Poslodavac životopisu posveti 2 minute, najviše mu smeta - pravopis - Monitor.hr
13.04.2016. (07:54)

Poslodavac životopisu posveti 2 minute, najviše mu smeta – pravopis

Ključni element dobrog životopisa je poznavanje pravopisa i gramative, navode poslodavci (91%) i tražitelji posla (90%) u istraživanju portala Moj posao na 120 stručnjaka s područja upravljanja ljudskim resursima te na više od 300 tražitelja posla.

Posjedovanje traženog iskustva kao važno ili čak jako važno ocjenjuje 86% poslodavaca i jednako toliko (86%) tražitelja posla. Uredno formatiranje životopisa je na visokom trećem mjestu za 86% poslodavaca i 88% tražitelja posla. Kao najmanje važan element dobrog životopisa, poslodavci (20%) i tražitelji posla (20%) navode posjedovanje volonterskog iskustva. Najveća razlika u percepciji poslodavaca i posloprimaca primjećuje se prilikom navođenja vještina koje nisu ključne za natječaj – dok 59% posloprimaca smatra kako je i takve vještine nužno navesti u životopisu, to smatra važnim svega 20% poslodavaca.

Hrvatski poslodavci pregledu životopisa posvete manje od 2 minute

Više od polovice ispitanih poslodavaca (53%) inicijalnom pregledu životopisa posveti manje od dvije minute. Trećina poslodavaca (33%) ‘skeniranju’ životopisa posveti i do 5 minuta, dok svega njih 15% utroši i više od 5 minuta. Najveće greške koje kandidati u životopisu mogu napraviti izostavljanje je podataka poput kontakta ili radnog iskustva – čak 76% poslodavaca navedene greške smatra nedopustivima. U nedopustive greške spadaju i pravopisne te gramatičke neispravnosti (74%), kao i prikrivanje perioda nezaposlenosti (34%). Poslodavci u životopisu najmanje zamjeraju navođenje informacija nepravilnim redoslijedom (24%).

Kada je u pitanju najveća pogreška prilikom samog procesa prijave na posao, poslodavce najviše smeta životopis naslovljen na drugu tvrtku ili radnu poziciju (48%). Trećina poslodavaca (34%) smatra da je najveći propust slanje prijave koja ne udovoljava uvjetima navedenim u oglasu, dok ih 16% najvećim propustom smatra izostavljanje traženih dokumenata.

57% za fotografije, 44% protiv

Što se tiče izgleda životopisa, više od polovice poslodavaca (57%) smatra da format životopisa treba biti primjeren poziciji za koju se tražitelj posla prijavljuje. Primjerice, ukoliko se kandidat prijavljuje na natječaj za administrativni posao, životopis bi trebao biti uredno formatiran te pratiti standardnu formu. S druge strane, ‘kreativnija’ zanimanja podrazumijevaju i manje formalne životopise.

Četvrtina poslodavaca (25%) preferira standardnu formu životopisa, neovisno o poziciji na koju se kandidat prijavljuje, dok ih 14% nema preferencije. Svega 3% poslodavca voljelo bi primiti životopis u obliku video materijala, prezentacija ili u web formi.

Među tražiteljima posla česta je dilema prilaganje fotografije u životopisu. Čak 43% ispitanih poslodavaca navodi da fotografija nije poželjna, dok ih 57% želi zaprimiti životopis u kojem se nalazi i fotografija kandidata (36% ih naglašava da fotografija u životopisu mora biti profesionalna, kao za službene dokumente).

Gotovo polovica poslodavaca (48%) navodi da im je molba za posao važna, dok ih 14% ovaj dokument smatra izuzetno važnim. Četvrtina poslodavaca (25%) nema mišljenje o važnosti molbe, dok ih 9% navodi da im je molba nevažna. Molba je potpuno nevažan dokument za svega 4% poslodavaca.

