Dramatična nestašica: Neki proizvođači čak kupuju perilice rublja i s njih skidaju poluvodiče - Monitor.hr
22.04. (20:00)

Očajna vremena traže očajne mjere

Dramatična nestašica: Neki proizvođači čak kupuju perilice rublja i s njih skidaju poluvodiče

Autoindustrija je na koljenima zbog nestašice čipova. Premda je veliki dio proizvodnje preusmjeren na profitabilne SUV-ove i profit je isti, ako ne i veći (svi su podignuli cijene novih vozila), dugoročno će se posljedice osjetiti. ASML je najveća tvrtka za proizvodnju litografskih strojeva za izradu čipova, a njezin čelnik Peter Wennink tvrdi da je situacija toliko dramatična da neki industrijski proizvođači kupuju perilice rublja i s njih skidaju čipove te ih ugrađuju u svoje industrijske module. Wennik nije htio imenovati koje su to kompanije, ali budite sigurni da među njima ima i proizvođača automobila, jer oni ipak proizvode najskuplju robu i isplati im se kupiti perilicu. Djeluje bizarno, ali teška vremena zahtijevaju odlazak u trgovinu bijele tehnike. Revija HAK


Slične vijesti

Prekjučer (12:00)

Sad znam kamo će moj Golf umjesto na Nebo

Renault od sada ima tvornicu koja se bavi isključivo recikliranjem starih automobila

Kako javlja HAK, Renault je opremio posebnu tvornicu koja se bavi isključivo uređivanjem rabljenih automobila. Zanimljivo, i Toyota je također najavila da će se početi fokusirati na recikliranje automobila. Francuski proizvođač automobila je pokrenuo svoj program prije godinu i pol u Flinsu u sjevernoj Francuskoj, mjestu gdje Renault ima i tvornicu novih automobila. Sada je Refactory, kako Renault naziva tvornicu, još uvijek mali dio tvornice u Flinsu, ali se očekuje da će u budućnosti posao sve više rasti, piše nizozemski Autoweek. Factory VO radi od rujna prošle godine i godišnje može obraditi 45.000 rabljenih automobila. Uglavnom se radi o automobilima starim od tri do pet godina, o kojima se brinu stručnjaci u četiri različita odjela. Djelatnici popravljaju manja udubljenja, spajaju dijelove, zamjenjuju dijelove, ponovno poliraju lak i rade sve ostalo što je potrebno tijekom provjere. Green

16.06. (18:17)

Samovozeći automobili od sada će moći voziti brzinom do 130 km/sat

10.06. (21:00)

Faktor 80 za limuzine

Folija koji obećava: S novim sustavom Volkswagen Polo se na Suncu zagrijavao puno manje

Izraelski startup SolCold radi na materijalu koji koristi takozvanu anti-Stokesovu fluorescenciju kako bi reflektirao Sunčevu toplinu i tako smanjio temperaturu u automobilima, zgradama… Tehnologija je privukla interes velikih proizvođača automobila poput Toyote i Volkswagena, čiji je Polo sudjelovao u nedavnoj demonstraciji premaza, koji se može nanijeti na automobil poput folije. Kako bi dokazao svoju učinkovitost, SolCold je na sunčanom danu izveo tri bijela vozila, jedno s premazom i dva bez njega. Prvi Polo bez SolColda dostigao je temperaturu od 55°C, dok je vozilo s premazom dosegnulo temperaturu 37°C. To je još uvijek vruće, ali je značajno poboljšanje u odnosu na automobil bez premaza. Impresivno je da je treći automobil, koji nije imao premaz, a bio je parkiran ispod suncobrana, imao temperaturu u kabini od 40°C. To znači da je premaz SolCold, u ovoj demonstraciji, zapravo bio učinkovitiji od sjene u održavanju hlađenja automobila. Revija HAK

25.05. (14:00)

A koliko često treba gume mijenjat?

VIDEO: Mercedesova električna G klasa moći će se okretati poput tenka

U pripremi je Mercedes EQG, koji će biti električna verzija legendarne G klase. Očekivanja su velika, a na internetu je i procurio prvi video vozila na testiranju koje se okreće za 360 stupnjeva, poput tenka. Ovo nije prvi automobil s tom opcijom, istu je ponudio i Rivian, ali je američki proizvođač odustao od nje pa je neće ugrađivati u serijske automobile i pick-upove. Premda je video kvalitetom na razini internetskih uradaka iz devedesetih godina prošlog stoljeća, jasno se može vidjeti ova značajka. Pretpostavlja se da EQG ima četiri električna motora, po jedan za svaki kotač, koji mu omogućuju ovakvo razmetanje. Revija HAK

20.05. (01:00)

