Zašto se HTV srami zabavne serije 'Pero Shakespeareovo'? - Monitor.hr
24.07.2017. (14:08)

Asimetrična strategija prikazivanja

Zašto se HTV srami zabavne serije ‘Pero Shakespeareovo’?

“Britanska humoristična serija Pero Shakespeareovo super je simpatična i smiješna, pravi bombončić za ljetnu shemu i zgodan podsjetnik na ‘Crnu guju’, ali HTV je prikazuje na zbilja bezvezan način, kao da se trudi sakriti je od gledatelja. Ono čime HTV ovdje opet izvodi bespotrebne krivine jest to da je prvu epizodu emitirao u subotu 8. srpnja, a onda sljedeću tek nakon dva tjedna. Zašto? Zato što je u međuvremenu, one subote koja je ‘upala’ između prve dvije epizode, na tom istom kanalu i u tom istom terminu emitirano otvaranje Filmskog festivala u Puli”, piše Zrinka Pavlić o novoj seriji Bena Eltona,autora kultne ‘Crne Guje’. T-Portal


Slične vijesti

06.05. (17:00)

Objektivni promatrači ludila

Zrinka Pavlić o filmu ‘Građanski rat’: Bučan, brutalan i bespoštedan, dosad najbolji film Alexa Garlanda

Četvorka na terenu pomalo je idealizirani, ali nikako romantičan primjer klasičnog novinarstva, onoga u kojem je nepristranost neprikosnovena zapovijed, a ekskluzivna vijest, izjava, intervju, autentična i upečatljiva fotografija – Bog. Kao što Garland u svojem scenariju ne objašnjava mnogo o razlozima iz kojih je izbio distopijski američki građanski rat, o tome koja je strana prava, a koja kriva, tko se tu brani, tko napada i vrijedi li išta od toga takve patnje, mržnje, straha i smrti (ne vrijedi) – tako ni ova četvorka na svojem road tripu kroz pakao ne raspravlja o tome. Njihova je misija samo točno i upečatljivo prikazati ono što se događa. Samo činjenice, samo situaciju, samo kako jedni ubijaju druge, a drugi ubijaju jedne. I da bi to postigli, spremni su gotovo na sve. Zrinka Pavlić za tportal.

30.04. (18:00)

Vijetnam kao vječna inspiracija

Pavlić: ‘Simpatizer’ je vjerojatno najzabavnija nova serija na HBO-u

‘Svi se ratovi vode dvaput. Prvi put na bojištu, a drugi put u sjećanju’, govori nam natpis na špici serije ‘Simpatizer’, koji nas ujedno podsjeća da se rat o kojem će biti riječ u Americi zove Vijetnamski rat, a u Vijetnamu Američki rat. Oba ta natpisa vrlo su prikladna jer serija koja slijedi nakon njih govori o svemu tome – o ratu na bojišnici, ratu u sjećanju, Vijetnamskom ratu i Američkom ratu. A sve to priča čovjek koji je u položaju iz kojeg može pokriti sve te perspektive – dvostruki špijun. Ono u čemu autori ove serije još uspijevaju jest ono što dosad, kada je bila riječ o filmovima i serijama o ratu u Vijetnamu, nismo baš previše gledali. Prikazuje nam kako je taj rat utjecao na obične ljude, Vijetnamce, kako one koji su ostali u domovini, tako i one koji su izbjegli u Ameriku… Zrinka Pavlić za tportal

22.04. (14:00)

'Svi se ratovi vode dvaput. Prvi put na bojištu, a drugi put u sjećanju'

‘Simpatizer’ je vjerojatno najzabavnija nova serija na HBO-u

…a to najzabavnija znači krvava, brutalna, okrutna, ratna, napeta, nervozna, tužna, dinamična, ali i na momente – urnebesno duhovita. Južnokorejski redatelj Park Chan-wook ekranizacijom nam je Pulitzerom nagrađenog romana na televizore doveo potpuno drugačiji prikaz rata u Vijetnamu i njegovih posljedica od svih kakve smo dosad gledali. TV kritiku donosi Zrinka Pavlić za Tportal.

08.04. (22:00)

Bad boy iz vlastitih filmova

Zrinka Pavlić: Matanić je radio to što je radio mladim glumicama jer je znao da će se bojati bilo što reći

Povijest je prepuna priča o moćnicima koji su imali ‘neke svoje ekscentričnosti’ koje su im se tolerirale ili se na njih čak gledalo sa simpatijama jer su ‘genijalci’. Štef koji lupi Baru preko zubi je nasilna seljačina, ali kad bi Picasso svojoj ženi odvalio šamar zbog toga što mu nije na vrijeme naložila vatru u ateljeu – ‘ah, to je Picasso’. Ne kažem da je Matanić talentiran kao Picasso, ali bio je jedan od najcjenjenijih hrvatskih filmskih redatelja, jedan od redatelja koji su najviše radili i snimali. Pa mu ‘zažmire na jedno oko’, iako ono što čini nije sitna ekscentričnost, nego svojim nasiljem i manipulacijama uništava ljudima živote. Pokraj problema patrijarhata i seksizma, tu je i problem prekarnog radništva, koji je u toj struci zapravo čest, gdje radite od projekta do projekta. U takvoj situaciji vaš sljedeći angažman, naravno, ovisi o tome koliko ste dobro radili prije, ali ovisi i o tome da niste radili probleme. Na to ljudi poput Matanića i računaju. Zrinka Pavlić za tportal.

