Pavlić: Ako ne gledate 'Ludu bivšu djevojku', krajnji je čas da ispravite tu pogrešku! - Monitor.hr
22.10.2017. (17:38)

Pjevani slom živaca

Pavlić: Ako ne gledate ‘Ludu bivšu djevojku’, krajnji je čas da ispravite tu pogrešku!

“Ne dajte se predrasudama iz rubrike ‘ajme-majko-to-je-mjuzikl’! Još se manje obazirite na glupe kvalifikacije tipa ‘to je ŽENSKA serija’. Serija Luda bivša djevojka (Crazy ex-girlfriend) vrhunski je duhovita priča o mladoj ženi sa svom silom emocionalnih problema i njezinim pokušajima da pronađe ljubav, a usput je i riječ o priči koja je ispričana na način koji još dosad niste vidjeli ni čuli”, piše Zrinka Pavlić. T-Portal


Slične vijesti

Ponedjeljak (20:00)

Sa znanstveenom fantastikom problema nema

‘Problem tri tijela’ – serija za koju su tvrdili da ju je nemoguće snimiti

Možda joj treba nekoliko epizoda da u svojim scenama prikaže opravdanje za to da svaka epizoda košta k’o godišnji proračun neke hrvatske općine srednje veličine. Možda tek negdje od treće epizode krenu velebne scene koje nisu samo CGI na steroidima. No priča je zanimljiva od samog početka. Zrinka Pavlić voli znanstvenu fantastiku u kojoj su ta znanost i tehnologija u službi dobre fikcije, priče, prikaza ljudskog stanja. ‘Problem 3 tijela’ ispunjava te uvjete – bazira se na znanosti i izmaštanoj budućnosti ljudskoga roda koja je oblikovana tom znanosti i napretkom, a isto se tako uvelike bavi ljudima i društvom. Vjerujem da je fanovima možda prepovršna, nedovoljno kompleksna i, u odnosu na ono što je napisao Liu Cixin – preglupa. No za jednu Netflixovu seriju, seriju koja zabavlja, ali ipak pomalo i dotiče moždane vijuge gledatelja – vrlo je gledljiva i zanimljiva. Tema originalne kineske inačice.

22.03. (23:00)

Čudnije od stvarnosti

Serija ‘Režim’ ne bi bila bogznašto bez Kate Winslet

U novoj HBO-ovoj seriji, koja se trudi satirizirati i parodirati suvremenu pojavu fašizma u (istočnoj) Europi, Kate Winslet je spektakularna i urnebesno smiješna. Fascinantno je i sve ostalo što pridonosi izgradnji njezina lika sumanute diktatorice – šminka, kostimi, scenografija, glazba, dijalozi koji su joj stavljeni u usta. No sama satira, iako zanimljivo koncipirana, ostaje nekako nedorađena, nezanimljiva i dosadna, kaže Zrinka Pavlić o seriji The Regime za tportal.

22.03. (18:00)

Alexander Payne, on ne štanca kopije

The Holdovers: emotivna, duhovita, potresna i dirljiva drama u ruhu božićnog filma

‘The Holdovers’ sadrži sve komponente koje ga čine božićnim filmom – odvija se u vrijeme Božića, govori o zbližavanju tužnih i izgubljenih ljudi, topao je u ledenom i snježnom okruženju, ima scena s lampicama, jelkama, girlandama. No njegove su emotivne finese, fantastične glumačke izvedbe i majstorsko miješanje okrutnosti s blagošću, tuge s humorom – suviše izvanserijske da bismo film utrpali u niz šprancerskih blagdanskih zicera. Filmski osvrt Zrinke Pavlić za Tportal

04.03. (13:00)

TikTok kao nova 'Televisa presenta'

Zrinka Pavlić: Je li budućnost serija i filmova na TikToku?

