Kada te fašist šalje na tržište, uviđaš kako se svijet mijenja i postaje zbunjujuće mjesto. Zašto na tržište? – pitaš se. – Zašto ne u logor?
Stjecajem okolnosti, međutim, suvremeni fašist nema fizički logor pri ruci, barem za sada, pa mu tržište dođe kao zamjenski pojam koji podrazumijeva učinkovitu egzekuciju. Ponosni vlasnik članske iskaznice Domovinskog pokreta, ili netko sličan, nema dakako u primisli ništa slično ekonomiji: u riječi “tržište” koja mu se sve češće otkida od usana upisana je njegova čežnja za logorom.
U neprežaljenoj Nezavisnoj Državi Hrvatskoj, recimo, bilo je drugačije: Srbi, Židovi i ostali s poslovnim ambicijama (ili bez njih) – trgovci, bankari, postolari, slikari, ugostitelji, novinari, zidari, liječnici, muzičari… – otpremani su u logore da ne bi zagađivali čisto hrvatsko tržište. Sada bi, pak, “tržište” imalo biti odlagalište za one koji zagađuju čisti hrvatski proračun.
Suvremeni je fašist prinuđen koristiti se infrastrukturom koja mu stoji na raspolaganju. Ne možeš, uostalom, imati sve – i ovce i jasenovce. Tek, dobro je znati da tipovi poput Ivana Penave, Josipa Dabre ili Stipe Mlinarića Ćipe, kada upiru prstom u Novosti i uzvikuju “Mrš na tržište!”, koriste šifrirani jezik, te da im nije namjera osnaživati mehanizme liberalno-kapitalističkog poretka, nego organizirati susret između Srba i pakla. Viktor Ivančić za Novosti