Promo: Politika još uvijek nije priznala rock kao kulturu - Monitor.hr
29.10.2016. (08:31)

Promo: Politika još uvijek nije priznala rock kao kulturu

Položaj rock glazbe u kulturnoj politici Republike Hrvatske takav je da nakon mandata bivšeg ministra možemo i dalje samo govoriti o borbi za elementarnim priznavanjem rock glazbe kao kulture. Istovremeno, u svijetu jedan rock autor dobiva najviše priznanje za svoje umjetničko stvaralaštvo.

Kao organizatori koji već godinama omogućuju hrvatskoj publici da posjećuje rock koncerte vjerujemo da će dodjela Nobelove nagrade za književnost Bob Dylanu konačno u Hrvatskoj osloboditi rock glazbu popularne etikete da se radi o komercijalnoj glazbi. Tom etiketom se sustavno i zbog raznih interesnih pobuda diskreditiralo umjetnike i publiku koji su u rock glazbi pronašli svoju artikulaciju. Jasno je da će daljnje diskreditiranje rock glazbe kao ne-umjetničke forme od sada samo diskreditirati onoga tko bude na tome ustrajao. Tom etiketom se poslužio i bivši ministar Hasanbegović kada je destruirao započeto rješavanje višedesetljetnog zapostavljanja rock glazbe kao javne potrebe u hrvatskoj kulturi.

Podsjetimo da je na inicijativu Udruge Promo 2015. godine Ministarstvo kulture uvelo podvijeće “Rock glazba – festivali i klupski programi” za koje je bilo predviđeno 2 milijuna kuna koje je stručno vijeće rasporedilo prema objektivnim i mjerljivim kriterijima koje je postavilo samo ministarstvo kulture (međunarodna relevantnost, tradicija održavanja programa, cjenovna pristupačnost hrvatskoj publici, program sadržan od autorskih bandova od kojih najmanje 30% trebaju biti hrvatski bendovi). Bivši ministar je prepolovio sredstva i samovoljno izbacio programe koji zadovoljavaju sve navedene kriterije Ministarstva, npr. INmusic festival, a upravo je INmusic omogućio jedino gostovanje Bob Dylana u Zagrebu. Nepoštivanjem objektivnih i mjerljivih kriterija, koje je upravo Ministarstvo kulture raspisalo u sklopu javnog poziva, bivši ministar je dokinuo transparentnost u provođenju natječaja za podvijeće “Rock glazba: festivali i klupski programi”, afirmirajući svoju samovolju i u konačnici rezultiralo još jednim primjerom neformalnog povećanja ministrove moći. Nepoštivanjem odluka vijeća koje su se temeljile na mjerljivim i objektivnim kriterijima Ministarstva kulture bivši ministar poručio je javnosti da će podrška programima ovisiti o njegovoj milosti, a ne o tome zadovoljavaju li programi raspisane kriterije ili ne.

Udruga Promo u tom pogledu pozdravlja izbor nove čelne osobe Ministarstva kulture i vjeruje da će nova ministrica kulture ispraviti pogreške svog prethodnika te povećati budžet za rock glazbu i poštovati odluke stručnog vijeća. Gospođa Obuljen Koržinek u svom dosadašnjem radu u struci prepoznata je po kvalitetnim rješenjima koja su pomogla unaprjeđenju raznih djelatnosti u kulturi u Hrvatskoj te vjerujemo da će ministrica Obuljen Koržinek pomoći da rock glazba u Hrvatskoj dobije mjesto koje joj u suvremenom svijetu i pripada.

Konačnim priznavanjam rock glazbe kao kulture od strane Ministarstva kulture, odnosno osiguravanjem barem minimalnog budžeta za rock glazbu i poštivanjem odluka stručnog vijeća od strane nove ministrice kulture, stvoriti će se okvir u kulturnoj politici Republike Hrvatske koji će moći primjenjivati i lokalne uprave i gradski uredi za kulturu na svojim razinama. Udruga Promo očekuje da i pojedini gradski uredi za kulturu prepoznaju važnost ove inicijative te također uvedu programske linije za rock glazbu i približe se kulturnim potrebama svojih stanovnika. Grad Zagreb, Split, Osijek, Rijeka, Varaždin, Pula trebaju biti nositelji u primjeni suvremene kulturne politike koja će podržavati rock glazbu na adekvatan način.

Značaj programa rock glazbe nije samo kulturnoj vrijednosti rock glazbe, on je također prisutan i u gospodarskoj-turističkoj vrijednosti te u društveno-socijalnoj vrijednosti. Festivalski programi rock glazbe generiraju značajne turističke prihode sredinama u kojima se održavaju, a u socijalnom pogledu omogućavaju mladim ljudima realizaciju karijera u glazbenom području. Važno je istaknuti da klupski i festivalski programi podižu kvalitetu života mladih ljudi u Hrvatskoj u pogledu kulture, a podizanje kvalitete života presudan je faktor koji može smanjiti ili zaustaviti iseljavanje mladih iz Hrvatske.

