'Venus' – žene preispituju seksualnost kroz lična iskustva - Monitor.hr
30.01.2017. (19:48)

‘Venus’ – žene preispituju seksualnost kroz lična iskustva

Okupirane pitanjima o sopstvenom seksualnom identitetu i načinu na koje žene sebe doživljavaju kao seksualna bića, danske rediteljke Mette Carla Albrechtsen & Lea Glob su združile frontove u nameri da se posvete erotskom filmskom projektu baziranom na realnim ispovestima i osećanjima žena. Ideja je nastala putem obične prepiske između dve autorke koje su jedna drugoj, ali i same sebi, postavljale pitanja o relaciji seksa i osećanja, “crnom ponoru koji se stvorio između čežnje i sopstvene ličnosti, mračne strane seksualnosti i fine linije između užitka i destrukcije ili tuge ukoliko dozvoliš da ti se približi pogrešna osoba”. Da li uopšte postoji upotrebljiv jezik za razumevanje ženske seksualnosti i čežnje?, jedno je od centralnih pitanja koje okupira autorke Albrechtsen & Glob. Odgovore su potražile od žena koje su pokazale hrabrost da se otvore pred njihovom kamerom posle javno raspisanog poziva na kasting u Kopenhagenu. U dnevnoj sobi Mette Carle Albrechtson u kojoj je prostor očišćen od bilo kakvih detalja sem jedne stolice namenjene za intervjue, mlade žene, jedna za drugom, govore o svojim prvim iskustvima, čežnjama, erotskim fantazijama i strahovima i frekventnosti želje za intimnim odnosima. Najraznovrsnijih karaktera, seksualne orijentacije i iskustava, one pokušavaju da u reči prenesu teško opisive emocije vezane za doživljaj prvog orgazma ili uopšteno prvog seksualnog iskustva i kako su se ona na njih odrazila u kasnijim odnosima sa partnerima.

Kamera menja fokus prema reakcijama ispitanica na prirodu pitanja – od krupnog plana koncentriranog na mimiku lica do totala koji prati govor tela; nelagodnost, stidljivost ili u retkim slučajevima, potpunu harmoniju osećanja i otvorenosti sa kojima su izrečena.

Sumnje koje isplivavaju na površinu nisu uvek vezane za sam seks koliko za odnos prema sopstvenom telu i jedna od ispitanica će vokalizovati nešto sa čime se danas bori većina žena – “ne živim u sadašnjosti svoga tela koje bih poboljšala da mogu. Stalno razmišljam kako bih izgledala kada bih imala drugačiju figuru”. Dokaz da ni savršena figura nije garancija za samosvesnost, dolazi od anđeoski lepe žene na početku tridesetih koja govoreći o svojoj stidljivosti priznaje da se nikada pred partnerom nije skinula tako da je vidi: “perfekcionirala sam tehniku svlačenja pod pokrivačem… I dalje ne mogu da se pogledam naga u ogledalu”. Razlog za to pronalazi u ranom otkrivanju religije, odnosno Biblije koja je u njoj izazvala osećaj krivice i greha zbog želje za seksom. Različitih sklonosti, figura i pristupa intimnosti, žene listaju po dnevniku sećanja, tražeći najupečatljivije momente koje su na njih ostavile utisak. Iz dubine tih iskustava izranjaju slikovite erotske epizode, ispričane emotivno, u nekim trenutcima i nostalgično. Neke od njih postavljaju legitimno pitanje muškog pristupa oralnom seksu koje se za njih podrazumeva, a za žene ne.

Jedno od klasičnih pitanja sa kojima su ispitanice konfrontirane – da li bi se skinule pred kamerom i eventualno postale i intimne pred njom, većinu zbunjuje, ali u samoj završnici, skoro sve skupljaju hrabrost da se pokažu nage, stojeći pred objektivom.

Venus je zanimljiv projekat koji bi mogao da rezultuje u haosu pri pokušaju mapiranja ženske seksualnosti. On je dobrodošao stepenik u studiranju višeslojnosti ženskog erotskog bića.

Marina D. Richter je filmska kritičarka i novinarka iz Beograda koja već dvadeset godina živi i radi u Beču. Od 2004. je specijalni dopisnik beogradskog dnevnog lista Politika za rubriku kulture. Redovno surađuje s austrijskim portalom Artmagazine.cc, a piše i za razne austrijske publikacije kao slobodni novinar.


