Komentar: Rafinerija Sisak postaje skladište, a Rijeka dobiva mural spremnika za gorivo - Monitor.hr
26.04.2018. (15:30)

Divota

Komentar: Rafinerija Sisak postaje skladište, a Rijeka dobiva mural spremnika za gorivo

Istovremeno s najavom zatvaranja sisačke rafinerije, iz Ine/Mola objavljeno je i kako ta tvrtka u riječkoj rafineriji upravo oslikava mural površine oko 2000 kvadrata. Motiv je tank za gorivo oslikan lokalnim motivima. Time tvrtka želi dati doprinos gradu koji postaje Europska prijestolnica kulture. “Barem ne možemo reći da nam mažu oči nekim tamo mađarskim bojama”, piše Igor Lasić za Novosti.


Slične vijesti

Subota (08:00)

MOL je na svakom tankeru nafte imao čistu zaradu od nekoliko milijuna dolara

Manipulirajući cijenama nafte, MOL je od 2008. do 2014. oštetio INA-u za više od 100 milijuna dolara

Ministarstvo gospodarstva, kojemu je u to vrijeme na čelu bio ministar Ivan Vrdoljak, od hrvatske podružnice konzultantske i revizorske kuće PricewaterhouseCoopers (PwC) 2015. naručilo je izvješće o poslovanju Ine u prethodnim godinama kako bi se prikupilo što više vjerodostojnih argumenata i podataka o nepravilnostima u poslovanju Ine i kako bi se iznošenjem tih argumenata ojačala hrvatska pregovaračka pozicija i učvrstili zahtjevi hrvatskog suvlasnika za izmjenom upravljačkih prava u Ini. Što je to otkrio PwC, a što hrvatska javnost nije smjela znati? Prije svega istražio je i provjerio sustav nabave sirove nafte za potrebe prerade u Ininim rafinerijama u Rijeci i Sisku. Mol je, objasnili su nam izvori, razradio jednostavan i za svoju korist vrlo unosan sustav koji mu je omogućio da amortizira razlike u cijeni sirove nafte koje su se javljale uslijed promjena cijena na svjetskom tržištu, prevalivši dug na ime razlike u cijeni na leđa Ine. Nacional

08.07. (15:00)

Korupcija svuda

Mađarska većina u Ini odobrila je hrvatskim članovima bonuse za prljave rabote

Afera s OMV-om mogla bi dobiti novu dimenziju utvrdi li se da su hrvatski članovi Uprave Ine prošle godine dobili unosne bonuse na plaću upravo radi toga što su izglasali tu spornu transakciju. Naime, Uprava Ine 2021. izglasala je odluku o prepuštanju prava prvokupa dionica OMV-a Slovenija mađarskom MOL-u, a potom su izglasali da Ina u de facto mađarskom preuzimanju OMV-a Slovenija iskešira vlastitih 100 milijuna eura, čime je Ina zapravo s jednom trećinom iznosa sufinancirala MOL-ovo kompletno preuzimanje OMV-a Slovenija. S obzirom na to da je u 2020. Ina zapravo bila u minusu, nije jasno na temelju čega su hrvatski članovi Uprave Ine dobili bonus upravo za 2020. koji im je isplaćen u 2021. Za taj novac hrvatski i mađarski članovi Uprave Ine dužni su raditi u interesu društva Ina, kako je to navedeno čak i u spomenutom Pravilniku. Sve suprotno tome, prema Zakonu o trgovačkim društvima, podliježe čak i kaznenoj odgovornosti. Nacional

12.02. (17:00)

Nafta i plin, to je sada 'in'

Litvan: Vanđelić vs Ćorić – Je li naša nafta naša? I čija je Ina?

Vanđelić tvrdi da bi za Inu bilo najbolje da naftu prerađuje u Rijeci i da je za to potreban reverzibilni tok naftovoda od Siska prema rafineriji, koji je tehnički izveden, ali za koji Ministarstvo graditeljstva u deset godina nije izdalo uporabnu dozvolu. Ćorić, doduše, nije odgovorio na to, već je rekao da je vlasnica iscrpljene nafte Ina nakon što podmiri obveze prema državi, zbog čega ona odlučuje kako će dalje s njom raditi. Istini za volju, država određuje koga će pustiti u Hrvatsku, pa i na hrvatsku plažu, ali Ćorić ‘zaboravlja’ kako se i kada odrekla odlučivanja o hrvatskoj nafti. Umjesto zaključka: naša je nafta, kao i plin – gotovo ‘polunaša’, ali plaćamo punu cijenu gotovo ‘polunašoj’ Ini. Baš kao što plaćamo punu cijenu i za odmor na ‘polunašim’ plažama. Goran Litvan za Lider

30.12.2021. (18:00)

Bit će rašomon

Štern: Otvorena je Pandorina kutija, ali dobro da nije nastavljen reotkup dionica Ine. Ako Mađari drže više od 50%, nemamo puno manevarskog prostora

Treba vidjeti status MOL-a kao dioničara. Oni formalno imaju 49,1 posto dionica, ali vjerujem da imaju i određeni broj dionica na skrbničkim računima, nažalost u Hrvatskoj još uvijek dopuštenima. Ako se ispostavi da imaju više od 50 posto, otpada velik dio vraćanja upravljanja Inom u hrvatske ruke. Jer MOL tad ima pravo upravljati Inom na način na koji to sad radi. Postupak pred švicarskim Saveznim vrhovnim sudom mogao bi trajati jako dugo. Kad se tog uhvate pravnici, bit će rašomon. Cijela priča je komplicirana. Nadam se da Vlada ima instrumente i mehanizme koje može pokrenuti da se sve to raščisti, upozorava Štern. T-portal