07.04. (13:00)

Ako vam je do plakanja

Stranci: Potresan i glumački jak film, potpuna emotivna čarolija

Gubitak, usamljenost, čežnja za ljubavlju, za ljudskim kontaktom – samo su neke od emocija kojima se bavi ovaj film, i nijedna nije važnija od ostalih, ali gubitak i čežnja ono su što pokreću priču glavnog junaka, Adama. Adam je usamljen i povučen scenarist negdje između 45. i 50. godine života, koji živi u visokoj, modernoj zgradi negdje na periferiji Londona. Jedne večeri na vrata pozvoni Harry, mladi susjed sa šestog kata. S bocom žestice u ruci i s riječima o tome kako više ne može podnijeti tu tišinu u zgradi, Harry poziva Adama na druženje, zajedničko piće, a možda i štogod više. Andrew Haigh u ovom je filmu stvorio nevjerojatnu emotivnu priču, praktički čaroliju, s osjećajima koji iz glumaca isijavaju u svakom trzaju kapkom i u svakom pogledu. Priča se događa gotovo isključivo u srcima glavnih junaka, a sasvim nas obuzima svojom snagom, suptilnošću i velikim, velikim bolom. Tportal

31.03. (14:00)

Da je TikTok osoba, rekli bi mu "Stari, odi doma, napil si se"

Zrinka Pavlić: Sve je češća pojava prosvijećenih muškaraca koji plemenito dijele lekcije iz feminizma. Nemojte

Zadnje je vrijeme prisutan trend gdje muškarci pronalaze takve bazične morone koji lupetaju vrlo bazične šovinističke svinjarije i onda snimaju videozapise sa svojim odgovorima. Koji su katkad duhoviti, katkad sarkastični, katkad iskreno zgroženi, ali se uglavnom svode na: ‘Alo, budalo, žene su LJUDI! Mogu same razmišljati, odlučivati o tome hoće li raditi ili neće, s kim će biti, a s kim neće – a s tobom, majmune, NEĆE!’ Ne njurgam ja protiv toga (iako bih mogla, ali o tome poslije), nego protiv toga što ti vitezovi feminističke ravni više-manje pronalaze SAMO takve radikalno glupe, bazične šoviniste. Objašnjavaju osnove ravnopravnosti spolova likovima koji ih – zato što su uglavnom zapadnjaci, Amerikanci i Englezi – vrlo vjerojatno i znaju, ali provociraju. I sve to na kraju pomalo izgleda kao mansplainanje feminizma. Naime taj sve rašireniji trend viteškog feminizma na TikToku rijetko se kad hvata u koštac sa seksizmom i mizoginijom u njihovim doista ozbiljnim oblicima – sistemskim, političkim, medicinskim, naprimjer. Zrinka Pavlić za tportal.

25.03. (21:00)

Sa znanstveenom fantastikom problema nema

‘Problem tri tijela’ – serija za koju su tvrdili da ju je nemoguće snimiti

Možda joj treba nekoliko epizoda da u svojim scenama prikaže opravdanje za to da svaka epizoda košta k’o godišnji proračun neke hrvatske općine srednje veličine. Možda tek negdje od treće epizode krenu velebne scene koje nisu samo CGI na steroidima. No priča je zanimljiva od samog početka. Zrinka Pavlić voli znanstvenu fantastiku u kojoj su ta znanost i tehnologija u službi dobre fikcije, priče, prikaza ljudskog stanja. ‘Problem 3 tijela’ ispunjava te uvjete – bazira se na znanosti i izmaštanoj budućnosti ljudskoga roda koja je oblikovana tom znanosti i napretkom, a isto se tako uvelike bavi ljudima i društvom. Vjerujem da je fanovima možda prepovršna, nedovoljno kompleksna i, u odnosu na ono što je napisao Liu Cixin – preglupa. No za jednu Netflixovu seriju, seriju koja zabavlja, ali ipak pomalo i dotiče moždane vijuge gledatelja – vrlo je gledljiva i zanimljiva. Tema originalne kineske inačice.

22.03. (23:00)

Čudnije od stvarnosti

Serija ‘Režim’ ne bi bila bogznašto bez Kate Winslet

U novoj HBO-ovoj seriji, koja se trudi satirizirati i parodirati suvremenu pojavu fašizma u (istočnoj) Europi, Kate Winslet je spektakularna i urnebesno smiješna. Fascinantno je i sve ostalo što pridonosi izgradnji njezina lika sumanute diktatorice – šminka, kostimi, scenografija, glazba, dijalozi koji su joj stavljeni u usta. No sama satira, iako zanimljivo koncipirana, ostaje nekako nedorađena, nezanimljiva i dosadna, kaže Zrinka Pavlić o seriji The Regime za tportal.

22.03. (18:00)

Alexander Payne, on ne štanca kopije

The Holdovers: emotivna, duhovita, potresna i dirljiva drama u ruhu božićnog filma

‘The Holdovers’ sadrži sve komponente koje ga čine božićnim filmom – odvija se u vrijeme Božića, govori o zbližavanju tužnih i izgubljenih ljudi, topao je u ledenom i snježnom okruženju, ima scena s lampicama, jelkama, girlandama. No njegove su emotivne finese, fantastične glumačke izvedbe i majstorsko miješanje okrutnosti s blagošću, tuge s humorom – suviše izvanserijske da bismo film utrpali u niz šprancerskih blagdanskih zicera. Filmski osvrt Zrinke Pavlić za Tportal