Povratak legende

Nakon odlaska Renaulta, Rusi planiraju oživjeti marku Moskvič

Priča o odlasku Renaulta iz Rusije, tj. o prodaji tamošnjeg poslovanja ruskim državnim institucijama i gradu Moskvi, ima i zanimljiv nastavak. Naime, gradonačelnik Moskve Sergej Sobjanin najavio je kako će, po odlasku Renaulta, njihova moskovska tvornica biti nacionalizirana. Ovaj pogon, kaže, ima “dugu i slavnu povijest”, pa će u narednom razdoblju biti ponovno pokrenuta pod patronatom gradske uprave. No, tamo se neće proizvoditi moderni automobili kakve je sklapao Renault, već će zaposlenici tijekom ove godine dobiti novi zadatak – oživjeti legendarnu marku Moskvič. Automobili pod ovom markom proizvodili su se u vrijeme Sovjetskog Saveza, a dijelovi su dolazili iz raznih krajeva Rusije, kao i iz Istočne Njemačke. Nakon raspada SSSR-a, tvornica je prvo bila privatizirana, da bi kasnije propala. Autonet

19.05. (21:00)

Bar ne moram brinut o parkingu

Jedinstvena hotelska usluga: Spavajte sa svojim automobilom!

Hoteli se trude ugoditi gostima na sve moguće načine, a jadan od njih, smješten uz zračnu luku u Frankfurtu otišao je najdalje od svih. Po uzoru na neke stambene zgrede hotel b’mine omogućio je gostima da spavaju s pogledom na svoj automobil. Pomoću posebnog lifta vozilo se podiže do sobe, gost će ga parkirati na balkonsku površinu koja je na nekoliko metara od kreveta i to je to. Osim lokacije u Frankfurtu, sličan hotel gradi se i u Düsseldorfu. Hotel ima zanimljivi koncept jer, ako želite, ne morate tijekom boravka vidjeti nijednog drugog gosta. Doručak i druge obroke vam nose u sobu, prijava je pomoću aplikacije, a podaci o pristupnoj šifri za dizalo šalju se na pametni telefon. Dakle, maksimalna privatnost je zajamčena, a gdje ćete ljepše dočekati jutro? Uz prve sunčane zrake okrećete se prema prozoru, a ispred vas je parkiran Volkswagen Golf ‘trojka’. Inače, svaka od hotelskih soba opremljena je i punjačem za električna vozila. Aranžman s automobilom na balkonu košta oko 200 eura za jednu noć. HAK Revija

19.05. (10:00)

Sunčev pogon

Squad je prvi solarni gradski automobil u prodaji u Europi

Za samo 6.250 eura moguće je nabaviti maleno gradsko električno vozilo, koje se dopunjava solarnom energijom, a u većini ga zemalja mogu voziti i 16-godišnjaci. Nizozemska tvrtka Squad Mobility ovoga je tjedna otvorila prednarudžbe za svoje novo minijaturno gradsko vozilo, imena Squad (što je, zapravo, kratica od riječi Solar Quad). Zamišljen kao prijelazno prijevozno sredstvo, koje će popuniti prazninu između automobila i vozila na dva kotača, električni Squad u Europi je kategoriziran kao četverocikl. Ono što je dodatna atrakcija kod Squada, jest njegov način punjenja. Baterije, koje bi trebale omogućiti oko 100 kilometara dosega s jednim punjenjem, ne pune se samo na punjaču, već i putem solarnih fotonaponskih panela ugrađenih na krov vozila. Autonet

12.05. (20:00)

Prebacimo se svi na električna vozila i to je to

Europski parlament: Potvrđen kraj za benzince i dizelaše, ali ne i smanjenje razine CO2

Zastupnici u Odboru za okoliš Europskog parlamenta podržali su plan EU-a o zabrani prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila od 2035., ali su glasali protiv prijedloga za radikalno smanjenje emisija CO2 unutar ovog desetljeća. Odbor nije podržao prijedlog nekih zakonodavaca da se ide dalje od onoga što je predložila Komisija. EK je zacrtala smanjenje emisije CO2 za 55 posto do 2030. u odnosu na razine iz 2021. godine. Neke interesne skupine zahtijevale su i više, što bi proizvodnju i prodaju dizelaša i benzinaca učinilo neodrživom. Revija HAK

11.05. (13:00)

Ako ga ne moram ručno gurati dok krepa svako malo, može

Novi e-Yugo: Hoće li kultni automobil na potpuno električni pogon postati stvarnost?

Iako je ovaj automobil bio ponos jugoslavenske automobilske industrije, često je zbog svojih brojnih nedostataka bio omražen. Zbog toga su se pričali vicevi o tome da su kod Yuga kočnice dodatna oprema ili da svi vlasnici Yugića idu u raj, jer su u paklu već bili. Dejan Hristov, makedonski dizajner, privukao je pozornost konceptom električnog Yuga. Na platformi Behance objavio je dizajn koji formom i funkcijom slijedi original kultnog automobila. Iako je Yugo i dalje izgledom prepoznatljiv, u novoj verziji ima čišće linije, nešto zaobljenije uglove, koristi električnu energiju za pogon te ima svu nužnu i funkcionalnu opremu. Projekt je nastao iz hobija, ali će ga predstaviti vlastima i, ne baš potajno, se nada da će se netko zainteresirati da ga ustvari i krene proizvodit. Green