"Publiko pomozi! - nek' država sufinancira koncerte" - Monitor.hr
15.04.2015. (22:03)

"Publiko pomozi! – nek’ država sufinancira koncerte"

Udruga Promo poziva koncertnu publiku da se uključi u inicijativu za prepoznavanje koncerata rock glazbe kao javne potrebe u kulturi

Povodom nedavnih zahtjeva Udruge Promo za pravednim tretmanom rock glazbe putem Vijeća za glazbu Ministarstva kulture i Vijeća za glazbu Ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba koji su polučili veliki javni interes i veliku podršku javnosti, Udruga Promo nastavlja s javnim zagovaranjem promjene tretmana rock glazbe i organizatora klupskih i festivalskih programa u Hrvatskoj.

Temeljem javne podrške, ali i nedostatka konstruktivne komunikacije od strane nadležnih Vijeća za glazbu, Udruga Promo će u nastavku javnog zagovaranja uključiti publiku rock koncerata, festivala i klubova putem online peticije te peticije koja će se provoditi na koncertima koji se održavaju u organizaciji članova Udruge Promo uključenih u javnu akciju. Peticija će zahtijevati uključivanje koncerata rock glazbe u sufinanciranje putem Vijeća za glazbu Ministarstva kulture i putem Vijeća za glazbu lokalnih zajednica, radi zadovoljavanja javne potrebe u kulturi. 
Podsjetimo, istraživanje javne potrebe u glazbi i glazbenih preferencija pokazalo je da 80% građana Republike Hrvatske i Grada Zagreba koji ne slušaju tzv. narodnjake, preferira koncerte rock glazbe.


Suprotno tome, dosadašnja praksa Vijeća za glazbu Ministarstva kulture i Grada Zagreba u raspodjeli javnog novca u potpunosti je isključivala koncerte rock glazbe iz javnog sufinanciranja. Unatoč javnom interesu, Vijeća za glazbu pri Ministarstvu kulture i Gradu Zagrebu nerelevantno sufinanciraju samo klasičnu i jazz glazbu čime ograničavaju pojam glazbe te diskriminiraju kvalitetne suvremene autorske rock glazbene oblike i time ignoriraju javnu koncertnu potrebu. 
Nadalje, predstavnici udruge Promo zalažu se za priznavanje koncerata rock glazbe kao javne potrebe u glazbenoj kulturi koja kao takva evidentno postoji te povezano s time i za uključivanje koncertnih programa suvremene autorske rock glazbe u postojeće sustave sufinanciranja gradske i državne glazbene kulture. U svrhu zadovoljenja javnog interesa nužno je imenovanje novih članova vijeća ili osnivanje podvijeća pri vijećima za glazbu. Također, neophodno je da nova vijeća za glazbu svoje odluke ubuduće javno obrazlažu sukladno pozitivnoj praksi Europske unije.


U demokratskom sustavu koji je dužan putem natječaja za Javne potrebe u kulturi zadovoljiti potrebe svojih građana, postojeće ignoriranje javnih potreba nije i ne može biti prihvatljiva praksa. Iz tog razloga, Udruga Promo u ovu akciju uključuje svoju brojnu publiku, jer se pitanje sufinanciranja glazbenih programa najviše tiče upravo njih kao poreznih obveznika. Publika zaslužuje bolje, mnogobrojnije i raznolikije koncerte u klubovima i na festivalima. Publika zaslužuje proširenje i obnovu mreže klubova diljem Hrvatske što je jedan od strateških ciljeva Udruge Promo i zaslužuje razvoj festivalske scene na europskoj razini.


Nužno je napomenuti da bez javnog sufinanciranja klubovi i festivali koji predstavljaju kvalitetan i međunarodno relevantan program, nisu održivi u postojećim uvjetima međunarodne konkurencije u najbližem susjedstvu – samo u susjednoj Sloveniji, ulaznice za festivale i klupske koncerte su u prosjeku 50% skuplje, a u ostatku Europe i višestruko veće. Vijeća za glazbu pri Ministarstvu kulture i gradskim uredima za kulturu moraju prepoznati da hrvatska koncertna publika zaslužuje i želi biti dio svjetske glazbene scene, a Udruga Promo će ustrajati u svojim aktivnostima sve dok se glas te mnogobrojne publike ne probije do odgovornih ureda i vijeća i dok se problem sufinanciranja rock koncerta ne riješi kao pitanje javnog interesa. Peticija je tek prva od niza javnih aktivnosti koje će pokrenuti Udruga Promo u kontekstu ove inicijative, poručuje Promo u svom priopćenju


Ispred inicijative udruge Promo stoje sljedeći koncertni organizatori i glazbeni klubovi: INmusic festival, Vintage Industrial Bar, Tvornica kulture, Klub.Zagreb, Močvara, Žedno uho, Pozitivan ritam, Klub Palach, Distune Promotion, Seasplash festival, Multikultura, SuperUho festival, Outlook festival, Dimensions festival, Terraneo Festival, Dirty Old Festival, Attack.


Slične vijesti

Jučer (18:00)

Pošto je riba?

