Frljićeva predstava proglašena događajem godine u Poljskoj - Monitor.hr
25.01.2018. (19:22)

Šest Poljaka traži Olivera

Frljićeva predstava proglašena događajem godine u Poljskoj

Poljske dnevne novine Gazeta Wyborcza proglasile su predstavu ‘Kletva’ redatelja Olivera Frljića u produkciji Teatra Powszechny iz Varšave događajem godine. Predstava je izazvala negativne reakcije u konzervativnim i katoličkim krugovima, a nagradu je dobila “zbog snažnog stava o političkoj dominaciji katolicizma u Poljskoj, o mržnji prema strancima i ženama, ali i o snobizmu ljevičarske umjetnosti i naših kompleksa. Za političko kazalište koje pogađa u srž”. T-Portal


Slične vijesti

07.01. (15:30)

Šta, glumit će mami i tati!

Čadež: Uvesti moratorij na studij glume – potrebno 5 glumaca godišnje, a upisuje ih se 50

Na sljedeće bi četiri godine trebalo uvesti moratorij na upis u studij glume – sve te akademije (glumački smjerovi) trenutačno postoje jedino zato da bi masa profesora imala gdje primati visoku plaću, a ne zato što treba netko i glumce školovati. Mase tih mladih ljudi ne čeka nikakva glumačka karijera, nego li razočarenje i borba za opstanak. Naime, ne jedino da posla nema, nego li su i oni poslovi koji bi trebali biti dostupni – rezervirani, piše Čadež i dodaje da, s druge strane, u Gradu Zagrebu nedostaje najmanje pet kazališta, za djecu i za odrasle.

30.12.2019. (15:30)

Rado ide Slavoj u teatre

Kazališna 2019.: Godinu obilježili povratak Rade Šerbedžije i Slavoj Žižek

Umjetnički i ljudski najzahtjevnija i najintrigantnija predstava godine je ‘Eichmann u Jeruzalemu’, tri i pol sata dugo istraživanje zločina i krivnje. Bobo Jelčić s ‘Tri sestre’ spojio je klasiku sa suvremenim, uzbudljivim kazališnim pristupom. Ulogom sveučilišnog profesora u ‘Tko se boji Virginije Woolf’ Šerbedžija je iskoristio priliku ponovo fascinirati publiku svojim glumačkim majstorstvom. ‘Antigona’ po tekstu Slavoja Žižeka korak je naprijed u uzbudljivom osvajanju suvremenosti HNK. Gavella je postavila dva klasika, tekstove dvoje najvećih hrvatskih pisaca, ‘Kiklop’ Ranka Marinkovića i ‘Gospodu Glembajeve’ Miroslava Krleže. Sve predstave, osim Šerbedžije, su na repertoaru. Jutarnji

29.10.2019. (16:30)

Mister crv

Pofuk o ‘Madame Butterfly’ u Zagrebu i Rijeci – “ljigavci svih zemalja uvijek se pokrivaju ‘domoljubljem'”

Večernjakov Branimir Pofuk u Zagrebu je pogledao Puccinijevu ‘Madame Butterfly’, operu o “izdaji vrijednosti u koje se onaj koji ih krši zaklinje i o izdaji povjerenja koje moćnici uvijek iznova, mašući demagogijom, novcem i svojim ‘načinom života’, zadobivaju od siromašnijih i slabijih”. Opera je prošli tjedan počela igrati i u Rijeci.

19.10.2019. (22:30)

Čak i guske idu u Moskvu, samo one ne

Kazališna kritika: Jelčićeve ‘Tri sestre’ su Čehov 21. stoljeća – neobuzdan, ironičan, dinamičan i s puno strasti

“Aktualizirano, suvremeno, neobuzdano, ironično, dinamično i strastveno” – lijepi krasne atribute Nina Ožegović u T-Portalu novoj predstavi zagrebačkog HNK. Što je novo? “U toj predstavi, odnosno istraživačkom projektu, Jelčić je ponovno ušao u izravni, zabavni i duhoviti, ali vrlo razrađeni i domišljen dijalog s publikom. Također se na genijalan način, uz svesrdnu podršku cijelog glumačkog ansambla, pozabavio pitanjem kazališne forme, ispitujući mogućnosti i granice režije, dramaturgije i glume”. Premijera bila sinoć, od danas redovite predstave (ulaznica – 90 kuna).

02.10.2019. (21:30)

Što je najveća preokupacija našeg života? Ništa.