Udruga Promo okuplja organizatore koncerata kvalitetne suvremene autorske glazbe u Hrvatskoj, a ispred ove inicijative udruge stoje i sljedeći koncertni organizatori i glazbeni klubovi: INmusic festival, SuperUho festival, Vintage Industrial Bar, Tvornica kulture, Klub. Zagreb, Močvara, Žedno uho, Pozitivan ritam, Klub Palach, Distune Promotion, Seasplash festival, Multikultura, Outlook festival, Dimensions festival, Attack, Terraneo Festival.


Slične vijesti

03.01. (23:00)

Nije bitno tko svira nego tko pleše

Dilema: je li gore kada Hrvati idu na folk ili kada Nepalci plešu na rock?

“Cijeli Zagreb je postao ne kafana, nego šator u Brčkom ili nešto takvo”, zagrmio je Hauser preko Facebooka: tu se organiziraju “potpuno neprimjereni eventi” i neke stvari koje su “nedopustive”, poslušno su prenosili mainstream mediji. Na dočeku Nove godine, na samom glavnom trgu samog glavnog grada države, u organizaciji hipsterskih gradskih vlasti, nastupio je nitko drugi nego Let 3 uz pratnju filharmonijskog orkestra. Ima li boljeg povoda da demonstriramo našu “europsku” kulturu od svirke benda koji smo ponosno poslali na Eurosong? Izgleda da nema. Samo što su umjesto kulturnih Hrvata – kao što već znate iz domaćih medija – Trg bana Jelačića preplavili kojekakvi Nepalci, Indijci i Filipinci. Samo što su se umjesto ugroženih ljubitelja rocka ondje pojavili radnici Wolta i Bolta. I samo što se umjesto visokih europskih i građanskih vrijednosti – kao što ste vidjeli na društvenim mrežama – po njima zatim sručila lavina čistog, nepatvorenog, sirovog hrvatskog rasizma. Novosti komentiraju kulturološki fenomen, a Goran Vojković za Index rekao je nešto drugo: Snimke stranih radnika na dočeku Nove godine su odlična vijest za Hrvatsku (Index)

06.02.2023. (19:00)

Ipak su stolice ispred bine ok ideja

Rock&Off u Tvornici kulture – dobre i loše strane

Alternativa Porinu iznijedrila je potrebu za ovakvim događajem u kojem se nagrađuje nezavisna glazbenu scenu. Pozitivno je bilo to što se nije osjećalo da postoje oni momenti ‘potkusurivanja dugova i obećanja’ koje je znao Porin izbaciti na površinu, a to je da netko bude nagrađen u sezoni kad i nema bog-zna-kakvo izdanje, samo zato što je izvisio nekad prije. Također, ‘pročešljali’ su sve bitno što je obilježilo 2022. godinu, što posljedično ne ostavlja previše prostora Porinu za nekim iznenađenjima. Loša strana je nedorečen scenarij, zbog čega je čujan žamor publike za vrijeme dodjela, što dovodi u pitanje i poštovanje prema kolegama. No uvijek postoji davno iskušana metoda da se program prvo odvija pred formalnim sjedećim auditorijem, a da se potom svi prepuste neformalnom druženju. Ravno do dna

29.10.2022. (10:00)

Odlazak još jedne legende

Jerry Lee Lewis “Great Balls of Fire” umro u 87 godini

Vijest stiže samo dan nakon što se američkim medijima proširila lažna vijest o smrti rock’n’roll legende. Lewis je preminuo kod kuće u Memphisu, Tennessee, potvrdio je njegov predstavnik za tisak Zach Farnum. Pionir rock ‘n’ rolla, koji je sebe nazivao The Killer, također je bio poznat po pjesmi Whole Lotta Shakin’ Goin’ On i bio je posljednji preživjeli iz generacije revolucionarnih izvođača među kojima su Elvis Presley, Chuck Berry i Little Richard. “Postojao je rockabilly. Postojao je Elvis. Ali nije bilo čistog rock ‘n’ rolla prije nego što je Jerry Lee Lewis udario vrata”, slavno je rekao o sebi nakon jednog nastupa. Kratko vrijeme, 1958., bio je kandidat da zamijeni Presleyja kao rock zvijezda broj jedan, nakon što je Elvis unovačen u vojsku. Lewis se ponovno pojavio kao country izvođač 1960-ih, a glazbena industrija mu je na kraju oprostila. Osvojio je tri Grammyja i snimao s nekim od najvećih zvijezda industrije, uključujući Micka Jaggera, Keitha Richardsa, Sheryl Crow i Tima McGrawa. Nacional

27.10.2022. (15:00)

Rok rok (oink oink)

The Bobby Lees ‘Bellevue’ – Cvilite da je rock mrtav? E pa, evo vam onda rock!