Fair Fest: Scooter zapalio Zagreb, tisuće obožavatelja bile su u deliriju

Velikani techno scene Scooter u subotu navečer zapalili su više od 6.000 ravera prvim nastupom u Zagrebu, u sklopu druge večeri prvog Fair Festa. Nastupom na Zagrebačkom velesajmu dokazali su da techno nikad ne stari. Njemačke ikone priredile su pravi rave teatar uz nevjerojatnu energiju, snažne ritmove i light show. Publiku su posebno zapalili hitovi ”Call Me Manana”, ”God Save The Rave” i ”The Logical Song“. Jutarnji donosi više fotki s Fair Festa na Zagrebačkom velesajmu.

Prekjučer (22:00)

Šibenik – mjesto gdje italo-disco i punk dijele istu šankersku rundu

SHIP festival zatvorio treće izdanje uz ples, znoj i gitarističke rafale

Treće izdanje SHIP festivala u Šibeniku okupilo je 49 izvođača i 114 govornika kroz četiri dana glazbe i rasprava. Kevin Cole iz KEXP-a podijelio je priče o Princeu i prvom susretu s Nirvanom, dok su se na pozornicama izmjenjivali Valentin Vivace, Bratři, Mašinko, Adult DVD, KOIKOI, Koza Mostra i She Loves Pablo. Od plesnog synth-popa i melodičnog punka do eksplozivnog alt-rocka i teških rifova, festival je još jednom pokazao zašto je Šibenik srce dalmatinske alternative. Glazba, Ravno do dna

Ponedjeljak (16:00)

Tamo da putujem...

Koncert u čast Gabi, Arsenu i Matiji Dediću: Čak 60 glazbenika nastupilo je na ispunjenom Strossmayerovom trgu

Tijekom dvosatnog programa na repertoaru su se našle najpoznatije pjesme i kompozicije kao što su Vino i gitare, Ono sve što znaš o meni, Dida moj, Moderato Cantabile, Zagrli me, Kuća za ptice, Za mene je sreća, Hrabri ljudi, Nada, Pamtim samo sretne dane, On me voli na svoj način, Zagreb i ja se volimo tajno, i druge. Koncert je počeo s pjesmom ‘Zagreb i ja volimo se tajno‘, a nastavljen s kompozicijom ‘Vino i gitare‘. Pod umjetničkim vodstvom Ante Gele nastupili su Ivana Husar Rimac, Drago Diklić, Gita Hajdarhodžić, Bisera Veletanlić, Zdenka Kovačiček, Ksenija Erker, Tamara Obrovac, Darko Rundek, Jasna Zlokić, Zoran Predin i brojni drugi. Jutarnji, NacionalIndex

11.09. (00:00)

Poznati hitovi i svi mobitele u zrak

Alphaville na Zagrebačkom velesajmu – nostalgija i huk Paviljona 9

Interes publike svakako je bio i više nego solidan – po slobodnoj procjeni je nekoliko tisuća ljudi došlo na koncert koji je došao 40 godina prekasno. Oni koji su svoje formativne glazbene godine živjeli u tim istim osamdesetima, poput autora ovog teksta, dobro znaju da su pjesme Alphavillea bile neizostavne na tulumima.

S izvedbom „A Victory Of Love“ Alphaville počeo voditi publiku prema finalnoj katarzi koju je još više pojačala pjesma „Sounds Like Melody“ čiju izvedbu je snimalo na tisuće mobitela u dvorani i koji se nisu spuštali kad je došao trenutak za najveći hit – baladu „Forever Young“ s kojom je jedino i mogao biti završen i službeni dio.

„State Of Dreams“ donijela je oproštaj Mariana Golda i Alphavillea od zagrebačke publike taman kad je već i sparina u paviljonu postajala dodatna otegotna okolnost. Takve su nekako bile i osamdesete koje su odavno u sferi romantiziranja – bilo je dobre glazbe, ali i stalno nekih remetilačkih faktora koji su bili tu kako bi ubili gušt. Zoran Stajčić za Ravno do dna čeka kad će obnoviti Dom sportova.

05.09. (18:00)

I nagrada za najproračunatiji bend ide - kome?

Stilin: Koncerti Radioheada tu su da ispušu napuhani Oasisov balon

Bend će održati pet rezidencija od po četiri datuma – u Madridu, Bologni, Kopenhagenu, Londonu i Berlinu. Karta za parter košta od 97 eura (Madrid) do 110 eura (Berlin), a može se kupiti isključivo nakon prethodne registracije na stranicama benda, bez posrednika, prekupaca i ostalih lihvara. Znajući da su Radiohead oduvijek bili pioniri manevriranja oko lopovskih namjera financijske i glazbene industrije, ovo se moglo očekivati, no igra ide još dalje. Bend je, naime, odlučio po jedan euro od svake ulaznice donirati Liječnicima bez granica jednoj od rijetkih organizacija oko čije pozitivne uloge u ublažavanju posljedica pakla u Gazi postoji opći konsenzus. Ukratko, win-win situacija – bend se vrati u koncertnu formu, zaradi solidnu lovu i usput malo popegla nagriženi imidž, fanovi dobiju glazbu koja im je godinama bolno nedostajala i uštede malo putnih troškova, lihvari dobiju šipak. Bojan Stilin za tportal

