Zašto posustanemo… ne napravimo…
Još nisam upoznao čovjeka koji nije odustao od nečeg i zbog toga imao onaj blagi osjećaj krivice da je trebalo stisnuti, da je trebalo izdržati, da je trebalo… Ma pustimo sada malo taj osjećaj… 🙂
U čemu je stvar i pozadina toga zašto u realizaciji ideja, projekata, želja, snova, poslova i čega sve ne posustanemo, ne napravimo i onda se nakon nekog vremena “grizemo”?
Vrlo je simptomatično kako mnoge ljude (one s kojima ja radim kao business coach) zanimaju različite tehnike kako biti produktivniji, kako bolje složiti kalendar, taskove, prioritete…
Bez daljnjeg da su alati bitni i poželjni, no samo poznavanje alata nije dovoljno da uspješno napravite ono što želite i/ili trebate.
Prema mom iskustvu, tri su najčešća razloga zbog čega posustanemo i/ili ne napravimo ono što bismo trebali:
1. Preambiciozan plan
Ovu temu ne bih ponovno otvarao, no potražite u arhivi tekstova gdje sam pisao o zabludi kako vidimo samo pozitivne rezultate, a zapreke i potencijalne probleme percipiramo na vrlo plitkoj razini. I onda kada se dogode… hmmm… “pa to i nije bila baš dobra ideja”
2. Strah od uspjeha
Oh da, postoji i to. Mnogima je strah od neuspjeha i poniženja poznat, no strah od uspjeha je vrlo nezgodan strah. “Unutarnje igrice” i razgovori koje “vrtimo” u glavi znaju biti jako agresivni i iz nekog čudnog razloga vuku nas prema namjernom miniranju projekta na kojem radimo.
3. Nije nam stalo
Zvuči kontradiktorno, no pozadina “nije nam stalo” vezano je uz racionalni i emocionalni dio nas samih. Racionalni dio mozga govori kako bismo trebali napraviti X, Y, Z, no emocije i kako se osjećamo oko svega toga govore i sugeriraju nešto drugo. A kada je jedno u sukobu s drugim, dogodi se to da na racionalnoj razini odradimo samo do one razine da bude OK, ali kako nema motivacije i emocija koje nas pokreću, jednostavno stanemo na toj (racionalnoj) razini i pustimo da projekt sam od sebe “umre”.
A kako se onda pokrenuti(?), kako završiti nezavršene projekte(?), kako naći motivaciju?
U prvom redu, rješenje nije u različitim alatima i tehnikama. Rješenje je u prepoznavanju i aktiviranju emocija, a alati su tu da pomognu kako bi se te emocije postigle / osjetile.
U sva tri primjera koja sam naveo, pozadina je u nedostatku emocija koje bi trebale imati svrhu da nas pokrenu, da nas motiviraju i da budu izvor energije. Racionalno zaključivanje je OK i dio je jednadžbe, no emocije su isto važna komponenta te iste jednadžbe.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
I mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).