Paolo Magelli: Svi smo mi malograđani, ja prvi na čelu te duge kolone

“Svaki od nas je imao neku utopiju koju nije realizirao. I mi smo prihvaćajući frustracije koje nam ova društva nude prihvaćali činjenicu da nitko od nas u suštini nije imao hrabrosti za ozbiljan prekršaj. Nitko od nas nije revitalizirao bunt. Dakle, svi smo mi malograđani” – odličan Magelli u Telegramu najavljuje svoju novu predstavu (Gavella, premijera 4.10). “U današnjem društvu ima još manje vrijednosti nego prije. Društvo koje je posve odustalo od debate kako biti bolji”, i još – “ja mislim i da su već naši stanovi postali logori, ha, ha… Mi smo toliko reducirali naš život da je postao kao jedan neurotičan zatvor”.

23.09.2019. (20:00)

Čadež: ‘Dobro je dok umiremo po redu’ – pametna je i uvjerljiva predstava. Preporučujem

Mlad, meni nepoznat redatelj Aleksandar Švabić pametno je i kazališno uvjerljivo režirao novi tekst Ivora Martinića “Dobro je dok umiremo po redu”. Martinić dakle nije iznenađenje, ali jest redatelj. I on i Martinić izgledaju smotano i smiješno – gotovo dečkići, sputanih pokreta i držanja, kao iznikli iz TV serijala “Teorija velikog praska” i, kad ih promatraš, ne bi im dao, što se kaže, da dvije nacrtane žene zabave, a kamoli da ovoliko autentično i živo iznesu na scenu dvije inteligentne osobnosti – naravno da ćete ovakvu recenziju predstave Zekaema htjeti nastaviti čitati, eto Tomislav Čadež za Jutarnji.

19.09.2019. (19:30)

S daskama u glavi

Predstava ‘Žrtve za život’: Gorka satira gađa domoljublje, crkvu i nogomet

Glumac i redatelj Miran Kurspahić praizveo je u dvorani Gorgona u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti predstavu ‘Victims4Life –Žrtve za život’ u kojoj glumački trojac u formi svojevrsne katoličke liturgije i ponešto modificiranih osobnih ispovijesti donosi duhovitu, gorku društvenu satiru na temu domoljublja, nogometa i crkve, a istodobno i autoironični prikaz vlastitih života, piše T-Portal. Tomislav Čadež hvali drugu predstavu – Euripidovu ‘Alkestidu dubrovačkog Kazališta Marina Držića u adaptaciji Lade Kaštelan  – suvremenu priču o ljudskom doživljaju smrti, jednu zapravo tihu pohvalu ateizmu, jednu nježnu priču o neshvatljivom, jednu, na koncu, ljubavnu priču o dubljem trajanju žena u svijetu negoli muškaraca.

12.09.2019. (01:30)

Kerem svinjogojstvo

Robi K. u kazalištu – Kerempuh postavlja predstavu po Ivančićevim kolumnama

Premijera predstave Bilježnica Robija K. po, naravno, istoimenoj knjizi Viktora Ivančića, bit će u u zagrebačkom Kerempuhu u prosincu 2019., režirat će je Marina Pejnović, koja će zajedno s dramaturginjom Dinom Vukelić prikazati Robijevu obitelj i “kako vanjski događaji koje Ivančić godinama prati utječu na tu obitelj i na promjenu njihova stava”. Robija K. će utjeloviti Josip Brakus (momak na ilustraciji gore, ne izgleda baš kao da ide u 3. razred, ali dobro), mamu Linda Begonja, tatu Filip Detelić, sestru Ana Maras Harmander, a didu sa Šolte Željko Königsnecht. N1

09.09.2019. (09:00)

Nadahnuće se prenosiva tvar

Čadež o Šerbedžiji u Tko se Boji Virginije Woolf: O jednoj glumi koja je ovog ljeta zasjenila sve druge

A sam Čadež je ovom recenzijom vjerojatno zasjenio sve svoje ovogodišnje recenzije, jer ju piše kako volimo, sasvim osobno. Čak se pravda zbog toga: “Kontaminirati javno privatnim, umjetnost životom, uvijek je u nakani sitničava, zla rabota kritičarska, a opet mimo toga privatnoga, nema čovjeka, nema umjetnosti.” A o Serbedžiji sa kojim je znao kako kaže “najoštrije polemizirati” sve najbolje: Znači, ti kad gledaš Šerbedžiju, ne znaš zapravo kamo će te odvesti. U ovoliko izvrsnim ulogama, kakva je uloga Georgea, toliko izvrsno napisanima, redatelj može mnogo što, ali jedino veliki glumac može se nadmetati direktno s autorom i njegovim likom, jedino glumac može izravno komunicirati s likom i otkriti što se u njemu krije. Tomislav Čadež za Jutarnji. O predstavi, kazalište Ulysses