U prosincu najveći skok prodaje u trgovinama unazad osam godina - Monitor.hr
04.02.2016. (10:27)

Ipak se okreće

U prosincu najveći skok prodaje u trgovinama unazad osam godina

Prema najnovijim podacima Državnog zavoda za statistiku, Hrvati su si za protekle blagdane dali oduška i trošili kao prije krize. Naime, tijekom prosinca rast u prodavaonicama završio je na realnih 4,8% u odnosu na prošlu godinu, što je skok kakav se ne pamti od 2007. Prosinac je tradicionalno mjesec s najvećom potrošnjom, kada prodavači okrenu više od 11 milijardi kuna. Boljim rezultatima vjerojatno je pridonijela povećana prodaja vozila, koja je u prosincu iznosila 21,6%. Novi list


Slične vijesti

27.11.2023. (23:00)

Webshop kao izlog

Kupnja uživo: Bez obzira na bum online trgovina, uvijek će biti kupaca koji žele u zemaljski dućan

Pritisnuti digitalnom konkurencijom i divovima poput Amazona, smjenom generacije kupaca i ekonomskim izazovima, trgovački brendovi ulažu u transformaciju svojih fizičkih trgovina jer se nadaju da će tako kupcima dati što žele i trebaju. Upravo je o tim trendovima nedavno pisao BBC, koji je upozorio na to da kupnja u fizičkim trgovinama nije nestala, ali opada. Kupci žele brzu i jednostavnu kupnju, očekuju da će trgovci na zalihama imati proizvod koji im treba i zbog kojeg su odlučili potrošiti dragocjeno vrijeme na posjet te se nadaju da će im tehnologija pomoći u snalaženju s asortimanom i poboljšati čitavo iskustvo šopinga. Pokazalo se da su kupci gladni holističkih iskustava koja nadilaze dvodimenzionalne slike na ekranu. Lider

25.11.2023. (15:00)

Trlja ruke

Ravnatelj Porezne: Hrvati su na Crni petak potrošili više od 70 milijuna eura

Ravnatelj Porezne uprave Božidar Kutleša za RTL je rekao da se još ne zna je li u Hrvatskoj oboren rekord po potrošnji. Točne brojke trebale bi se znati danas, s obzirom na to da su trgovine u trenutku davanja izjave i dalje bile otvorene. Dosad smo imali finaliziranih 138 milijuna računa kao i prošle godine. Znači, broj je tu negdje, no iznos računa je veći za 14 posto i fiskalizirano je ukupno preko dvije milijarde 163 milijuna eura samo u studenom. Index

25.11.2023. (11:00)

Sve što je crno nije uvijek nužno loše

Black Friday i njegovo stvarno porijeklo – nekoliko je teorija

Najranije korištenje termina “Black Friday” povezano je s pojavom izostanka radnika koji su javljali da su bolesni nakon Dana zahvalnosti i to kako bi imali četiri slobodna dana. Bilo je to oko 1950-ih. Jedna od teorija je da je riječ o tržišnoj frazi. Postoji, naime, objašnjenje koje se veže uz prodavače. Taj petak navodno je bio dan kada bi prodavači napokon počeli prikazivati dobit što bi u knjigovodstvenom rječniku značilo da su “iz crvenog” prešli “u crno”. Još jedna teorija tvrdi kako se valja vratiti u rane 1960-te kada su policajci u Philadelphiji tako nazivali kaos koji je nastao dolaskom turista šopingholičara. Nacional Iako je i ove godine potencijal za trgovce velik, izgleda da kupci ovaj put nisu toliko raspoloženi za šoping kao prošlih godina. DW

23.11.2023. (17:00)

