Toma: Hoće li nadolazeća serija popuniti one praznine koje je film ostavio? - Monitor.hr
16.10.2021. (11:30)

Boemska elita

Toma: Hoće li nadolazeća serija popuniti one praznine koje je film ostavio?

Bjelogrlić i koautor Zoran Lisinac (najpoznatiji po srbijansko-američkom filmu „Pored puta“ iz 2013.) inzistiraju na tome da je „Toma“ impresionistički portret pjevača i jednog prošlog vremena, time pravdajući faktografska odstupanja i interpretativne proizvoljnosti. Sve je to posve legitimno, naročito zato što je ovaj biopic izdašno začinjen muzikom da je riječ o skoro pa mjuziklu, te usmjeren na proračunato „gađanje” emocionalnih zicera uz insistiranje na kompetentnim, ponekad čak i razigranim tehničkim komponentama filma poput kostimografije Borisa Čakširana, scenografije Jovane Cvetković i Jelene Sopić, te fotografije Gorana Volarevića, posebno kada rekreira danas popularni stil „lažnih 70-ih”. Problem je, pak, u tome da je Marić kao Toma dosta bolji od „Tome“ kao filma. Čak i kad izuzmemo proizvoljnosti i manipulacije u smjeru uspješnijeg trženja filma izvan granica Srbije, postavlja se pitanje je li iz materijala dostupnog o Zdravkovićevom životu, legendi i anegdota koje o njemu i njegovoj boemiji kruže, izvučeno najviše i najbolje. Lupiga


Slične vijesti

30.01. (18:00)

Straight outta ZFF

U kina stiže ‘Korzet’, fascinantan portret buntovne carice Sisi

U središtu je radnje austrijska carica Elizabeta, popularna Sisi čija su ljepota i inspirativni modni trendovi postali naširoko poznati. Umjesto da ekranizira već klišeiziranu i komercijaliziranu priču o lijepoj i mladoj Sisi, austrijska redateljica Marie Kreutzer svoju junakinju prati u razdoblju kada se primiče sredovječnosti, a njezina dvorska, društvena i majčinska uloga sve više kopni. Ova odvažna i suvremena inačica povijesne drame dotiče se važne teme – položaja žene u društvu u drugoj polovici 19. stoljeća, istovremeno suptilno ukazujući na neke paralele koje je moguće povući s današnjicom. Ravno do dna

22.12.2022. (15:00)

Ako ju voliš, voljet ćeš i ovo

Film ‘I Wanna Dance With Somebody (2022)’: Žalosni hvalospjev Whitney Houston

Kad sve u nekom filmu djeluje tako poznato, a filmske biografije sve više postaju najpredvidljivijim, premda izrazito unosnim, žanrom kinematografije, stvar se obično svodi na dvije ključne sastavnice. Prva je izvedba glumačke zvijezde u naslovnoj ulozi, a druga je sama glazba koja čini toliko bitan dio filma. Prva točka još jednom je izvedena vrhunski. Glas koji čujemo u filmu ne pripada glumici, već naravno samoj Whitney, jer nitko živ vjerojatno ne može izvesti glasom ništa ni približno slično izvornim izvedbama. Po pitanju glazbe, a ima je doista mnogo, sud gledatelja će velikim dijelom ovisiti o tome koliku emocionalnu reakciju pjesme ove megapopolurane dive izazivaju u njemu. Valja doduše pohvaliti činjenicu da autori filma ne strvinare na tragičnom aspektu priče, već ustraju uzdizanju uspjeha. Ravno do dna

28.08.2021. (19:00)

Još malo o 'Kraljici soula'

‘Respect’: Aretha u zemlji klišeja

Riječ je o prvom cjelovečernjem filmskom uratku i redateljice Tommy i scenaristice Tracey Scott Wilson, ujedno i filmska biografija kraljice soula Arethe Franklin. Premda redateljici film sve više gubi na snazi kako se bliži kraju, najveća krivnja ponovno ipak leži u scenariju. Dijalozi možda nisu komično loši kao kod Parksove u “Billie Holiday”, ni Wilson ne preza od bolno klišejiziranih replika poput: “Glazba će ti spasiti život” i sličnih. Film će nam zatim dati do znanja da su Arethin život obilježile užasne traume poput seksualnog zlostavljanja u toj dobi scenom koja na to jasno upućuje, da se isto ne bi do kraja filma više nikad spominjalo. Puno više pozornosti posvećeno je smrti njezine majke, ali nažalost i to s premalo osjećaja. Ipak, puno je veća šteta što cjelokupna fabula prati sve zamislive klišeje koji su se fosilizirali posljednjih desetljeća u žanru biografije glazbenika i ni na koji način ne pokušava odstupiti od normi i prokušanih obrazaca zbog kojih će na koncu ovakve filmove vjerojatno gledati samo najveći obožavatelji zvijezda o kojima govore. Recenziju filma donosi Ravno do dna.