prije je bilo viralnih threadova na društvenim mrežama, postojale su čak i nagrade za tako objavljenu poeziju i prozu, ali sve do ‘Zole‘, filmske i televizijske priče bile su povezane s društvenim mrežama tako da su film i televizija (streaming servisi) bili izvor. Na mrežama su se pratili dodatni sadržaji pa su tako neke serije i filmovi funkcionirali ‘višeplatformski’. ‘Igru prijestolja’ ste, na primjer, mogli pratiti na Twitteru bez gledanja, kao da pratite rat na Bliskom istoku ili izbore u Americi, ali priča se prvo morala odviti na HBO-u, tek bi onda Twitter-izvjestitelji stvarali sadržaj. Sa ‘Zolom’ se stvar okrenula naglavačke. Društvena mreža je postala izvor.

Jedan od novijih primjera takve priče jest prava pravcata pripovjedačka serija od 50 videozapisa na TikToku koju je objavila korisnica Reesa Teesa. Reesa je u svojim snimkama prepričala višegodišnju muku s bivšim suprugom, koji ju je zaveo svojim nevjerojatnim lažima. Prevare i obmane otkrivala je postupno, a tako ih je, kao prava nadarena pripovjedačica, otkrila i svojim pratiteljima. Sve to definitivno pokazuje trend prilagođavanja priča novim medijima i novom načinu njihova konzumiranja. Dakako, kao i uvijek otkad je pojave novih medija, postavlja se i pitanje hoće li priče otići s televizije i filma na društvene mreže. Jedan dio zacijelo hoće, tvrdi Zrinka Pavlić za tportal.

29.02. (19:00)

Ako treba, podcrtat će da bude jasnije

American Fiction: Zanimljiva i kompleksna satira o američkim rasnim odnosima

Film koji kroz situaciju na književnoj sceni opisuje složenost američkih rasnih odnosa i koliko je odnos prema crncima uvijek definiran bijelcima pametan je, zabavan i zanimljiv, a bio bi to još više da se u nekim aspektima ne boji svoje složenosti i suptilnosti. Duboko ukorijenjena, sistemska američka diskriminacija i distanca prema crncima u slučaju takvih kao da nema interesa za njihov glas. Kao da ih američko društvo smatra svojim ‘dosadnim uspjehom’  – nedovoljno ‘posebnim’ da bi išta imali reći o iskustvu takvih crnaca u Americi. Everett i u filmu Jefferson, međutim, naglašavaju poantu koja je i najliberalnijem Amerikancu, čini se, nejasna. I takvi crnci imaju svoje ‘crnačko iskustvo’. Zrinka Pavlić za tportal.

25.02. (11:00)

Serije na kokainu

Serija o ženi koje se bojao Pablo Escobar: Krene super zabavno, ali onda..

Na početku sve je totalno cool. Serija počinje citatom: ‘Jedini čovjek kojeg sam se ikada bojao bila je žena po imenu Griselda Blanco’ i onda potpis ‘Pablo Escobar’ pa onda svi moramo popadat u nesvijest jer ako The narkobos svih narkobosova trtari pred nekom ženom, onda ta žena mora da je opaka za poludit. Mislim, gledali smo ‘Narcos’, seriju koja se jako cijeni jer u njoj vidimo sav bijes tvrdih momaka s obje strane zakona, a Escobar se nije bojao nijednog. ‘Griselda’ počinje kao zabavna video igra s diskom, satenskim kombinezonima, kragnama poletušama i ludom babom iz Kolumbije koja šuta dupad. Nakon tri epizode postaje zbrzana narko-serija koja samu sebe shvaća previše ozbiljno. Zrinka Pavlić za tportal o seriji koja se komentira i na Forumu.

22.02. (21:00)

Kad se ne uklapaš u kalupe - no tko je za to kriv? Ona ili kalup?

