Odlaze li dizelaši u povijest? - Monitor.hr
13.07.2016. (22:33)

Odlaze li dizelaši u povijest?

Kao izravna posljedica afere u kojoj je otkriveno da je Volkswagen varao na testovima ispuštanja štetnih plinova, njemačka vlada planira do kraja ove godine postrožiti kretanje dizelskih automobila u gradovima, a dugoročno ih potpuno izgnati iz gradskih središta. Upravo je dušikov oksid, uz ispuštanje krutih čestica najveći problem dizelskih motora koji su prema tome mnogo štetniji i prljaviji od benzinskih. Večernji


Slične vijesti

28.03. (20:00)

Drito za muzej

Kraj jedne ere. Volvo je proizveo posljednje dizelsko vozilo

Posljednji automobil s dizelskim motorom proizveden je u utorak u tvornici u Torslandi u Švedskoj, a to je bio SUV XC90. U periodu između 2012. i 2016. godine dizelaši su činili polovicu prodaje švedske marke (u kineskom vlasništvu). Više od 9 milijuna Volva s dizelskim motorima proizvedeno je od 1991. godine, koliko se prate statistike, prenosi Revija HAK. Sljedeća postaja posljednjeg modela XC90 s dvolitrenim dizelskim motorom je World of Volvo u Göteborgu gdje će biti izložen. To je bio tek drugi dizelski motor koji je razvio Volvo. Prvi, koji je debitirao 2001. godine, bio je petcilindrični agregat. Poslovni

14.10.2022. (18:00)

Ne treba ti elektri;ni auto da bi vozio zeleno

Revolucionarni dizelski motor: Miješanjem s vodikom dramatično se povećava efikasnost

Inženjeri sa Sveučilišta Novi Južni Wales (UNSW) iz Sydneya uspješno su pretvorili dizelski motor da radi kao hibridni motor na vodik-dizel, smanjujući pritom emisije CO2 za više od 85%. Tim predvođen profesorom Shawnom Kookom sa Fakulteta strojarstva i proizvodnje proveo je oko 18 mjeseci razvijajući sustav s izravnim ubrizgavanjem vodika i dizela, što znači da postojeći dizelski motori mogu raditi koristeći 90% vodika kao goriva. Tim profesora Kooka dokazao je da korištenje njihovog patentiranog sustava ubrizgavanja vodika smanjuje emisije CO2 na samo 90 g/kWh, odnosno 85,9% ispod količine koju proizvodi motor na dizel. U usporedbi s postojećim dizelskim motorima, u dizel-vodikovom hibridu dokazano je poboljšanje učinkovitosti od više od 26%. Revija HAK

17.09.2022. (01:00)

Proizvođači energije beru vrhnje

Komentar: Voze li krave na dizel?

Nema nikakvog argumenta da se poveća cijena mlijeka ako se poveća cijena energije jer, kaže naš istaknuti stručnjak Davor Štern, krave ne voze na dizel. Građani trebaju bunt usmjeriti prema proizvođačima hrane i poziva na bojkot kupovine sira i vrhnja. Proizvođače energije treba ostaviti na miru da uživaju u super ekstra senzacionalnim profitima jer oni nisu nizašto krivi. Naravno da u međuvremenu svi kupuju dizel /pšenicu /suncokret/energiju/metale… po cijeni koja nema veze s ponuda-potražnja modelom nego 30-100 posto višom što je naravno super profit ili zaštita vrijednosti od inflacije. Oni koji su u krizi nešto dobili od novoga novca, kroz ovaj sustav će vratiti sve i još više svoje vrijednosti jer se sustav lako raspadne, ali treba puno više vremena, znanja i sposobnosti političara, za uspostavu novoga. Kolateralnih žrtava u Hrvatskoj bit će puno, tvrdi Krešimir Kuterovac za Agroklub.

01.08.2022. (22:00)

Samo toči

Spas za benzince i dizelaše: Poznato je koliko bi sintetičko gorivo moglo koštati

Idemo još jednput ponoviti, Europska unija planira zabraniti benzince i dizelaše 2035. godine osim jedne iznimke – da ih pokreće klimatski neutralno sintetičko gorivo. Kakva je njegova budućnost? Pa nije loša jer se tvrtke poput Porschea i Toyote silom trude pokrenuti tu industriju, koja bi im omogućila da produže život svojim ikonama poput 911 ili Land Cruisera. Počevši od ove godine, očekuje se da će pilot postrojenje proizvoditi oko 130.000 litara takozvanog e-goriva godišnje. Zasad će se koristiti na utrkama, no pitanje je vremena kada će ga pustiti u komercijalnu prodaju. U Porscheu smatraju da je s industrijskom proizvodnjom sintetičkih goriva moguće osigurati cijenu manju od dva eura po litri. Također, neki proizvođači motornih ulja već spominju mogućnost da bi sintetička goriva mogla koštati oko 80 centi po litri, što je oko šest kuna. E-goriva proizvedena iz vode i ugljičnog dioksida ekstrahiranog iz zraka, s primjenom za automobile, zrakoplove i brodove, imaju prednost u odnosu na čisti vodik jer se mogu lakše transportirati. Sintetička goriva mogu se pripremiti za dizelaše i benzince. Revija HAK

