Astronomi: Zemlja dobila novi "mini-Mjesec" - asteroid 2020 CD3 - Monitor.hr
27.02.2020. (13:30)

Svemirski accessory

Astronomi: Zemlja dobila novi “mini-Mjesec” – asteroid 2020 CD3

Astronomi iz projekta pretrage svemira “Catalina Sky Survey” utvrdili su da je Zemlja svojom gravitacijom u svoju orbitu uhvatila jedan asteroid, 2020 CD3, što je tek drugi asteroid za koji se zna da je ušao u Zemljinu orbitu. Ovaj asteroid u Zemljinu je orbitu ušao još prije tri godine, no tek ove veljače je snimljen. Nije velik, promjera 1,9 do 3,5 metra, a prethodni sličan asteroid, 2006 RH120, oblijetao je Zemlju 18 mjeseci tokom 2006. i 2007. godine. Osim što je rijetkost, ovaj fenomen je zanimljiv jer je ovo prilika za proučavanje asteroida (jel’ Bruce Willis zauzet?!?).

Slične vijesti

06.04. (19:00)

Za jasniju sliku svemira

LSST je najveća astronomska digitalna kamera, moći će snimiti cijelo južno nebo svake tri noći

Nakon 20 godina napokon su završeni radovi na izgradnji kamere Legacy Survey of Space and Time (LSST), jednog od najnaprednijih alata za potragu za životom izvan Sunčevog sustava. Kamera od 3200 megapiksela trebala bi omogućiti dosad neviđen uvid u detalje o svemiru i generirati ogromne količine podataka o južnom noćnom nebu, kažu njeni tvorci iz Nacionalnog akceleratorskog laboratorija SLAC u sklopu Sveučilišta Stanford. Ti bi podaci, nadaju se istraživači, trebali pomoći u potrazi za tamnom energijom za koju se teoretizira da pokreće ubrzano širenje svemira te potrazi za tamnom tvari koja čini oko 85% materije u svemiru. Bug

04.04. (01:00)

Još je dobro i prošao

Dio svemirskog otpada pao mu na kuću i stvorilo rupu na krovu, pitanje je hoće li dobiti odštetu

Gotovo dva kilograma težak predmet s Međunarodne svemirske stanice razbio je krov kuće Alejandra Otera u Naplesu na Floridi. Vlasnik kuće je 16. ožujka podijelio slike glomaznog cilindričnog objekta na X-u. Predmet je napravio veliku rupu u podovima i stropu njegove dvokatnice u Naplesu na Floridi. Ars Technica piše da NASA istražuje slučaj kako bi utvrdila je li ovo smeće doista dio velike palete baterija ISS-a. S ukupnom masom od 2,6 metričkih tona paleta je nekontrolirano ušla u Zemljinu atmosferu 8. ožujka 2024. Bilo je to najteže smeće izbačeno s orbitalne stanice. Devet zastarjelih baterija namjerno je odbačeno s ISS-a 2021. godine, a paleta veličine SUV-a od tada lagano pada prema Zemlji. Otero je objavio da čeka odgovor odgovornih agencija za rješavanje troškova štete u njegovoj kući. No s naplatom štete mogao bi biti problem jer je odbačena paleta (i baterije na njoj) japanske proizvodnje. Revija HAK

31.03. (13:00)

Znanost iz znanstvene fantastike

Zvjezdani sustav iz popularnog SF-a kineskog autora baziran je na trojnom zvjezdanom sustavu kakav postoji

Zvjezdanih sustava s jednom zvijezdom, kakav je naš “user-friendly” Sunčev sustav, ima u galaksiji oko 70%. Ostalih 30% su višestruki zvjezdani sustavi. Od dvojnih sustava možda je najpoznatiji Sirius, najsjajnija zvijezda noćnoga neba. Golim okom vidi se kao jedna zvijezda, no astronomi su već sredinom 19. stoljeća otkrili da osim sjajne dominantne zvijezde, koju danas nazivamo Sirius A, postoji i blijedi pratilac, Sirius B. Kao primjer trojnog zvjezdanog sustava neizbježna je Alpha Centaura, najsjajnija zvijezda u zviježđu Centaur, a treća po sjaju na noćnom nebu. To nam je, naime, najbliža zvijezda nakon Sunca. Osim što je Alpha Centaura trojni zvjezdani sustav na kojem Liu Cixin temelji svoju SF-priču (prvi dio, Problem triju tijela, objavljen je 2006. godine), Proksima Centaura ima i planet vrlo sličan Zemlji, Proksima Centaura b, otkriven 2016. Možda nam teleskop James Webb otkrije da atmosfera egzoplaneta Proksima Centaura b sadrži biopotpis, indikator mogućeg izvanzemaljskog života. Dario Hrupec za Bug.

29.03. (17:00)