Slične vijesti

09.04. (17:00)

‘Gdje je Sara?’ – Dokumentarni film u kojem roditelji traže grob djeteta za koje su im iz bolnice rekli da je umrlo, ali im nikad nisu dali da ga vide

Novinari Centra za istraživačko novinarstvo (CIN) snimili su dokumentarni film “Gdje je Sara?”, koji se bavi višegodišnjom potragom Aleksandre Blagojević i Miloša Kuprešanina za grobom svog djeteta, koje je preminulo 8. rujna 2018. Radilo se o prijevremenom porodu i naređeno je da se izvrši carski rez. Aleksandra tvrdi kako je bila svjesna tijekom cijelog poroda, ali da po završetku poroda nije čula plač djeteta, nego samo babicu koja izlazi s djetetom u naručju. Protokom vremena počela se pitati zašto joj nitko ne donosi dijete, pogotovo što su druge majke počele dobivati svoju djecu. Aleksandrin otac i sestra vidjeli su dijete u inkubatoru. Doktor je naglasio da njihovom djetetu nedostaje dio probavnog trakta. Miloš dva dana nakon poroda dobiva informaciju da je dijete preminulo. Priča vrvi čudnim detaljima, bolnica ih je obavijestila da je dijete sahranjeno, odnosno predano Gradskom groblju, koje ga je sahranilo mjesec dana nakon preuzimanja. Nisu otkrili gdje je grob. Index

05.04. (13:00)

Nepovredivo pravo na dom

Dokumentarac ‘No Other Land’: Jezivi prizori iz palestinskih naselja na Zapadnoj obali

Mjesto radnje su naselja u okrugu Masafer Yatta u južnom dijelu planinskog lanca Hebron. Pratimo tamošnju situaciju počevši od ljeta 2019. godine, kada u okrug dolazi izraelska vojska tvrdeći kako je područje proglašeno poligonom za vojnu obuku te da se sva naselja ruše a stanovnici moraju otići. Posrijedi je rodni kraj mladog pravnika i palestinskog aktivista Basela Adre, koji prvo kamerom a poslije i svojim pametnim telefonom snima što se događa u njegovu zavičaju. “No Other Land” svoju je svjetsku premijeru imao ove zime na Filmskome festivalu u Berlinu u Programu Panorama gdje je osvojio nagradu za najbolji dokumentarac. Jutarnji

24.02. (11:00)

Još malo o bombi

Einstein and the Bomb – ono što su propustili spomenuti u Oppenheimeru

Igrana dokudrama o ulozi velikog mislioca i fizičara Alberta Einsteina u ‘Projektu Manhattan’ i lani populariziranoj ulozi uz Oppenheimera, nastavlja tamo gdje su s igranim hitom stali s faktografijom. Dokumentarac se koncentrira na tri razdoblja – Einsteinovo vrijeme u Njemačkoj, deport u Britaniju na zaštićeno imanje te poslije otkrivanja lokacije, preseljenje u Ameriku. Shodno njegovom migriranju mijenjali su se stadiji napretka nacističke Njemačke na putu prema atomskoj bombi. Tko je utrku dobio i kako povijest je pokazala, no u ovom se dokumentarcu otkrivaju neki fakti izostavljeni u Oppenheimeru. Izvrsni arhivski materijali u suštoj su suprotnosti s patetičnim i dramski plošno postavljenim igranim dijelovima te se propušta poentirati upravo tamo gdje se traži najveća autentika i uvjerljivost. Inače solidno i razumljivo povijesno gradivo za učenike osnovnih i srednjih škola, Anđelo Jurkas za Mixer.

11.02. (08:00)

True crime - kripto verzija

Bitconned – Netflixov dokumentarac o uzletu kriptovaluta i prvoj većoj prevari ima sto posto na Rotten Tomatoes-u

Film prikazuje ludilo za kriptovalutama kasnih 2010-ih i posebno se usredotočuje na skandal Centra Tech iz 2017. godine. U filmu, koji je režirao Bryan Storkel, stvarni biznismen Ray Trapani otvoreno se hvali da je izmislio cijelu prevaru. Gledatelji su bili šokirani Rayevom iskrenošću, a film su opisali kao lud i divlji. Index

20.01. (17:00)

Priča o "O"

Shere Hite: Zbog nje je postalo normalno pričati o ženskom užitku, a novi dokumentarac je tu da je spasi od zaborava

Knjiga seksologinje Shere Hite iz 1976. pod naslovom The Hite Report donijela je revoluciju u način na koji razmišljamo o ženskom užitku. Pitanje koje se otvara u novom filmu glasi: zašto Hite onda nije poznato ime? U filmu Nestanak Shere Hite, redateljica Nicole Newnham prati vrtoglavi uspon intelektualke iz radničke klase. Hite je rođena u Missouriju, no à la Holly Golightly ponovo je pronašla sebe u New Yorku. Konvencionalno prekrasna, radila je kao model za Playboy kako bi financirala doktorat iz društvene povijesti na Columbiji. Na kraju je odustala od studija i snimanja kad je otkrila feminizam, piše Independent. Index

20.01. (00:00)

Dok je život misterij jednako kao umjetničko djelo

Dokumentarni film – “Krešo”: Krenuli su od portreta života i djela umjetnika, da bi se bavili njegovim iznenadnim nestankom