29.08. (12:00)

Možda neće napuniti Hipodrom, ali će okupiti one ljude koji znaju po što su došli

Stajčić: Jazz se daleko više izvodi u Hrvatskoj nego što se tome pridaje medijski značaj

Istraživanje iz 2023. pokazuje da jazz u Hrvatskoj sluša 7,2% populacije, smjestivši se između punka i soula, unatoč minimalnom broju jazz klubova. Ipak, zemlja broji više od četrdeset jazz festivala godišnje, od Zagreba do Štrigove, često decentralizirano i spontano. Jazz tako postaje važan kulturni adut lokalnih sredina, jačajući turistički i kulturni identitet bez formalne strategije. Festivalima poput Ponta Lopud i Rab Jazz Festival, smještenim u kasno ljeto, publika se podsjeća da jazz u Hrvatskoj opstaje i cvjeta unatoč skromnoj infrastrukturi. Zoran Stajčić za Ravno do dna

24.08. (19:00)

Metal veterani – sigurniji od državnih obveznica

Sve veća popularnost heavy metala: Koncerti bendova tvrđeg zvuka dobrano pune blagajne

Summer Breeze u Dinkelsbühlu privukao je 45.000 posjetitelja i 130 bendova, među njima Machine Head i Blind Guardian, donoseći lokalnoj ekonomiji prihode veće od božićne sezone. Heavy metal pokazuje se kao stabilan i dugoročan biznis: fanovi troše izdašno, vjerni su bendovima desetljećima, a festivali poput Wackena i Summer Breezea redovito se rasprodaju. Dok je Wacken već pod kontrolom velikih investitora poput KKR-a, Summer Breeze ostaje u rukama lokalne tvrtke – i na pozornici i u blagajnama sve zvuči savršeno usklađeno. DW

12.08. (01:00)

Kad je Maksimir bio veći od hipodroma – barem u decibelima

U2 Zagreb 2009. i dalje drži status najspektakularnije (strane) produkcije, razlog leži u kombinaciji faktora koji se rijetko poklapaju

Ono što je činilo U2 360° Tour posebnim nije bila samo brojka. Pozornica visoka 50 metara, nadimka “The Claw”, bila je najveća ikad konstruirana, a konfiguracija je omogućavala publici da okruži bend sa svih strana. U doba kada su veliki koncerti u Hrvatskoj uglavnom značili standardne rock produkcije, U2 su donijeli nešto što je graničilo s umjetničkom instalacijom. Ali možda je najvažniji faktor bio trenutak u kojem se koncert dogodio. Hrvatska je 2009. bila u procesu pridruživanja Europskoj uniji, Zagreb se pozicionirao kao regionalni centar, a veliki međunarodni kulturni događaji imali su simboličku težinu koja je nadilazila puko glazbeno iskustvo. U2 je pretvorio Zagreb u rock centar svijeta. Usprkos brojnim pokušajima, nitko od stranih izvođača nije uspio ponoviti taj uspjeh. Domaći izvođači imaju svoja pravila – Thompsonov rekord je to nadmašio, ali kada govorimo o stranim imenima i svjetskim turnejama, U2 Zagreb ostaje nenadmašen. Dijelom je to zbog promjena u glazbenoj industriji. U2 Zagreb nije bio samo koncert, već kulturni fenomen koji je ujedinilo generacije slušatelja. Muzika

08.08. (01:00)

Bitku po bitku, pa do konačne pobjede

Bajaga i Instruktori u Puli: Prisustvovali su nečem većem od običnog koncerta, nečem što budi nadu da se ipak nećemo vratiti u devedesete

Momčilo Bajagić Bajaga i njegovi Instruktori na udaru (za)branitelja nađu se svakih nekoliko godina, najčešće u trenucima kada naše društvo ozbiljnije zakorači udesno, pa su im ovoga puta otkazani koncerti u Sisku i Solinu, dok je uoči nastupa u Puli Facebook stranica organizatora bila puna komentara u rasponu od uobičajenog nacionalističkog vrijeđanja do izravnih prijetnji. Stoga su iz Incognito Agencyja bili prisiljeni izdati priopćenje u kojem su naveli kako će sve poruke u kojima se spominju bombe i drugo toplo ili hladno oružj prijaviti policiji, a svirka u Malom rimskom kazalištu u Puli na kraju je završila u kategoriji visokog rizika.

Tako smo u petak imali prilike gledati scene primjerenije nogometnim derbijima nego novom susretu s glazbenikom koji je devedesetih pjevao protiv rata (povećani broj redara, policajci sa psima) i čiji se jedan od najvećih hitova zove “Samo nam je ljubav potrebna“. Kako to često biva, silni napadi odbili su im se o glavu jer su izazvali kontrareakciju svih onih normalnih kojima društvene mreže nisu samo poligon za uvrede i prijetnje pa se broj kupljenih karata posljednjih dana rapidno povećavao do te mjere da je nekoliko sati prije početka stigla obavijest kako je koncert rasprodan. Koncerti report na Ravno do dna.