Potrošački trendovi: Mijenjamo vezu s luksuzom i statusom, ugađamo si drukčije i odgovornije trošimo - Monitor.hr
02.02. (11:00)

Sasvim mali krug, nama dovoljno velik

Potrošački trendovi: Mijenjamo vezu s luksuzom i statusom, ugađamo si drukčije i odgovornije trošimo

Ovu će godinu obilježiti pet potrošačkih trendova: novi hedonizam (neo-hedonism), brendovi za bolji svijet (betterment brands), svjesna briga o sebi (conscious wellbeing), kolektivno prihvaćanje (collective belonging) te širenje stvarnosti (expanding reality). Novi hedonizam se odnosi na užitak u svakodnevnom životu, bilo da je riječ o kušanju fine hrane, uživanju u prirodi, novim ritualima, posjećivanju novih mjesta i slično. Čak šezdeset posto milenijaca i predstavnika generacije Z radije bira trošiti na iskustva koja će pamtiti (putovanja, koncerte…) nego štedjeti ili ulagati u budućnost (mirovinske fondove). No, zato se pametnije troši te kupuje priuštive brendove s kojima neće imati grižnju savjesti. Tu je i proširivanje stvarnosti koje se odnosi na mjesta gdje će tražiti istomišljenike, nove ‘obitelji‘ u kojima će se osjećati prihvaćeno i viđeno. Lider


Slične vijesti

28.12.2023. (23:00)

Samo pozitivno

Krizna vremena mijenjaju navike potrošača: dominiraju svjetlije boje, ekološka osvještenost…

U teškim vremenima ljudi traže lijepe pozitivne stvari koje će im bar na kratko odvratiti pažnju od ratova, klimatskih promjena, inflacije, krize. Zato brendovi u oglašavanju naglašavaju snažne, svijetle boje koje nam potiču stvaranje dopamina. 55 posto potrošača zato voli kupovati u trgovinama koje su stvorile privlačna iskustva, a 29 posto potrošača želi da robne marke prate njihove emocije i personaliziraju iskustva. Tu su motivacijske poruke, pokloni iznenađenja, čestitke rođendana, sve što potrošačima izmamljuje osmijeh. Isto tako, ljudima je dosta greenwashinga. Ako ste zaista ekološki osvještena firma, dokažite to. Isto tako, narasla je svijest o stvarnoj vrijednosti proizvoda za novac. Zato su tu programi lojalnosti poput skupljanja bodova za popuste ili pak besplatne usluge poput čišćenja, popravaka ili jamstva. Lider

04.02.2017. (13:51)

Let it burn

Potrošače ne bi bilo briga da nestane 74% brendova

Potrošači uopće ne bi primijetili, a ni marili, kada bi 74 posto svjetskih brendova – jednostavno nestalo, pokazuje najnovije istraživanje Smisleni brendovi provedeno na 300.000 ispitanika u 33 države, a obuhvatilo je 1500 brendova iz 15 različitih industrija. Nadalje, 75 posto ispitanika očekuje od brendova da više doprinesu kvaliteti života potrošača, no samo 40 posto vjeruje da brendovi to i čine. a 60 posto smatra kako je sadržaj koji brendovi donose loš, irelevantan ili ga uopće nema. CNBC

21.03.2016. (00:02)

Objekt žudnje

Sustav analize podataka otkriva da prodavači znaju više o nama od nas samih

U jednom slučaju u SAD-u ljutiti otac napao je oglašivače jer su njegovoj kćeri slali reklamne ponude za trudničke proizvode na mejl, no ispostavilo se da je mlada trudnica tu informaciju od oca sakrila. Oglašivači znaju o nama i više nego mi sami te nam na temelju naših pretraživanja i prethodnih transakcija serviraju proizvode za koje i ne znamo da ih trebamo, a sve je to rezultat mora studija o ljudskom (potrošačkom) mozgu, koja možda i previše zadiru u našu privatnost. Dnevnik.hr

14.01.2016. (19:32)

Kome sam donirao svoj bubreg!?!