Nedostatak kvalifikacija nebitan ako kandidat osvoji nečim drugim

Ispitanici navode da dobra molba mora sadržavati informacije kojih nema u životopisu, a prvenstveno se odnosi na motivaciju kandidata da se prijave za određeno radno mjesto i određenu tvrtku: „Kandidat treba privući pažnju nečim zanimljivim te zračiti energijom čak i ako ne zadovoljava sve kriterije“, smatra jedan od ispitanih poslodavaca, a drugi dodaje kako je idealna molba “kratki sadržaj koji nema veze s ponavljanjem iz životopisa (jer ga već imam na stolu), već govori o onome što nije navedeno u životopisu – ukratko o kandidatu, zašto mi kao poslodavac, što kandidat nudi, što želi”.

Više od polovice poslodavaca (53%) pozvalo bi kandidata u idući krug selekcije iako ne udovoljava svim uvjetima natječaja. Trećina poslodavaca (34%) navodi da bi zanemarili nedostatak traženih kvalifikacija ukoliko ih kandidat osvoji nečim drugim kao što su motivacija, želja i spremnost na učenje ili ukoliko posjeduje specifično radno iskustvo.

Tek 12% poslodavaca priznaje da bi dalo šansu kandidatu koji ne zadovoljava tražene uvjete samo u slučaju da nemaju dovoljan broj prijavljenih, dok ih 3% izričito odbija kandidate koji ne udovoljavaju svim uvjetima natječaja.

Većina pretražuje kandidate na društvenim mrežama

Većina poslodavca (79%) pretražuje kandidate na društvenim mrežama, najčešće na LinkedInu (73%) i Facebooku (42%). Od neprimjerenog sadržaja na kojeg su poslodavci naišli na društvenim mrežama kandidata izdvajamo: golišave fotografije, ‘čudne’ sklonosti, nasilne slike, rasizam i diskriminacija te ogovaranje trenutnog poslodavca.

S druge strane, petina poslodavaca (21%) ne traži dodatne podatke o kandidatima putem društvenih mreža.

Istraživanje pokazuje da se svega 9% ispitanih tražitelja posla prijavljuje na oglase za koje ne posjeduju sve tražene kvalifikacije. Većina tražitelja posla (77%) se prijavljuje ako zadovoljava većinu uvjeta, dok ih se 14% prijavljuje samo ako imaju sve tražene kvalifikacije.
Najviše ispitanika (36%) smatra da je manjak radnog iskustva najveći nedostatak zašto nisu dobili željeni posao. Da je problem u životnoj dobi smatra 23% tražitelja posla, dok ih petina (20%) smatra da nedostatak čini njihovo obrazovanje. Svega 13% tvrdi da nema nedostatka za dobivanje željenog posla, dok ih 8% smatra da su prekvalificirani.
Više od polovice tražitelja posla (54%) smatra da poslodavci pregledavaju profile kandidata na društvenim mrežama, 30% ih ne zna, a 12% tražitelja posla smatra da provjeravaju samo poslovne profile, npr. LinkedIn.
Iako su poslodavci u istraživanju istaknuli ‘nezgodan’ sadržaj na profilima kandidata, čak 90% tražitelja posla tvrdi da paze što objavljuju na društvenim mrežama, dok ih 10% priznaje da se time ne zamaraju.


Slične vijesti

Ponedjeljak (11:00)

Kraj ere 'fah idiota' – na cijeni su svestrani, ne ukalupljeni

Diploma više nije presudna: Ovo su vještine koje će do 2030. donositi najveće plaće

Do 2030-ih klasična diploma gubi na važnosti, a ključnu ulogu preuzimaju praktične vještine i kratki certifikati. Najtraženiji će biti stručnjaci za umjetnu inteligenciju i podatke, tehnološki pismeni radnici, agilni lideri, kreativci, analitičari, menadžeri talenata i oni s razvijenom empatijom. Cijene se i otpornost, znatiželja, cjeloživotno učenje te sistemsko razmišljanje. Ukratko: buduće tržište rada traži više kurseva s Courserom i Udemyjem nego godine provedene u predavaonici. Poslovni

