Dramatična nestašica: Neki proizvođači čak kupuju perilice rublja i s njih skidaju poluvodiče - Monitor.hr
22.04.2022. (20:00)

Očajna vremena traže očajne mjere

Dramatična nestašica: Neki proizvođači čak kupuju perilice rublja i s njih skidaju poluvodiče

Autoindustrija je na koljenima zbog nestašice čipova. Premda je veliki dio proizvodnje preusmjeren na profitabilne SUV-ove i profit je isti, ako ne i veći (svi su podignuli cijene novih vozila), dugoročno će se posljedice osjetiti. ASML je najveća tvrtka za proizvodnju litografskih strojeva za izradu čipova, a njezin čelnik Peter Wennink tvrdi da je situacija toliko dramatična da neki industrijski proizvođači kupuju perilice rublja i s njih skidaju čipove te ih ugrađuju u svoje industrijske module. Wennik nije htio imenovati koje su to kompanije, ali budite sigurni da među njima ima i proizvođača automobila, jer oni ipak proizvode najskuplju robu i isplati im se kupiti perilicu. Djeluje bizarno, ali teška vremena zahtijevaju odlazak u trgovinu bijele tehnike. Revija HAK


Slične vijesti

Petak (23:00)

Pa se ti vozi

U Zagrebu na cestama prošle je godine bilo 464.231 vozilo, a na raspolaganju je 35.905 javnih parkirališnih mjesta

Voditelj Službe prometne policije PU zagrebačke iznio je nekoliko zanimljivih podataka koji mogu objasniti zašto su u Zagrebu česte prometne gužve i zašto je teško pronaći parkirališno mjesto. Ove brojke samo pokazuju gdje bi mogli biti potencijalni uzroci. Uz navedna parkirališna mjesta mogu se nadodati i 3326 mjesta u javnim garažama. Revija HAK

25.09. (09:00)

Sad je "Državo pomagaj", a njima se i dalje dimi

Njemačka auto-industrija traži spas u subvencijama i olakšicama

Njemačka auto-industrija suočena je s konkurencijom jeftinijih kineskih električnih automobila i strogim EU regulativama o CO2. Na samitu su proizvođači poput VW-a tražili subvencije i olakšice, uključujući novu premiju za električna vozila i “premiju za staro željezo”. Međutim, stručnjaci upozoravaju da subvencije narušavaju tržište i cementiraju stare strukture. BMW se protivi kratkoročnim mjerama i zagovara ulaganja u infrastrukturu za e-vozila, dok neki proizvođači, poput Volva, već ispunjavaju EU ciljeve emisije CO2. DW

21.09. (01:00)

Što brže vozimo, to nam Kinezi bliže

Europski parlament na mukama s električnim automobilima: Nisu svi za zabranu dizelaša i benzinaca, ali žele zaštititi europsku proizvodnju od Kineza

Automobilska industrija, koja zapošljava 14 milijuna ljudi i čini preko 7% BDP-a EU-a, suočava se s izazovima zbog sporije prodaje električnih vozila i konkurencije kineskih EV proizvođača. Europski zastupnici imaju podijeljena mišljenja o Zelenom planu: neki, poput Hildegard Bentele, traže fleksibilnost u smanjenju CO2, dok Sara Matthieu kritizira autoindustriju zbog nevoljkosti da zabrani motore s unutarnjim izgaranjem do 2035. Većina parlamentaraca ipak se slaže da je nužno zaštititi europsku industriju od subvencionirane strane konkurencije. Revija HAK

17.09. (20:00)

Ako se vozite ispred mene i svijetlite mi, bolje da vas nema

Stražnja svjetla za maglu: Kada ih smijete uključiti, a da to nije kažnjivo?

Ostaviti uključena svjetla za maglu kad je vidljivost dobra – to je prije svega izraz manjka vozačke kulture. Osobito su iritantna stražnja svjetla za maglu, koja će smetati vozačima iza vas. Kako je to riješeno u našem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama? U Članku 108. piše da po magli na motornom i priključnom vozilu moraju biti upaljena kratka svjetla za osvjetljavanje ceste, ili svjetla za maglu, ili oba svjetla istodobno. Također, stražnja svjetla za maglu na motornim ili priključnim vozilima smiju se upotrebljavati samo po magli i u slučaju smanjene vidljivosti. Kazna iznosi 30 eura. Revija HAK

16.09. (23:00)

Manje hidraulike, više komplikacija

Hidraulički sustavi upravljača i dalje imaju prednost nad električnima


Servo upravljanje nam olakšava zakretanje upravljačkih kotača prilikom okretanja obruča upravljača, dok zakrećemo upravljač u mjestu ili prilikom pokretanja vozila pri malim brzinama pa prema tome nam servo uređaj olakšava fizički okretati obruč upravljača. To omogućuje lakše upravljanje s vozilom za veći komfor i manje zamaranje vozača te brže reakcije. U osnovi prvi servo uređaji za upravljače su bazirani na hidrauličkom prijenosu, a najčešći problemi koji bi se događali su oni koji općenito prate hidrauličke prijenosnike Kod današnjih osobnih vozila hidraulika je postala prošlost. Kod novih servo uređaja prednost su dobili elektromotri slične veličine kao elektromotor za brisač stakla. Nažalost, u praksi i ovi sustavi mogu zakazati u radu i imaju svoje nedostatke u odnosu na hidrauličke servo uređaje. Revija HAK

14.09. (15:00)

Auto pije više goriva? Vrijeme je za doktora mehanike

Povećana potrošnja goriva: Koji bi sve mogli biti uzroci?