Borzan: "Pročitao/la sam i prihvaćam uvjete" – jedna od najčešćih laži na internetu

“Trgovcima je sada ostavljeno previše prostora za manipulaciju i izbjegavanje odgovornosti, a potrošačima nije jasno koja su njihova prava… Moramo pomoći našim građanima da se bolje snalaze na internetu i povećati njihovo povjerenje, jer je sada ‘pročitao sam i prihvaćam uvjete” jedna od najčešćih laži na internetu'”, kaže hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan i u Bruxellesu iznijela prijedloge za poboljšanje transparentnosti ugovora koje kupac prihvaća u trenutku kupovine. Monitor

14.01.2016. (14:41)

Borzan: "Pročitao/la sam i prihvaćam uvjete" je jedna od najčešćih laži na internetu

“Ranije je potrošač koji je preko interneta kupio proizvod prije više od šest mjeseci koji je neispravan morao dokazivati da je takav dostavljen. S novim propisima, potrošač će tijekom dvogodišnjeg razdoblja jamstva moći zatražiti pravni lijek, a da pritom neće morati dokazivati da je proizvod bio neispravan u trenutku isporuke”, objasnila je hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan promjene, donesene u prosincu, u vezi pravila za digitalne ugovore. Najvažnija izmjena je prebacivanje dokazivanja nedostatka kupljenog dobra na trgovca.

Borzan je tijekom saslušanja povjerenice za zaštitu potrošača Vere Jourove iznijela prijedloge za poboljšanje transparentnosti ugovora koje kupac prihvaća u trenutku kupovine. Predložila je da se u prijedlog uključi i pojednostavljenje uvjeta kupnje na koje potrošači automatski kliknu “pročitao sam i prihvaćam”. “Europske udruge potrošača upozoravaju da su uvjeti prodaje namjerno napisani opširno i stručnim pravnim terminima kako ih potrošač ne bi čitao i odustao od kupnje. Na taj način se trgovac maksimalno štiti, a potrošaču njegova prava uopće nisu objašnjena”, kazala je Borzan.

Primjerice, tek 39 posto potrošača u EU zna da imaju dvogodišnje jamstvo na svaki kupljeni proizvod. Trgovcima najčešće nije u interesu da takvu informaciju napišu na razumljiv način.

“Samo 38 posto potrošača osjeća se sigurno prilikom online kupovine iz neke druge države članice, a tek ih 15 posto tako kupuje. Čak 90 posto potrošača strahuje od povrede privatnosti dok skidaju mobilne aplikacije. Ne možemo govoriti o rastu online kupovine dok se potrošači tako osjećaju”, kazala je Borzan.

Povjerenica Vera Jourova je odgovorila kako je njoj cilj razviti jedinstven model ugovora na koji bi potrošači trebali klliknuti. Taj model bi bio lako razumljiv i preveden na sve jezike EU, i svaki trgovac koji bi poslovao unutar EU bi morao preuzeti taj model.

“Trgovcima je sada ostavljeno previše prostora za manipulaciju i izbjegavanje odgovornosti, a potrošačima nije jasno koja su njihova prava. Samo od prevara kod kupnje digitalnih dobara poput aplikacija, pretplata na programe, glazbe ili e-knjiga, potrošače se godišnje ošteti za 64 milijarde eura. Moramo pomoći našim građanima da se bolje snalaze na internetu i povećati njihovo povjerenje, jer je sada “pročitao sam i prihvaćam uvjete” jedna od najčešćih laži na internetu”, kaže Borzan.

22.10.2015. (15:46)

Savjetovališta za prava potrošača zabilježila 32 posto više kontakata od početka kampanje

07.10.2015. (10:20)

Potrošačke pritužbe u EU – preko Skypea

Uredbom o uvođenju europskog postupka za sporove male vrijednosti još je 2007. uspostavljen europski mehanizam za rješavanje prekograničnih sporova do dvije tisuće eura vrijednosti. Europski parlament ga je na ovotjednoj plenarnoj sjednici u Strasbourgu dopunio kako bi bio što pristupačniji korisnicima.

Mehanizam za rješavanje malih prekograničnih pritužbi na razini EU je vrlo jednostavan. Oštećena strana ispuni online formular koji se automatski upućuje na nadležni sud. Ukoliko su potrebna saslušanja odvijaju se preko skypea kako bi se smanjili troškovi. Kada sud donese presudu, ona se jednostavno isprinta i može provesti u bilo kojoj zemlji članici EU.