04.05.2022. (00:00)

A kad će smislit vinogradski hibrid - s pogonom na litru i vodu?

Do 90 posto čišći ispuh dizelaša: Jedna tvrtka miješa gorivo s – vodom!

Druženje vode i goriva u rezervoaru vašeg vozila je kao rasprava dvojice političara s različitim svjetonazorima. Oni jednostavno ne idu zajedno, a to će osjetiti i motor. Slabije paljenje, nevoljka ubrzanja – samo su neki od simptoma vode u gorivu. No čini se da tehnologija pobjeđuje i najveće neprijatelje. Novo gorivo pod nazivom HydroDiesel+ spaja dizel i – vodu. Što se tiče emisija štetnih plinova, emisije CO2, NOX, SO2 i čađe se smanjuju za 40-90 posto na temelju životnog ciklusa vozila. Naravno, tu je i niža cijena goriva. Kvaliteta HydroDiesela+ je što za njega distributeri neće trebati novu infrastrukturu, odnosno staru neće morati prenamijeniti. Revija HAK

24.03.2022. (15:00)

Ništa, kupujem električni auto za svaki slučaj

Cijene nafte opet rastu: u Europi moguća nestašica dizela

Što je razlog za porast? Prije svega neizvjesnost oko stava europskih država hoće li dalje nastaviti kupovati rusku naftu. Sankcije nisu uvedene, ali visoka razina cijena je ostala. Tu je i problem s velikim naftovodom iz Kazahstana, odnosno ruskom lukom Novorossiisk, koja je stradala u nedavnoj oluji na Crnom moru i trenutno je neupotrebljiva, što smanjuje količinu nafte u prodaji. Kazahstanska nafta se isporučuje u svijet iz ruske luke. Dugoročno će biti veliki izazov činjenica da čak 50 posto uvoza dizelskog goriva u Europu ide iz ruskih rafinerija i mnogi analitičari upravo to vide kao najveću opasnost. Ruski dizel čini 15 posto europske potrošnje. Revija HAK

08.01.2022. (23:00)

S ovom vrstom goriva moj Golf trojka bit će vječan

Parafinski dizel – mogući spas za dizelaše

Zanimljiva tema u autoindustriji otkako je Volkswagen najavio da je sve svoje TDI modele opremio tehnologijom koja može koristiti i tu vrstu pogonske tekućine. To je gorivo koje se ekstrahira iz povrća poput uljane repice ili iz industrijskih ostataka također organskog podrijetla, poput viška piljevine u šumarstvu ili korištenog jestivog ulja. Nakon obrade u postrojenju za recikliranje i kemijskom reakcijom, pretvaraju se u ugljikovodike koji se mogu koristiti u motorima. Prednost sintetičkog parafinskog dizela je u tome što se može koristiti u čistom stanju ili pomiješan s dizelom mineralnog porijekla te s drugim biogorivima dobivenim od biljnih ulja istog tipa HVO (Hydrotreated Vegetable Oil). Prednosti su jasne, u usporedbi s konvencionalnim dizelom može se uštedjeti od 70 do 95% emisija CO2. HAK Revija

04.12.2018. (15:43)

Litra Eurosupera od noćas jeftinija za do 12 lipa, a dizela do 27 lipa – benzin je 9,45 kuna za litru, dizel 9,40 kuna

12.10.2018. (09:30)

Geometrijsko gorivo

Novost na crpkama: Udio bio-goriva – treba paziti sa starim autima

Od danas na benzinskim postajama, na svakom pištolju za gorivo i mjernom uređaju stoji posebna oznaka o vrsti goriva i o udjelu biogoriva u njima. Benzini su označeni krugom, dizeli kvadratom, a plin rombom, dok oznake E5, E10 ili E85 govore koliki je maksimalni postotak biogoriva (E5 do 5%, E10 do 10%…), što je najvažniji podatak jer motori starijih auta ne reagiraju najbolje na više vrijednosti etanola koji može nagrizati određene materijale poput plastike, gume ili aluminija. Večernji