Iznenadni nestanak riječkog umjetnika Kreše Kovačičeka i potraga za njim fragmentarno je uprizorena eksperimentalno-dokumentarnim filmom Krešo (2023.). Ideja o eksperimentalnom filmu koji se bavi Kovačičekovim životom proizašla je iz studentskog projekta redateljice Marine Musulin. U trenutku kad je Musulin već sakupila dio materijala i snimaka za film, Kovačiček je nestao, čime se ujedno nametnuo i počeo oblikovati nešto drugačiji filmski koncept. Film prati tri linije: jedna od arhivskih snimki njegovog umjetničkog rada, druga od snimki iz prošlosti, a treći je u sadašnjosti, odnosno potrage. Hvatajući se ukoštac s potragom za Kovačičekom, autorski tim donosi poetičan prikaz riječke alternativne i performerske scene ne ispuštajući iz vida bolnu stvarnost (jedne) sudbine koja je film oblikovala. Kulturpunkt

22.11.2023. (19:00)

Još jedna potraga za smislom

Dokumentarac Breaking Social (2023): Dva tijela su toplija od jednog

Dok maštamo o životu koji nije preživljavanje drugi to vrijeme koriste da od društva uzmu sve i ništa ne vrate. Breaking Social se bavi sličnostima koje povezuju korumpirane širom svijeta. „Bogati vas plaše novcem“, kaže jedna od sugovornica, „Kad vam daju puno, vi onda ništa ne možete reći protiv njih. Prave od vas lažove“. Breaking Social istražuje načine pucanja, onu posljednju kap koja se prelije i navali na nepravdu kao neka superheroina. Iako svijet ovih dana ne zvuči kao lijepo mjesto, usprkos tome što planeta Zemlja polagano i sama puca, jer ne može trpjeti sav otpad koji smo joj natovarili na leđa, ovaj film ipak budi nadu i otvara oči. Makar nakratko. XXZ

27.10.2023. (01:00)

Dobro sinkronizirani duo

Film ‘Milli Vanilli’: Priča o najvećoj pop prevari svih vremena

Deset milijuna prodanih albuma i jedna epska laž – geslo je filma o velikom skandalu koji je potresao glazbenu industriju na početku 1990-ih. U kasnim 80-ima bili su jedan od najuspješnijih pop sastava na svijetu, no u glazbenu povijest upisali su se kao potpuni prevaranti. Oduzet im je Grammy nakon što se doznalo da vokali u njihovim pjesmama uopće nisu njihovi. Tportal Za sve koji su se pitali zašto su Morvan i Pilatus uopće na samom početku pristali na to da će samo otvarati usta, odgovor je također ponuđen u ovom filmu, možda i najizravnije obzirom na okolnosti, objašnjavajući doslovce metode dužničkog ropstva zahvaljujući kojima je producent Frank Farian dobio dvije marionete s kojima je mogao raditi što god je želio. Milli Vanilli su tu samo primjer u kojem će se lako prepoznati mnogi glazbenici prisiljeni na brojne ustupke. Ravno do dna

17.10.2023. (12:00)

Shine on, you crazy diamond...

Dokumentarac o legendarnom članu Pink Floyda: Nitko ne zna kroz što je sve prošao Syd Barrett

Ćudljivo ponašanje koje je proizilazilo iz njegovog pogoršanog mentalnog zdravlja udaljilo ga je od prijatelja i kolega iz benda i na kraju, nedugo zatim, dovela i do neformalnog otpuštanja. Kolale su glasine da mu je LSD pretvorio mozak u kašu, tjerajući ga da polako tone u ludilo, izopćen od svijeta u svojoj vikendici. Međutim, pogledajte pažljivije i pronaći ćete biografiju s jačim vezama sa Zemljom.Relativni manjak informacija o njemu pretvorio ga je u palimpsest po kojem je svaki slušatelj mogao nažvrljati svoje osobne fantazije i strepnje, ali je redatelj Bogawa sada više crpio iz unutrašnje suštine ikone nego iz predodžbe o čovjeku.. Pulse prevodi Guardian.

14.10.2023. (13:00)

E, kad bi zidovi pričali

Puhovski najavljuje novi film Pere Kvesića, Kuća na Kraljevcu: U njoj se formirala uspješna generacija umjetnika

Film govori o jednoj posebnoj zagrebačkoj kući na adresi Kraljevac 35. Ona je pružala tijekom posljednjih gotovo pola stoljeća sklonište brojnim i raznolikim stanarima, istaknutim na raznim poljima umjetničkog stvaralaštva i društvene djelatnosti. Tijekom godina u njoj su nastajale vrhunske knjige, filmski scenariji, fotografije, ilustracije, stripovi, glazba, predstave, filmovi… U kući, koju je izgradio Slobodan Praljak i kasnije ju iznajmljivao živjeli su, između ostalih, Abdulah Sidran, Goran Babić, grupa Ayllu, Igor Kordej, Goran Pavelić Pipo, Milan Trenc, Davor Slamnig i Pjer Žardin, a u nju su navraćali Davor Gobac, Mirko Ilić, Vilim Matula i mnogi drugi umjetnici, glazbenici, novinari, glumci, koji su obilježili jednu epohu. Njezin današnji vlasnik je upravo Pero Kvesić. Nacional