Hrvatska zastupnica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Biljana Borzan je istaknula kako su se na taj način sudski procesi skratili s dvije i pol godine na otprilike pet mjeseci.

“To jako puno znači prosječnom potrošaču. U situacijama kada kupi robu preko interneta iz druge članice EU pa po isporuci shvati da je zakinut ili prevaren, potrošač najčešće izračuna da mu se ne isplati radi manjeg iznosa koji je dao ulaziti u skupu bitku s trgovcem. Naravno, idući put prevareni kupac neće kupovati online, a trgovac će bez straha varati i to dodatno šteti europskoj ekonomiji”, objašnjava Borzan.

Također, Uredbom je određeno da trošak procesa ne smije biti veći od 10 posto iznosa oko kojeg se spori.

Komisija je predložila da se postojeća gornja granica vrijednosti tužbe podigne sa dvije na pet tisuća eura. Budući da potrošači većinom imaju žalbe do dvije tisuće eura, procjena je da to na njih najčešće značajno utjecati, ali hoće na male i srednje poduzetnike. Naime, ako primjerice proizvođač vina pošalje nekoliko sanduka vina u dugu državu, a ne može se naplatiti, nadoknadu za štetu koju je pretrpio može tražiti ovim mehanizmom.

“Ovaj mehanizam su do sada i mali i srednji poduzetnici slabo koristili. Zato pozdravljam odluku o povećanju vrijednosti tužbe jer je procjena kako će se oko 50 posto njihovih tužbi moći rješavati kroz ovaj sustav”, kazala je Borzan tijekom plenarne rasprave.

Borzan je naglasila kako najveći problem tog mehanizma što jako malo građana u EU uopće zna da postoji.

“Čak 82 posto potrošača te malih i srednjih poduzetnika ne zna da mogu koristiti ovaj instrument u situacijama kada imaju male reklamacije, kada se ne mogu naplatiti ili pak kada primjerice traže naknadu štete za vozilo koje je oštećeno van njihove zemlje. Ovaj mehanizam je za svaku pohvalu, ali činjenica da primjerice u Bugarskoj bilježimo samo 3 prijave godišnje, a u Španjolskoj čak 1047 govori da neki potrošači uopće nisu informirani i tu trebamo uložiti dodatne napore”, zaključila je Borzan.

12.06.2015. (10:10)

Završava duga mračna noć?

Hrvati više nisu tako pesimistični

Hrvati više nisu među najpesimističnijim potrošačima na svijetu – na ljestvici povjerenja potrošača koju provodi agencija Nielsen hrvatski su se potrošači u prvom tromjesečju ove godine popeli na 27. od 32 mjesta na ljestvici europskih zemalja. Indeks povjerenja mjeri se prema tri kriterija – ocjeni stanja osobnih financija, pogodnosti trenutka za trošenje te prilikama zapošljavanja. “Iako smo i dalje nisko čak i u odnosu na europski, u globalnim okvirima pesimistički prosjek 77, ipak se udaljavamo od krajnjeg pesimizma koje je vladalo proteklih godina” pojašnjavaju u Nielsenu. Jutarnji

30.01.2015. (11:45)

Kupci u depresiji

Potrošači u Hrvatskoj i dalje među najpesimističnijima u svijetu

Potrošači u Hrvatskoj ponovo su se krajem 2014. svrstali među najpesimističnije u svijetu, pokazalo je istraživanje kompanije Nielsen. Istraživanje obuhvaća ukupno 60 zemalja širom svijeta, a Hrvatska je u skupini zemalja s najnižim vrijednostima indeksa, zajedno s Južnom Korejom (48 bodova) i Italijom (45 bodova). Vrijednosti indeksa do 100 bodova iskazuju pesimizam, a one više optimizam. Najveći su optimizam na kraju prošle godine iskazali potrošači u Indiji (129 bodova) te Indonezija i Filipini (po 120 bodova). Među Europljanima su samo Danci iskazali blagi optimizam na kraju prošle godine, uz vrijednost indeksa od 103 boda. Poslovni, HRT