12.09. (22:00)

Sorry, ne radim za kikiriki (a bogami ni subotom)

Gen Z kaže “ne hvala” starim poslovima: Nema više rada za sitniš bez fleksibilnosti

Generacija Z sve češće odbija poslove u maloprodaji, ugostiteljstvu, skladištima i korporacijama s fiksnim radnim vremenom, smatrajući ih potplaćenima i iscrpljujućima. Umjesto “prvih stepenica” ka karijeri, ti poslovi sada su crna lista. Mladi radije biraju fleksibilne poslove, freelancing i rad na daljinu, uz veću brigu o mentalnom zdravlju i balansu života. Stručnjaci ističu da Gen Z redefinira pojam “dobrog posla” i neće pristajati na uvjete koje su starije generacije šutke trpile. Tvrtke koje se ne prilagode tim novim očekivanjima – ostat će bez radnika. Index

06.09. (01:00)

Bitni su kolege i geografska lokacija

Najsretniji radnici u Hrvatskoj imaju visoke plaće, rade u državnim tvrtkama i žive u Istri i na Kvarneru

Prema istraživanju MojPosao, najsretniji radnici u Hrvatskoj su oni s najvišim plaćama, zaposleni u državnim tvrtkama te oni u sektorima marketinga, PR-a i ljudskih potencijala. Ukupno se polovica ispitanih osjeća sretnom, a 16 posto nesretnom. Najviše zadovoljnih živi u Istri, na Kvarneru i u Zagrebu, dok su najmanje sretni radnici u Središnjoj i Sjevernoj Hrvatskoj. Obrazovanje također igra ulogu: magistri struke pokazuju najviše zadovoljstva. Mladi do 25 godina rjeđe su nesretni, dok srednja i starija dob donose i najviše zadovoljnih i najviše nezadovoljnih. Index

29.08. (13:00)

Njemački san: manje radiš, više zaradiš (ako si ekspert)

Poslovi na pola radnog vremena, a puna plaća – isplativo u Njemačkoj

U Njemačkoj rad na pola radnog vremena ne znači nužno i manju plaću. Stručnjaci u sektorima poput IT-a, prava, medicine, poreznog i poslovnog savjetovanja, pa i inženjerstva, mogu zarađivati i do 80.000 eura godišnje uz skraćeno radno vrijeme. Ključni su visoka potražnja, specijalizacija i kvalifikacije, dok broj radnih sati sve manje presudno utječe na iznos plaće. Poslodavci sve češće naglašavaju ravnotežu privatnog i poslovnog života, pa se fleksibilnost nudi kao bonus – i to dobro plaćen. Poslovni

28.08. (20:00)

Generacija copy-paste CV-ja u svijetu gdje i AI šalje prijave

Mladi na tržištu rada između AI oluje i novih prilika

LinkedInovo istraživanje s gotovo pola milijuna sudionika pokazuje da su mladi najpesimističniji kada je riječ o karijeri. Razlog su pad broja početničkih poslova (–35% od 2023.), konkurencija umjetne inteligencije i makroekonomska nesigurnost. Čak 63% direktora očekuje da će AI preuzeti dio poslova početnika, a 41% radnika tvrdi da to narušava njihovu dobrobit. Mladi diplomanti s više diploma teško pronalaze posao, postajući “generacija odbijenica”. Ipak, LinkedIn poručuje da ovo može biti prijelaz na dinamičnije karijerne putove, gdje će vrijednost imati otpornost, prilagodljivost i jedinstvena iskustva. Poslovni

11.08. (19:00)