15.12.2021. (11:00)

Vlada se rješava Vanđelića iz Nadzornog odbora Ine

Damir Vanđelić i Luka Burilović uskoro više neće biti članovi Nadzornog odbora Ine. Prema izvorima N1 televizije, Vlada bi danas trebala usvojiti prijedlog odluke da državu u tom tijelu umjesto njih dvojice predstavljaju Davor Filipović, nekadašnji kandidat HDZ-a za gradonačelnika Zagreba, te odvjetnik Branimir Škurla. Treći hrvatski član NO-a, Damir Mikuljan, trebao bi zadržati svoju poziciju. Ovu prilično iznenađujuću odluku Vlada donosi doslovno u posljednji trenutak uoči održavanja izvanredne skupštine društva, zakazane za petak, 17. prosinca.

19.11.2021. (09:00)

Za arbitraže o Ini dosad plaćen 201 milijun kuna, 135 odvjetnicima

158 milijuna kuna iznos je koji je plaćen za prvi postupak kojeg je RH pokrenula u Ženevi, te za arbitražu koju je Mol pokrenuo pred Međunarodnim centrom za rješavanje investicijskih sporova u Washingtonu. Postupak u Washingtonu još uvijek traje, dok je za slučaj kojeg je država izgubila u Švicarskoj pokrenut žalbeni postupak. Razlika od 42 milijuna odnosi se na daljnje troškove tih postupaka. Od ukupnog iznosa najveći dio isplaćen je odvjetnicima, točnije četiri odvjetnička ureda, ukupno 137 milijuna kuna. Trošak domaćih i stranih pravnih savjetnika, njih 11, skoro je 15 milijuna kuna, dok je arbitražnim sudovima isplaćeno 21 milijuna. Preostalih 27 milijuna odnosi se na troškove vještaka za poslove analize. Vlada je, inače, odlučila još jednom na šest mjeseci produljiti mandate dosadašnjim predstavnicima u NO-u Ine – Damiru Vanđeliću, Luki Buriloviću i Damiru Mikuljanu. Poslovni

29.10.2021. (11:00)

Ina obustavila proizvodnju u rafineriji u Rijeci

Inina rafinerija u Rijeci obustavlja proizvodnju. Mjera je privremena, kako bi se izvršili radovi promjene katalizatora, radovi na novim pogonima i prilagodba postrojenja. Novi list pitao je Inu raspolaže li dovoljnim zalihama goriva i hoće li eventualni uvoz možda utjecati na cijene goriva, kao i dokad će trajati remont. Opskrba tržišta svim vrstama goriva je osigurana za cijelo razdoblje obustave rada, a gorivo će se snabdijevati iz Ininih vlastitih zaliha te po potrebi s mediteranskog tržišta. Eventualni uvoz neće utjecati na cijene goriva nakon isteka Vladine Uredbe o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata, a remont bi trebao biti završen u siječnju ili veljači, odgovaraju iz Ine.

25.07.2020. (16:00)

Politički ping-pong

Povijest gubitka INA-e i scenariji za budućnost

Tri su na kraju izgledne opcije u vezi Ine: pronalazak novog strateškog partnera koji bi od MOL-a otkupio njegov udio u kompaniji, druga je da Vlada otkupi te dionice ili da sve ostane isto kao i dosad. Kako je to kazao Davor Štern, prema kojem Ina ne vrijedi više od milijardu eura, najbolja je opcija novi strateški partner. No tu su u igri ruske kompanije koje zbog geopolitičkih razloga ne bi dobile američki blagoslov. Najizgledniji i najrealniji je scenarij stoga da MOL ostaje u Ini, ali uz uvjet da ispuni svoje obveze poput modernizacije riječke rafinerije, a s čime se napokon i krenulo. Hrvatska teško da bi si mogla, pogotovo sad u koronakrizi, priuštiti trošak otkupa 50 posto Ine, ma na koliko on bio procijenjen. Večernji list

19.06.2020. (21:30)

Kriza u tvrtki

Krenuli otkazi u Ini: Crosco otpušta 400 ljudi

Inina tvrtka kćer Crosco, koja se bavi bušenjem nafte i održavanjem bušotina, otpustit će u narednih dva mjeseca nekoliko stotina radnika. Krajem prošle godine zapošljavali su oko 880 ljudi. Prema informacijama koje kolaju među radnicima, tijekom srpnja otkaze bi trebalo dobiti njih oko 400. Telegram

01.12.2019. (08:30)

Sve za jedan bijedni milijunčić

Hrvatska je godinama obećana zemlja za MOL

Republika Hrvatska mnogo je puta dosad bila optuživana kao država koja nije privlačna za inozemne investitore jer svojom poreznom politikom i drugim nametima koči razmah i opći uzlet poduzetništva. Ovdje smo svjedoci jedne divne priče u kojoj je inozemni investitor, u ovom slučaju mađarski MOL, platio pet puta manji iznos koncesijske naknade za eksploataciju nafte Republici Hrvatskoj nego matičnoj državi ili četiri puta manje nego Ruskoj Federaciji, ne računajući izvoznu carinu. Telegram