Kraj diskriminaciji: osmislili prvu žensku lutku za crash testove - Monitor.hr
07.11. (19:00)

I tu smo sada jednaki

Kraj diskriminaciji: osmislili prvu žensku lutku za crash testove

Kada su pokrenuti crash testovi početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća, nije se mnogo razmišljalo o anatomiji. Kreirana je standardizirana lutka teška 78 kilograma i visoka 1,75 metara, što su bile mjere prosječnog čovjeka. O ženama se nije pretjerano vodilo računa, sve donedavno. U parametrima crash testova dobivani su rezultati koji su krojeni po muškoj fizionimiji. Za žene je korištena samo manja lutka od muške: s 48 kilograma i 1,49 metara visine. Senzori u lutki daju podatke koji mogu spasiti život, mjereći precizne fizičke sile koje djeluju na svaki dio tijela u nesreći. Tim bilježi podatke uključujući brzinu udarca, silu prignječenja, otklon, okretni moment tijela i stope kočenja. Tu je i biomehanika – kad žena doživi prometnu nesreću, postoji do tri puta veća vjerojatnost da će zadobiti ozljedu vrata uslijed sudara straga od muškarca. Revija HAK


Slične vijesti

Petak (19:00)

Elone, ti si na potezu

Lightyear 0: Službeno je počela proizvodnja prvog solarno-električnog automobila

Nizozemska tvrtka Lightyear krenula je s poizvodnjom prvog električnog vozila na solarni pogon. Lightyear 0 isporučuje se s kabelom za punjenje, ali ima i autonomiju koja raste sa Sunčevom energijom. Baterija u automobilu ima skromnih 60 kWh što obećava domet od 463 km s jednim punjenjem. U kombinaciji sa solarnim punjenjem koje je dostupno pomoću dvije zakrivljene ploče, Lightyear 0 može dosegnuti 695 km. Vjerojatno je to preambiciozno, ali je zanimljivo. Na temelju prosječne dnevne vožnje od 35 km, Lightyear 0 može proći puna dva mjeseca prije nego što se ponovno mora spojiti na utičnicu. Revija HAK

Četvrtak (15:00)

Sve će auto, da ti ne moraš

Sve više proizvođača ugrađuje električne parkirne kočnice

Najveća prednost električne parkirne kočnice je prilikom kretanja na uzbrdici. Ona će biti uključena sve dok ne pokrenete vozilo. Tu je i Auto Hold fukcija, koja vam dodatno pomaže kod izlaska s parkinga na nekoj uzbrdici. Naravno, sve ovo možete raditi i s ručnom kočnicom, ali taj procesa zahtijeva malo više truda i umijeća. Danas 70 posto modela automobila dolazi s električnom parkirnom kočnicom, a tek 30 posto s ručnom. Proizvođači poput Jaguar Land Rovera, Lexusa, Mercedesa i Porschea u potpunosti su izbacili ručne parkirne kočnice. Jedini proizvođači koji u cijelosti zadržavaju ručne parkirne kočnice su oni koji prodaju jeftinija vozila, a to su Suzuki i Dacia. Također, ručne kočnice su prisutne na nekim slabije opremljenim modelima vozila. Revija HAK

Četvrtak (07:30)

Vozite oprezno i sigurno: Crni led, jedna od najvećih zimskih opasnosti u prometu

28.11. (12:00)

Unfall frei

Bez sustava automatskog kočenja u vozilima bilo bi gotovo 50 posto nesreća više

Udarci u stražnji kraj drugih vozila smanjeni su za 49% kada je vozilo bilo opremljeno upozorenjem na sudar sprijeda i automatskim kočenjem u nuždi, u usporedbi s automobilima koji su naletjeli na druga vozila i nisu bila opremljeni ni jednim od ta dva sustava. Sustavi su također pomogli u smanjenju ozljeda od sudara za 53%. Sustavi automatskog kočenja u nuždi ključ su sigurnosti jer ako je automobil opremljen samo sustavom upozorenja na vozilo ispred njega sudari se smanjuju za samo 16% i smanjuje se stopa ozljeda za 19%, pokazuje nedavno istraživanje. Revija HAK

25.11. (23:00)

