Prihodi autocesta lani porasli na 2,45 milijarde kuna - Monitor.hr
08.01.2018. (11:12)

Novac je na, khm, cesti

Prihodi autocesta lani porasli na 2,45 milijarde kuna

Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka – Zagreb prošle su godine imale prihode od 2,45 milijardi kuna, što je rekordni rast prihoda od 13%, odnosno za 275 milijuna kuna. Povećanje prihoda autocesta kojima upravljaju državne tvrtke ostvareno je uglavnom poskupljenjem cestarina – u travnju su autoceste poskupjele za 4%, a u ljetnoj sezoni (od 1. srpnja do 30. rujna) za još 10% u odnosnu na zimsku tarifu. Povećano je međutim i korištenje autocesta – promet je lani porastao pet posto. Večernji



Slične vijesti

10.07. (11:30)

Posljednje dizanje brklje

Novi model naplate cestarine – 5 posto jeftinije, udarnim vikendima skuplje

Od 2022. bit će uklonjene naplatne kućice pa će se cestarina na HAC-ovim i ARZ-ovim autocestama plaćati ili očitanjem registracijskih pločica (ALPR) ili putem elektroničkog uređaja u vozilu (DSRC). Novi će model donositi uštedu od oko 13 milijuna kuna godišnje, pa bi HAC i ARZ pojeftinili cestarinu za 5 posto, s tim da bi cijene bile još niže cijene u razdobljima niže opterećenosti, a skuplje za udarnih vikenda u turističkoj sezoni. Večernji

18.06. (22:30)

Filen dank

Sud EU: Njemačke cestarine su nelegalne

Sud Europske unije presudio je da je zakon o naplati cestarine u Njemačkoj, po kojem bi cestarinu plaćali samo stranci, protivan pravu Europske unije jer diskriminira sve koji nisu državljani Njemačke. Plan Berlina je bio da Nijemci plaćaju godišnju pristojbu, odnosno vinjetu 130 eura, a stranci 2,5 do 25 eura za 10 dana, od 7 do 50 za dva mjeseca i 130 eura za godišnju vinjetu. Poslovni

30.01. (12:30)

Nitko ne čuva kuću

HAC ukida noćne radnike na nekim kućicama, moći će se proći samo s ENC-om

HAC od sutra uvodi pilot-projekt naplate cestarina noću isključivo ENC-om na naplatnim kućicama sa slabim prometom. Prva u projektu je naplatna postaja Vučevica (iznad Trogira, ona što je Sanader tražio da se izgradi, tamo mu je rodni kraj) gdje će se noću, od 22 do 6 sati moći proći isključivo ENC-om. Kažu iz HAC-a da ovom postajom noću prođe 10-ak vozila, od čega četiri koriste ENC. Cilj je ušteda (ovaj u noćnoj smjeni na Vučevici, znači, naplati jednu cestarinu svaki sat i 20 minuta) i poticati ljude na korištenje ENC-a. Ovo je prva, ali ne i jedina na kojoj će se implementirati ENC ONLY sustav. Net.hr

18.12.2018. (18:30)

Nema više spusta Zagreb-Split

Iduće godine uvodi se sustav kontrole brzine na autocestama

Brzinu će se nadzirati mjerenjem prosječne brzine vozila na određenim dionicama autoceste i radarskim kontrolama na točno određenim lokacijama, kao što je zona izvođenja radova gdje je upravo neprilagođena brzina najčešći uzrok prometnih nesreća. Kako bi se izbjegle manipulacije – poput stanke za kavu koja bi ublažila prosjek – brzina će se mjeriti na više mjesta. Večernji

27.10.2018. (17:30)

Koliko - toliko

Od 2023. nova pravila o cestarinama u EU: Po prijeđenoj kilometraži

Zemlje Europske unije od 2023. će za kamione morati uvesti naplatu cestarine na temelju prijeđene udaljenosti, a od kraja 2027. i za laka gospodarska vozila (osobni auti zasad ništa). Svi koji prolaze kroz Sloveniju znaju problem vinjeta – nova pravila ograničavaju i cijene kratkoročnih vinjeta za osobne automobile, po prijedlogu novih pravila bi vinjete trebale biti dostupne i za kraća razdoblja, poput jednog dana ili tjedna. 24 sata

16.09.2018. (15:30)

Jesenski izleti čekaju...

Cestarina Zagreb – Split opet spuštena na 181 kunu

Od jučer opet vrijede redovne cijene cestarina na HAC-ovim i ARZ-ovim autocestama (a to su sve ovim istarskog ipsilona i Zagreb – Macelj), što znači da automobil između Zagreba i Splita plaća 181 kunu (od 15.6. do 14.9. bilo 200 kuna). Rijeka – Zagreb je opet 70 kuna, Zagreb – Goričan 44 kune, Zagreb – Lipovac 128 kuna. Inače, u prvih osam mjeseci 2018. HAC i ARZ naplatili su 2.041.828.443 cestarina, 6,3% više nego lani – 1.920.787.025 kuna. Večernji

03.06.2018. (07:16)

Moguće da ste se pitali, HAC obećaje: većinu radova na cesti ćemo završiti do 14. lipnja

02.04.2018. (10:00)

Hrvatske autoceste moble bi ići u djelomičnu privatizaciju – mirovinskim fondovima i građanima bi se ponudilo oko 20 posto suvlasništva u HAC-u; prije toga mora se ovesti novi model sustava naplata cestarina