Rođen 1934. u Piacenzi, napustio je studij medicine kako bi se posvetio modi. Godine 1975. osnovao je brend Armani, poznat po elegantnim krojevima i luksuznim tkaninama. Redefinirao je mušku modu 80-ih, odijevao holivudske zvijezde i stvorio globalno modno carstvo. Do kraja života ostao je na čelu svoje kompanije, zadržavši neovisnost i vjeran talijanskoj eleganciji. Njegova ostavština živi kroz brend koji nosi njegovo ime. Index
Krojačice ili krojači stoljećima su bili poznata figura u kućanstvima diljem svijeta, osobe koje su odijevale najprije pripadnike visoke klase, a onda i ostali puk. Odjeću su izrađivali prema mjerama svojih kupaca, ali i nudili preinake i popravke. Naravno, nešto starije generacije često su sjedile za šivaćim strojem i krojile odjeću, ali prodorom brendova brze mode ta je vještina zamrla. Pod hashtagom koji danas ima čak 7,4 milijarde pregleda krojači i dizajneri na društvenim su mrežama prikupili milijune sljedbenika s kojima dijele proces izrade svojih kreacija, daju savjete i upute kako sašiti vlastiti jedinstveni komad odjeće. Na sličan način na koji je brza moda definirala prvo desetljeće 21. stoljeća, spora neće promijeniti samo ponudu modnih igrača već i odnos potrošača prema modi. Kako pišu, industrija je godinama gurala masovnu proizvodnji i potrošnju, a sad je taj fast-fashion u nemilosti, a to otvara prostor odmjerenijem dvojniku. Lider
Modni svijet doživljava eksploziju raznolikih stilova i trendova, gotovo kao gljiva poslije kiše. Svaki tjedan izranja novi trend, od Clean girl do mob wife. Stručnjaci ističu da se moda danas prati unutar sezona, dok je utjecaj medija, posebno društvenih mreža, ključan. Uz naglasak na održivost, modni zaljubljenici kombiniraju fast fashion s vintage komadima kako bi pronašli svoj stil, a balansiranje između trendova i osobnog stila postaje imperativ. (N1)
Prije dvadesetak godina, trendove su diktirali televizija, časopisi i slavni koji su se pojavljivali u ta dva medija. Naravno, postojale su i različite subkulture, ali i one su pratile ono što je aktualno iz nekoliko omiljenih (i jedinih) izvora. Internet je učinio svaki modni komad dostupnim za nekoliko sekundi. Ipak, pravi krvnik modnih, ali i ostalih trendova su društvene mreže – konstantnim protokom informacija svaki jasan pravac jednostavno se rasprsnuo i izgubio u moru svega. Tu su i influenceri, koji su najzaslužniji za uspostavljanje trendova. Bez obzira na to imaju li milijun pratitelja ili tisuću, ali jako zagriženih, ljudi slijede stilske smjernice s društvenih mreža, a s obzirom na broj influencera na svijetu, nije nimalo čudno da su se ukusi fragmentirali. Index
Estetika ružnoga najprije se ugnijezdila u modnoj industriji, a zatim se polako počela prelijevati i u svijet ljepote, umjetnički, pa čak i u svijet hrane. Dok je čovjeka bit će i opsesije ljepotom, ali dobra je stvar što poklonici te estetike dokazuju publici da je i ružnoća u oku promatrača. Industrija ljepote i mode očito su gladne nečega novoga pa estetikom ružnoće – groteskom i deformacijama – izazivaju šok i tako privlače pozornost publike. Ružnoća je i rezultat toga što su nas tradicionalne vrijednosti iznevjerile, globalna se klima (klimatske promjene, pandemija, rast konzervativizma) promijenila nagore, zbog čega društvo traga za novim, drukčijim perspektivama. Otvaranje drukčijoj estetici otvara put i novim vrijednostima, daje neku kvalitetu onomu što je oku neprivlačno. Lider, Highsnobiety