Samo da se istom brzinom ne prazni

Uspjeli napuniti bateriju za električne automobile u samo 72 sekunde

Nova tehnologija baterija koju je razvio švicarski startup Morand mogla bi omogućiti punjenje baterija električnih vozila (EV) u kraćem vremenu nego što je potrebno za punjenje vozila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem na benzinskoj postaji. Nova tehnologija hibridni je sustav koji koristi tehnologiju tradicionalnih baterija i ultrakondenzatora. Prosječno vrijeme koje je vlasniku benzinca ili dizelaša potrebno da napuni spremnik je više od jedne minute. Novi električni hibridni baterijski sustav, nazvan eTechnology, navodno je na toj razini ili ispod toga. Startup objašnjava da se tijekom testiranja prototip njegovog rješenja eTechnology mogao napuniti do 80 posto u samo 72 sekunde, 98 posto u 120 sekundi i 100 posto u 2,5 minute do 900 A/360 kW. Revija HAK

24.11. (11:00)

Kad kišeš, ne vozi

Lijekovi i pad koncentracije: Vožnja s gripom nije preporučljiva

Kad imate prehladu ili jaku gripu, umor, nedostatak koncentracije i oslabljena percepcija ograničavaju sposobnost vožnje. Čak i rani simptomi mogu biti opasni, odnosno simptomi prehlade već izazivaju reakcije koje mogu negativno djelovati u prometu. Na primjer, kad kihnete, instinktivno zatvorite oči, otprilike na sekundu. To znači vožnju na slijepo otprilike 14 metara pri 50 km/h ili 30 metara pri 100 km/h. Postoji i drugi problem, a to su lijekovi. Posebno kombinirani pripravci koji djeluju na sve simptome prehlade sadrže pravi koktel aktivnih sastojaka. Kada učinak prestane koncentracija u vožnji vam dramatično pada te se može produžiti i vrijeme reakcije. Revija HAK

21.11. (18:00)

I auti se smrzavaju, zar ne?

Valja pripaziti, hladnoća može naškoditi vašem vozilu

Vozači sami mogu zaštititi brtvene gume oko vrata i poklopca prtljažnika sredstvom protiv zamrzavanja. Protiv smrzavanja treba zaštititi i brave, i to iz dva razloga. Kod vozila bez daljinskog otključavanja bit će problem otključati bravu. Također se može dogoditi da se vozilo zaključa samo od sebe dok recimo stružete led, a motor ste ostavili da se zagrije. Još je jedna zanimljvost vezana uz nedovoljnu otpornost tekućine za hlađenje. Naime, moguća je situacija da se motor pregrijava i na -15 stupnjeva. Zimi je često otkazivanje akumulatora, u Zagrebu obično “krepa” njih čak 30 posto u prvom naletu zime. Po istraživanjima proizvođača akumulatora, već kod 0 stupnjeva kapacitet pada 20%, a potreba je veća 50%… Revija HAK 

18.11. (09:00)

Ahilova peta

Zbog jednog ugriza glodavca cijeli električni automobil može biti otpisan

Ugrizi glodavaca stvaraju velike probleme vlasnicima automobila, a to se dogodilo i autoru članka iz Revije HAK. Prije desetak godina neko neidentificirano stvorenje (miš, štakor, kuna…, ili možda čak mačka) pregrizlo je kabel letve volana i lambda sonde na obiteljskom Mitsubishi Coltu. U ovlaštenom servisu ponuda za popravak iznosila je čak 13.000 kuna. Tako je s jednim benzincem, na kojem se kabeli mogu lokalizirano zamijeniti, a što ako glodavci pregrizu jedan, jedini kabel na električnom automobilu, negdje u blizini baterije ili motora? Situacija je mnogo složenija. Čak i ako je oštećen samo jedan kabel, obično se mora zamijeniti cijela struktura. Dobra vijest je da glodavcima nije tako lako ući u motorni prostor električnog automobila kako bi pregrizli kabele. Većina električnih automobila potpuno je obložena, a visokonaponski kabeli zaštićeni su debelom izolacijom.

17.11. (14:00)

Bye bye dizel

Španjolska i Francuska zabranit će prodaju automobila na fosilna goriva

U egipatskom gradu Šarm el-Šeiku, gdje se održava UN-ova konferencija o klimi (COP27), dvije su europske države dale obećanje da će zabraniti vozila na fosilna goriva. Tako su se našle na popisu potpisnika Deklaracije o vozilima s nultom emisijom (ZEVD), koja je pokrenuta još na prošlogodišnjoj konferenciji u Glasgowu. Na španjolskim i francuskim ulicama tako uskoro nećemo viđati klasične automobile na dizel i benzil. Kako javlja Reuters, potpisnici spomenute Deklaracije, među kojima se nalaze države, lokalne zajednice i tvrtke, obvezali su se na 100 posto prodaju vozila s nultom emisijom do 2035. godina na vodećim tržištima, ali i do 2040. godine diljem svijeta. Green