Nimona – crtić koji u mainstream uvodi teme straha od drukčijih

Za Oscara nominiran animirani film ‘Nimona’ izgleda kao poprilično srednjestrujaška manična šarencija, ali među svojim razigranim bojama krije veliku i važnu poruku o onima koji se ne uklapaju u društvena očekivanja. Ono što je ‘Nimonu’ najvjerojatnije katapultiralo do nominacije za Oscara njezina je ozbiljna, velika i važna poruka – poruka o toksičnosti konzervativnog društva okoštalom u tisuću godina stare strahove i tradicije koje iz tog straha proizlaze. Zrinka Pavlić za tportal.

05.02. (23:00)

Jer stvarnost nije dovoljno bizarna

Zrinka Pavlić: ‘The Curse’ je serija s najčudnijim krajem u svemiru; na novu razinu podiže uživanje u ‘užasnosti’

U zadnje je vrijeme glavna fora snimati serije u kojima ne možeš voljeti glavne likove. Serija u kojoj tek vjenčani bračni par nastoji svojim neobičnim pasivnim kućama oživjeti siromašnu četvrt svojeg grada u Novom Meksiku zanimljiva je lamentacija o privilegiji, gentrifikaciji, iskrenoj i trendovskoj potrebi da postaneš bolja osoba, a na kraju i o teškim osobnim odnosima. Priča nije nimalo jednostavna i odvija se na više razina. Glavni likovi pokušavaju snimiti neku vrstu reality showa s nekretninama, ali baziranog na filantropiji. Na sve se to uspijeva još i nakalemiti smiješna kletva djevojčice u prvoj epizodi, nastala zbog Asheva doista užasnog ponašanja, zbog koje i Ash i Whitney, ali i gledatelji do samog finala pokušavaju dokučiti je li im djevojčica doista poslala zlu sreću i još goru pamet. Zrinka Pavlić za tportal.

28.01. (21:00)

Jao Kene, s tobom samo nevolje

Zrinka Pavlić o Oscarima: Ove godine ima dosta nepravde

ken_gosling

Činilo se da je pred nama jedna mirna, nekontroverzna oskarovska epizoda. Mirna plovidba kroz par atomskih eksplozija, ružičaste štikle koje se pretvaraju u Birkenstockice, žene optužene za ubojstvo supruga, par mutanata, naciste koji uz logor smrti žive u buržujskom raju i razmahane dirigente s umjetnim nosom. A onda su ovi iz Akademije opet uspjeli nekome stat na žulj. Mislim, stvarno moraš bit biser da među najbolje filmove nominiraš ‘Barbie’, a onda NE nominiraš ni glavnu glumicu ni redateljicu, ali zato nominiraš glavnog MUŠKOG. To JEST film o ženama, o očekivanjima od žena, o ženskoj fantaziji i ženskoj stvarnosti, i bez Margot Robbie i Grete Gerwig doslovno kao takav ne bi postojao. Ako članovi Akademije misle da one nisu obavile posao vrijedan nominacije, to je legitimno – i ja tako mislim. Ali onda ni film nije dostojan nominacije za najbolji film. Zrinka Pavlić za tportal.

28.01. (13:00)

Ništa o čemu ćete pričati prijateljima

Zrinka Pavlić o ‘Udaru sreće’ Woodyja Allena: Solidan, ali sasvim bespotreban film

U priči o lijepoj i šarmantnoj Parižanki koja se dosađuje u braku s bogatim, posesivnim, naporno-popujućim, a na kraju se ispostavi i psihopatskim suprugom – odjekuju i razvodnjeni ‘Zločini i prijestupi’ i ‘Match Point’ i još deseci drugih Allenovih filmova. Muška nesigurnost zbog veze sa ženom koja je ljepša i mlađa od njih, pa bi je netko mogao ‘ukrasti’ i opet je, kao u apsolutno svim njegovim filmovima, slabo suočena s pitanjem: ‘A zašto onda biraš isključivo mlađe i ljepše od sebe i tretiraš ih kao trofeje?’, većina sporednih likova tretirana je kao rubno karikaturni kor, a lagani, probavljivi humor – mnogo pitomiji od bilo čega što je Woody nekada znao servirati – podvučen je je jednako laganim i probavljivim jazzom. Zrinka Pavlić za tportal.