"Plaćam da radim… ništa" – kineski startupi za profesionalno buljenje u ekran

Nezaposleni mladi Kinezi plaćaju tvrtkama da sjede u uredu i glume da rade

U Kini sve više nezaposlenih mladih plaća tvrtkama kako bi mogli sjediti u uredu i glumiti da rade. Fenomen se širi dok zemlja prolazi kroz gospodarsko usporavanje, a stopa nezaposlenosti mladih i dalje je iznad 14%. Za neke je to bolja opcija od besposličarenja kod kuće pa makar morali plaćati da “rade”, piše BBC. Tvrtke za “glumljenje rada” sada niču u velikim gradovima poput Šangaja, Shenzhena, Nanjinga, Wuhana i Chengdua. Cijena se kreće od 30 do 50 juana dnevno, a ponekad uključuje i ručak te grickalice. Neki ondje doista traže posao ili pokreću male projekte, dok drugi jednostavno provode vrijeme, razgovaraju, šale se ili zajedno odlaze na večere. Neki od vlasnika takvih tvrtki vjeruju da će nekome to zaista moći poslužiti kao odskočna daska, kao dokaz prakse i slično – sve do pronalaska novog posla. Index

10.08. (01:00)

Zemlja se znoji, mi s njom

Vrućina ubija: Kako toplinski valovi pustoše zdravlje, ekonomiju i gradove

Ekstremne vrućine sve češće pogađaju Indiju, gdje polovica radne snage radi na otvorenom, a samo 10% ima pristup klimatiziranim prostorima. Posljedice su gubitak radnih sati, bolesti i smanjenje BDP-a, što se sve više osjeća i u razvijenim zemljama. Gradovi dodatno pojačavaju toplinu zbog betona i nedostatka zelenila, dok klima-uređaji paradoksalno pogoršavaju problem. Rješenja se kriju u starim arhitektonskim mudrostima – debelim zidovima, prirodnoj ventilaciji i hladovini. Vrućina više nije samo sezonska smetnja, već globalni izazov za zdravlje, ekonomiju i urbanizam. DW

08.08. (18:00)

Kad ti algoritam zatvori vrata ureda, otvoriš vrata garaže

Generacija Z bježi od AI-a – ravno u radionicu

Novo istraživanje Zetyja otkriva da 72 % pripadnika generacije Z vjeruje kako će AI u pet godina smanjiti broj početnih korporativnih poslova, gurajući ih prema fizičkim i obrtničkim zanimanjima. Više od 40 % mladih već je prilagodilo karijeru, uče nove vještine ili razmišljaju o promjeni industrije. Građevina, vodoinstalacije i poslovi usmjereni na ljude percipiraju se kao najsigurniji, dok administracija i financije spadaju među najugroženije sektore. Za mnoge je zanatski rad postao simbol sigurnosti i kontrole u AI eri. tportal

05.08. (12:00)

A da se prekvalificiraju u nešto deficitarno?

AI kosi radna mjesta: Microsoft otpušta tisuće usprkos rekordnoj zaradi

Microsoft je ove godine otpustio više od 15.000 radnika, iako mu je dobit porasla 25 %, a tržišna vrijednost premašila 4 bilijuna dolara. Umjetna inteligencija postaje ključan alat korporativnog “napretka”, a mnoge tvrtke smanjuju broj zaposlenih jer AI obavlja njihove zadatke. Nestaju pripravništva i niže pozicije, a mladi radnici gube ulaz u karijeru. Iako AI nudi učinkovitost, pokazuje se i ranjivost – korisnička podrška bez ljudi ne funkcionira. FT zaključuje: možda smo zaboravili da je za dobar posao ipak potreban čovjek. Index

04.08. (19:00)

Kad ti je pun kufer još i prije nego si počeo raditi

Generacija Z: bolesna, depresivna i nerazumljiva starijima – a tek su počeli raditi

Mladi zaposlenici u Njemačkoj suočavaju se s ozbiljnim psihičkim problemima: gotovo svaki treći ima simptome depresije, a burnout prijeti cijeloj generaciji koju je pandemija zatekla u školskim i studentskim klupama – online. DAK-ovo istraživanje pokazuje da generacijski sukobi i stres najviše pogađaju zdravstveni i obrazovni sektor. Mladi često idu na bolovanje zbog manjih simptoma, ali i rade bolesni iz straha. Stručnjaci pozivaju poslodavce na veću podršku i međugeneracijsko povezivanje. DW