Cvili se ovih dana i zapomaže za slavnim danima rock glazbe, plače se za starim dobrim rock bendovima, vapi se za novim dobrim rock bendovima, lamentira se o tome kako klince danas rock više ne zanima pa slušaju kojekakve druge gluposti poput trapa (ok, boomer)… Uglavnom, shvatili ste, nije baš neko bajno vrijeme za ‘rock’. To uopće nije čudno jer je u današnjem svijetu u najmanju ruku deplasirano biti nekakav mačo mučačo sa Stratocasterom i dugom masnom kosom popucalih vrhova koji u nekakvom vrištećem falsetu pjeva o jukeboxu, pivu, biljaru i ženama. To stvarno, budimo realni, niti ikome treba niti nekome može biti zanimljivo. Njujorški The Bobby Lees imaju novi album ‘Bellevue’ s 13 pjesama u trajanju od pola sata. Omot? Blatna gitaristica i pjevačica Sam Quartin sjedi u kocu s ugojenom krmačom s kojom je snimila i videospot za naslovnu pjesmu “Bellevue” i koja otvoreno priznaje da inspiraciju za tekstove crpi iz svoje osobne povijesti epizoda alkoholom inducirane shizofrenije. Eto, to bi bio rock. Ravno do dna

21.08.2021. (09:00)

We are the world

Može li rock ‘n’ roll inspirirati ljude na ekološku osviještenost i aktivizam?

Nemali je broj glazbenika koji su kroz ono što najbolje znaju, a to su note i riječi pokušalo i još uvijek pokušava osvijestiti ljude na svim krajevima svijeta oko brige za okoliš i Zemlju. Popis pjesama je uistinu golem, a za neke možda nismo bili ni svjesni koja im je namjera, sve dok ih iz Green.hr nisu pomnije poslušali. Primjerice, pjesma “Take it Back” grupe Pink Floyd progovara o tome kako je naš planet živi organizam koji uistinu ima strpljenja tolerirati sve naše gluposti, no kad nam jednom uzvrati više nećemo imati nikakve šanse. Kanadska glazbenica Joni Mitchell jedne je godine ljetovala je na Havajima gdje iz njene sobe pucao pogled na krajolik s bujnom vegetacijom koju je presijecao kolnik. Kroz glavu joj je prošla rečenica “Asfaltirali su raj i napravili parkiralište”, a koja se i našla u pjesmi “Big Yellow Taxi“. Black Sabbath sa svojom pjesmom “Hole in the Sky” iz 1975. godine već je predvidjela ozonsku rupu, a Michael Jackson je otpjevao “Earth song”.

18.03.2020. (20:30)

Nijemac Hopp

330 domaćih glazbenika u Enciklopediji hrvatskog milenijskog rocka

Zoran Tučkar i Stjepan Vrečko u svojoj su ‘Enciklopediji hrvatskog milenijskog rocka’ okupili preko 330 glazbenika i bendova. Pregled počinje bendom A zar je to važno, a završava grupom Žen i ima ukupno 250 stranica. Raspon uvrštenih glazbenika je širok, od mainstream izvođača sve do onih perifernih i opskurnih. Jutarnji

17.04.2019. (00:30)

Deda & roll

Hoće li rock glazba preživjeti godine svojih legendi?

Nijedan rock bend nije bio među 10 najprodavanijih i najslušanijih prošle godine, prošla je godina bila prva u povijesti Coachelle da nitko od rock izvođača nije bio među glavnim izvođačima, čak i ovogodišnji Woodstock za headlinere ima Jay-Z-ja i Miley Cyrus. Ispred rocka sad su pop, hip-hop i plesna elektronika, piše N1. Ali dobrog rocka stalno ima – najnoviji bend kojeg se najavljuje uz lijepe riječi su irski punkeri Fontaines DC.

20.05.2018. (01:08)

Nostalgija

Foto: Posljednje Rock bratstvo & Roll jedinstvo

“Negde krajem 1984. ili početkom 1985. godine, Petru Peci Popoviću (tada glavnom i odgovornom uredniku beogradskog magazina “Rock”) i njegovom generacijskom kolegi Draženu Vrdoljaku, tada zaposlenom na Radio Zagrebu, inače jednom od najuticajnijih i najznačajnijih hrvatskih rock kritičara uopšte, palo na pamet da je kucnuo pravi čas da se napravi repriza gostovanja beogгаdskih rock muzičara Zagrebu i obrnuto, prvi put organizovanih 1981, u vreme vrhunca novotalasne euforije”, piše XXZ magazin koji donosi fotografije te akcije u kojoj su sudjelovale brojne face tadašnje glazbene scene – Bajaga, Koja, Cane, Bora Čorba i drugi.

09.11.2017. (15:29)

Tribina Rodna (ne)ravnopravnost na hrvatskoj rock sceni 10. studenog u zagrebačkoj Gradskoj knjižnici u 20 sati