Na potrošnju goriva mogu utjecati razni faktori poput stila vožnje, uvjeta na cesti, ali i tehničkih problema s vozilom. Stručnjaci iz HAK-a ističu da neispravnosti poput loše geometrije kotača, oštećenih kočnica, problema s usisnim ili ispušnim sustavima te začepljenih brizgaljki mogu značajno povećati potrošnju. Redovno održavanje, uključujući zamjenu filtera, ulja i svjećica, ključno je za optimalnu potrošnju. Vozački stil također igra ulogu – smirenija vožnja i pravilno korištenje prijenosa mogu smanjiti potrošnju goriva, a neki automobili nude i eko-modi vožnje. Revija HAK

 

04.09. (14:00)

Lopovi na daljinski

Problemi za vlasnike modernih vozila: Samo je devet posto modela otporno na krađe

Sustavi zaključavanja bez pritiska na ključ u novim automobilima su praktični, kada priđete automobilu, on prepoznaje ključ u vašem džepu i otključava vrata. Motor se može pokrenuti jednostavnim pritiskom na tipku start u interijeru vozila. No sigurnosna mana u sustavu očito još nije uklonjena. Većinu automobila sa sustavom zaključavanja bez ključa znatno je lakše ukrasti nego vozila s normalnim daljinskim ključem, upozorava Njemački autoklub (ADAC). Kradljivcima automobila dovoljno je imati mali uređaj u blizini ključa automobila i drugi uređaj na vratima automobila – na taj način mogu proširiti domet signala za stotine metara. Automobil se tada može ilegalno otvoriti i pokrenuti u roku od nekoliko sekundi. Preporučuje se vlasnicima automobila da deaktiviraju sustav ako je moguće i odreknu se pogodnosti. Inače, pomaže da ključ stavite u metalnu limenku ili posudu za kuhanje. Revija HAK

03.09. (13:00)

Nekima onda auto ni ne treba

Za automobile nije dobro da ih se premalo vozi – mehaničari upozoravaju kako tako brže propadaju

Automobili koje najčešće viđamo u lošem stanju, bilo zbog korozije ili oštećenih dijelova, su oni koji se voze minimalno, recimo samo 30 km. Takva vozila često su u gorem stanju za tehnički pregled nego ona koja prelaze 100.000 km godišnje jer dijelovi ostaju nepokretni i nepodmazani – kaže jedan automehaničar iz SAD-a. Također, prljavština i sol s ceste ostaju na komponentama jer ih kiša ne ispire, što dovodi do snažne korozije i pogoršanja stanja vozila. Net

31.08. (22:00)

Samo bez žurbe i stisni ga do kraja

Mnogi čine ovu grešku s mjenjačem: ne stisnu spojku do kraja pa čuju struganje

Ako vam se to dogodilo prvi put vjerojatno se neće štetno odraziti na ispravnost rada mjenjača. Učestalim ponavljanjem ovog događaja moguće je oštetiti sinkroni prsten stupnja prijenosa na kojem se ova radnja često događa. Kod oštećenja sinkronih prstena dolazi do gubitka njihove uloge da izjednače broj okretaja između dva vratila kako bi se lakše i bez smetnje promijenio stupanj prijenosa. Vozač će ovaj problem prilikom promijene stupnja prijenosa osjetiti kao povećanje otpora kod kretanja ručice mjenjača brzina prilikom ubacivanja u brzinu, uz prisutnost mehaničkog krckanja u prijenosniku. Preporuka je s ovim tipom neispravnosti u što kraćem vremenu otići na servis jer mogući su i drugi uzroci koji mogu uzrokovati slične simptome prijenosnika prilikom promijene stupnja prijenosa, kao što su neispravan rad spojke ili loša podešenost spojke – kaže mehaničar za Reviju HAK.

29.08. (16:00)

Lijepi modeli za kratke relacije

S ovim automobilima nećete prijeći više od 160 tisuća kilometara: Mercedes, Jeep, Audi, Chevrloet…

Nekoliko zaposlenika Accurate Automotivea, mehaničarske radione u Coloradu, otkrilo je automobile za koje ne vjeruju da će prijeći ni 160 tisuća kilometara. Prvi na listi je Mercedes. Na ljestvici pouzdanih automobila Consumer Reports (CR) iz studenog 2023., Mercedes-Benz je bio predzadnji od 30 vozila. Audi ima dobar interijer i performanse, ali mehanički, ovi automobili mogu predstavljati veliki problem nakon 160 tisuća kilometara. Kod Chevroleta postoji iznimka, a to je Chevy Equinox. Tu su negdje i luksuzni auotmobili. Večernji