je devedesetih pjevao protiv rata (povećani broj redara, policajci sa psima) i čiji se jedan od najvećih hitova zove “Samo nam je ljubav potrebna“. Kako to često biva, silni napadi odbili su im se o glavu jer su izazvali kontrareakciju svih onih normalnih kojima društvene mreže nisu samo poligon za uvrede i prijetnje pa se broj kupljenih karata posljednjih dana rapidno povećavao do te mjere da je nekoliko sati prije početka stigla obavijest kako je koncert rasprodan. Koncerti report na Ravno do dna.