Start – kraj (mentalni trik za osobnu produktivnost & male zadatke)
Ako ste se ikada spremali na veći poslovni put ili još bolje, na godišnji odmor od nekoliko dana, jeste li primijetili kako ste zadnjih dana prije polaska na put izrazito produktivni i poslove rješavate puno brže i odlučnije. Slijedi “trik” kako to iskoristiti u svakodnevici…
Svatko od nas ima iskustva iz prve ruke kada nas stisnu rokovi i sav fokus stavimo na ono što je u datom trenutku najbitnije. Odlazak i priprema za godišnji odmor je jedna od takvih situacija.
Što se dan odlaska bliži, lakše završavamo poslove, delegiramo dalje i ono najzanimljivije – bez velike grižnje savjesti odbacujemo nebitne poslove i stvari jer – rok za polazak je sve bliže i bliže.
Jedna od odličnih tehnika povećanja dnevne produktivnosti i stvaranja fokusa je stavljanje vremenskog ograničenja.
Kao što je i sa spremanjem za put i kako tu postoji krajnji rok do kada treba krenuti, ista takva postavka može se koristiti i s dnevnim zadacima.
U praksi, to bi značilo da za svaki zadatak, posao, zahtjev… što god vam je bitno napraviti treba biti DEFINIRANO vrijeme do kada to mora biti završeno. Zapravo, postoji krajnji rok do kada treba isporučiti napravljeno… pa iako to ne bilo gotovo.
Avion kreće u 09:15, a ne u 09:32.
Osobna produktivnost često pada na tome kada započeto nikada ne završimo ili rokove za završetak odugovlačimo do beskraja. Jer, kako često sami sa sobom sklapamo dogovor do kada će nešto biti napravljeno, tako često sami sa sobom dogovorimo kako ti rokovi baš i nisu tako “čvrsti”.
Rješenje? Ograničite se vremenski za neki zadatak i nema te situacije, tog emaila, tog telefonskog poziva, tog Facebook statusa koji je toliko važniji, a da rješenje zadatka nije isporučeno.
Ako niste sigurni jeste li krajnji rok postavili previše kratak ili predug, krenite od toga da za svaki zadatak (ali malo ozbiljniji zadatak) stavite blok od 45 minuta. Ako je to prekratko, nakon 45 minuta produžite ga za dodatnih 45 minuta, ako je predug, onda ga skratite koliko je potrebno.
U praksi to bi izgledalo ovako:
* doručak: 06:30 – 07:00
* draft tekst i slanje: 07:30 – 08:45
* emailovi (0-inbox): 09:00 – 09:30 & 15:00 – 15:30
*ručak: 14:30 – 15:00
*…
Kada se dnevnim zadacima pristupi tako da se držimo krajnjih rokova i kako su to konstante koje nije moguće mijenjati, stvari odmah drugačije izgledaju.
Može vam se činiti da se ovakvim ograničenjem guši kreativnost i sloboda, no praksa pokazuje da to baš i nije tako. Osim toga, pokušajte biti malo manje kreativni i više fokusa stavite na odrađivanje posla i zadataka – koliko god oni bili prizemni, bez veze, dosadni… Desit će se nešto predivno – odradit ćete posao.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
I mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).