“Biseri” u poslovnim ponudama / prodajnim pismima
Poslovna ponuda je važan dio svakog biznisa. Kroz nju govorimo i opisujemo što možemo pružiti krajnjem klijentu i koje vrijednosti može dobiti korištenjem naših usluga. Barem bi tako trebalo biti.
Za mnoge poduzetnike pisanje prodajnog pisma / poslovne ponude je prava noćna mora, jer dok su oni stručni u poslu koji rade, izražavanje u formi teksta (ponekad i slike) često bude pravo mentalno mrcvarenje.
Iz tog razloga nije neuobičajeno da se u ponudu stavljaju svakakve rečenice i “biseri”, samo kako bi se stvorio dojam dužine i eventualne profesionalnosti.
U nastavku dajem nekoliko primjera koje pod svaku cijenu trebate izbjegavati.
Primjer 1. – “Zadovoljstvo nam je…”
Nagledao sam se ponuda i ponuda koje započinju ovom rečenicom. Da stvar bude još gora, tom rečenicama započinju ponude i nekih velikih tvrtki, što cijeli slučaj dodatno pogoršava.
Problem ovakvog uvoda je u tome što sebe stavljate u prvi plan (nama je zadovoljstvo i pišemo ti jer ti želimo nešto prodati), a još gori problem je što riječ “zadovoljstvo” ne znači ništa.
Pokušajte si samo zamisliti kako izgleda zadovoljstvo vodoinstalatera koji vam želi prodati zamjenu instalacija u kupaoni? Što, kad piše ponudu smije se od uha do uha, skače od veselja, vrti djecu u krug i…
Primjer 2. – “Voljeli bismo Vas…”
Ovo je još jedan “biser” koji je samo varijacija gornjeg slučaja, no u blažem obliku i ipak s jednom malom iznimkom.
Problem ove rečenice nastaje kada se ona koristi kod otvaranja prodajnog pisma (prva rečenica). Uobičajena greška je u tome što sebe stavljate na prvo mjesto (MI bismo voljeli…) što je već od samog početka krivo (ja-ja-ja sindrom), te je ponovno jako teško opisati kako to izgleda kada “volite”.
Kako vodoinstalater “voli” da ja pročitam njegovu ponudu, tj. zašto mu učiniti uslugu i pročitati ostatak pisma?
Iznimka u korištenju ove rečenice ovisi o kontekstu i momentu kontakta s potencijalnim klijentom. Naime, ako već imate izgrađen određeni odnos i stvoreno je povjerenje, tada se rečenica “Voljeli bismo…” ipak može koristiti.
Ona za razliku od “zadovoljstvo nam je…” stavlja manji pritisak na čitatelja i daje mu (pa iako i privodno) više prostora da odluči hoće li ili neće nastaviti čitati.
Ispravan način
Nema univerzalne formule koju možete kopirati i koristiti u uvodu ponude ili prodajnog pisma, no ono što je poznato i ono što i svi mi ljudi volimo, a to je da već na samom početku prepoznamo vrijednosti koje su nam bitne.
Ako je uvod dobar, u glavi nam prođe misao: “a kako da to dobijem?” ili “što tu ima za mene”.
Stoga, provjerite ponude koje šaljete svojim potencijalnim klijentima i vidite je l’ one u uvodu zovu da se čita dalje ili se samo oslanjate na zvijezde, promućurnost i sreću da će primatelj pisma shvatiti što želite.
Ako se i dalje pitate što bi ipak trebali staviti u uvod, onda im u prvoj rečenici OBAVEZNO recite zašto ih kontaktirate.
“… kako bismo dogovorili sastanak…”
“… kako bih Vam poslao…”
“… dogovorili poslovnu suradnju…”
Formula za uvod u prodajnog pisma / prodajnog dopisa treba izgleda ovako: “tko… radnja… rezultat…”
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).