Za koga (ni)je…
I dok je klasičan pristup u privlačenju potencijalnih korisnika poznavanje ciljne grupe, njihovih preferencija, specifičnosti i set ostalih okidača dobar pristup, postoji i druga strana cijele ove postavke koja se često zanemaruje.
Osim što treba znati s kime želite raditi, jako je važno znati i S KIME NE ŽELITE RADITI.
Možda na prvu zvuči kontradiktorno i ludost odbijati potencijalne klijente, no dva su dobra razloga zašto treba imati listu “nepoželjnih”:
- Klijenti koji traže, troše i iziskuju previše energije kako bi im se pružila usluga i nisu nikada zadovoljni, a to kod vas izaziva nezadovoljstvo, frustraciju i nerentabilnost u poslovanju nisu poželjni klijenti.
- Kroz poruku “ova usluga NIJE za…” ili “ove usluge su SAMO za…” unaprijed se vrši segmentacija (i selekcija) kroz odbijanje ali i PRIVLAČENJE baš onih klijenata koji mogu dobiti najveće vrijednosti od vaše usluge.
Najbanalniji primjer ovakve “diskriminacije” je s javnim wc-ovima, pa onda možete naći frizere koji su samo za žene (i to čak piše na tabli) ili fitness klubove specijalizirane samo za žene, klubovi samo za muške…
U praksi ovu prodaja tehniku često možete primijetiti kod premium proizvoda ali uz male preinake (i mentalne snage vlasnika biznisa) može se primijeniti i kod “malih” usluga.
Primjeri:
Yachting odjeća koja u oglasima prikazuje bogate, vesele i imućne ljude (manekene) te stavlja/pozicionira proizvod u skupo okruženje.
(Ova jakna košta puno eura i nije za svakog)
Restorani koji sa specijalitetima od 3 male hrpice hrane i cijenom tanjura kojom bi se nahranilo tri obitelji.
(Mi prodajemo doživljaj, a ne hranu)
U vođenju vlastitog biznisa svakako bi trebali imati ”NO GO!” listu te parametre po kojima će se potencijalni klijent diskvalificirati. Rezultat – uspješniji, produktivniji i rentabilniji.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
I mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).