Kupuj samo ono što ti treba

Sutra je Black Friday. Ovo su najćešće prevare, evo kako ih prepoznati

Dan posebnih ponuda i ušteda došao je iz SAD-a, gdje je Black Friday popularnost počeo stjecati devedesetih godina. Riječ je o šoping-događanju koje se obilježava petkom koji dolazi nakon američkog blagdana Dana zahvalnosti. Iako je većina ponuda legitimna, neka naizgled ogromna sniženja, poput onih od 70-90 posto, najčešće su manipulacije i trgovački trikovi. Najčešće se zavarava kupce kako bi ih se dovelo u trgovine da bi oni potrošili novac koji nisu planirali. Najbolje je u kupnju ići planski, a cijene proizvoda koje kupci žele mogu pratiti neko vrijeme prije sniženja kako bi znali je li taj proizvod naposljetku stvarno snižen, kažu iz udruge Potrošač. Index

09.06.2023. (09:00)

Dajte cijene, padajte više

Inflacija mijenja svakodnevnu kupovinu

Kupci se sve više odriču skupljih ekoloških proizvoda regionalnih dobavljača i umjesto toga kupuju jeftinije organske proizvode u supermarketima i diskontima. Trgovci hranom uspjeli su blago povećati svoje poslovanje s organskim proizvodima (+3,2 posto). No, to ide na štetu trgovine neorganskom hranom. Drugi prodavači, kao što su tržnice, direktna prodaja na poljoprivrednim dobrima i dostava na kućni prag, bili su još teže pogođeni padom od 18,2 posto. Je li ovo kraj desetljećima dugog organskog buma? I organski sektor i potrošači imaju sve razloge za nadu da će skoku cijena doći kraj. DW

06.10.2020. (21:30)

U dućan u papučama

Troje od četvero kupaca sad će radije otići u lokalnu trgovinu

74% kupaca u Europi će vjerojatnije kupovati u svojim lokalnim zajednicama nego prije godinu dana, pokazalo je istraživanje. Kao razlog za takvu odluku najčešće navode želju da pomognu lokalnim zajednicama da se oporave, praktičnost, izbjegavanje redova u supermarketima te nametnuta im ograničenja kretanja. Promijenio se i odnos u zajednici – 58% ljudi će vjerojatnije pozdraviti svoje susjede nego prije godinu dana, svaki peti čuva rezervni ključ od svog susjeda, a 44% preuzima online dostavu u ime susjeda. Bug / Mirage

21.03.2020. (00:30)

Blago trgovcima

Zbog korone potrošili 300 milijuna kuna, najviše se kupovala sol i smrznuta hrana

Od 24. veljače do 15. ožujka Hrvati su u dućanima potrošili 300 milijuna kuna više na hranu, piće, osobnu njegu i kemijska sredstva nego u istom razdoblju lani. Najviše su se kupovali sol, smrznuta gotova jela, konzervirano meso i riba te vino i žestoka pića. Brašno je na 6., sapun tek na 20. mjestu, a wc papir na 31. mjestu najkupovanijih proizvoda.

26.10.2017. (13:58)

Can't buy me love

Kako izbjeći kupovinu iz lošeg raspoloženja

Istraživanja pokazuju da je kupovina kao način oslobađanja od stresa češća nego što mislimo – u jednoj studiji čak je 62% ispitanika priznalo kako su u posljednjih tjedan dana kupili nešto kako bi si popravili raspoloženje. No kad takav način “uveseljavanja” postane kompulzivan, može dovesti do financijskih poteškoća i svađa s bližnjima. Zato umjesto da po sreću krenete u dućan, pokušajte na primjer umjesto toga presložiti ormare, savjetuje između ostalog Telegram.

25.12.2016. (00:03)

Ima se, može se

Potrošnja za blagdane – 12 milijardi kuna

Na Badnjak ćemo u Hrvatskoj okititi više od 2 milijuna božićnih jelki, ispod kojih će se naći oko 12 milijuna poklona, dok će se za blagdanski vikend pojesti 220.000 bakalara, 65.000 odojaka i 130.000 purica. Građani Hrvatske u prosincu će ukupno potrošiti više od 12 milijardi kuna – za pola milijarde više nego lani. N1