Vožnja električnim automobilom jeftinija od benzinaca i dizelaša u mnogim državama, ali ne i u Hrvatskoj - Monitor.hr
19.01. (20:00)

A još jeftinije biciklom ili pješice

Vožnja električnim automobilom jeftinija od benzinaca i dizelaša u mnogim državama, ali ne i u Hrvatskoj

Dakle, u Njemačkoj kilometar s električnim automobilom košta 43 centa, dok s motorom s unutarnjim sagorijevanjem u prosjeku košta 44 centa. U obzir se uzimaju nabavna cijena, troškovi energije i porezi. Troškovi održavanja i popravaka također su obično niži. U Italiji, Španjolskoj i Švedskoj s električnim automobilom također se može uštedjeti oko 1 cent po kilometru. Najveću prednost električni automobili imaju u Belgiji i Austriji s po 5 centi po kilometru. Rezultati studije nisu svugdje u Europi tako pozitivni za električne automobile.U Hrvatskoj je omjer 46 centi prema 41 centu, u korist motora s unutarnjim sagorijevanjem. Auti na baterije skuplja su varijanta i u Mađarskoj, Bugarskoj, Rumunjskoj, Češkoj… Revija HAK


Slične vijesti

Prekjučer (13:00)

Proljeće na moj auto slijeće

Predstavlja li pelud opasnost za lak automobila?! Mnogo manje od ptičjeg izmeta!

Parkirate li ovih dana blizu drveća, auto će vam požutjeti. Naime, pelud leti zrakom, a u svom naletu doletjet će i na automobile. No, dobra vijest je da pelud nije opasna za lim vozila ako se uklanja na odgovarajući način. Kako pelud u svom sastavu ima kiseline koje se aktiviraju u kontaktu s vlagom, slabom kišom i sl, savjet stručnjaka je da se auto opere pod jakim mlazom vode, te da se pelud nikada ne briše suhom krpom jer se tako može oštetiti lak vozila. (Revija HAK)

11.04. (19:00)

Been-there, done-that

Zaboravljena svjetla u unutrašnjosti vozila mogu isprazniti akumulator

Stručnjaci ističu da se akumulator manjeg kapaciteta, benzinskog motora koji prenoći s uključenim osvjetljenjem putničkog prostora, do jutra isprazni do razine da ga je nemoguće pokrenuti. Ovaj problem najčešće obuhvaća akumulatore vozila koji su stariji od dvije godine. Naime, zbog većeg broja ciklusa punjenja i pražnjenja, akumulatoru je smanjen kapacitet. Problemi s pokretanjem vozila mogu nastupiti već nakon pet sati rada žaruljica u mirovanju. Mnoga vozila danas imaju funkciju soft gašenja rasvjete nakon 2 do 10 sekundi nakon zaključavanja vozila, ali ako je u pitanju stariji model automobila, važno je pričekati nakon zatvaranja automobila da se svjetla ugase. (Revija HAK)

09.04. (15:00)

Možda su i neki vozači rizičniji, a ne auti

Auti sa snažnijim motorima su rizičniji u vožnji, statistički češće sudjeluju u prometnim nesrećama

U istraživanju carVerticala pregledana su izvješća o povijesti vozila 43 marke automobila. U svim su slučajevima automobili sa snažnijim motorima bili skloniji prometnim nesrećama. Čak 46,4 % svih vozila marke Audi sa snagom motora do 100 kW provjerenih na carVerticalu imalo je podatke o oštećenjima, dok je taj postotak među modelima s više od 400 kW još veći – 55,6 %. Slični trendovi zabilježeni su i kod automobila marke Volkswagen, gdje je oštećeno 42,6 % modela do 100 kW te 48,9 % vozila sa snagom motora od 300 do 400 kW. Kod vozila marke Ford, podatke o oštećenjima imalo je 45 % vozila sa snagom motora do 100 kW te njih 55 % sa snagom motora većom od 400 kW. N1

07.04. (01:00)

Veži se i ne tipkaj po mobitelu

Diljem Hrvatske niču nove kamere za nadzor brzine, snimat će i unutrašnjost vozila

Zadnjih dana svakodnevno pristižu fotografije kako se postavljaju nove kamere u Zagrebu i okolici, a taj prizor čest je i u drugim dijelovima Hrvatske. Plan je ugradnja 111 kućišta, za koje je nabavljeno 37 kamera. Naime, nije u svakom kućištu neprestano i kamera. Ovisno o planu djelovanja, kamere se sele na pojedine lokacije. S obzirom na to da seljenje tih kamera nije toliko zahtjevan posao, policija vjeruje kako će vozači postati oprezniji na svih 111 lokacija diljem Hrvatske. I nije to sve – do kraja godine stiže još 40-ak kućišta, ali i dvadesetak novih kamera. Za sada su uočene kamere Gatso T-Series, koje se na našim prometnicama koriste još od 2019. godine. Riječ je o kamerama koje imaju sposobnost praćenja i nekoliko prometnih traka, a pored nadzora brzine, pokrivaju i nadzor putničke kabine. Tako imaju sposobnost zabilježiti koristi li vozač na nepropisan način mobilni uređaj ili možda on, kao i suvozač, ne koriste sigurnosni pojas. Autonet

20.03. (08:00)

Što kaže Ustavni sud?

U Turkmenistanu dozvoljeno je voziti automobile isključivo bijele boje

U neobičnoj odluci, vlada Turkmenistana naredila je da svi automobili na cestama moraju biti bijele boje. Neposlušni vozači suočavaju se s uklanjanjem vozila s ceste. Navodno, predsjednik države, Gurbanguly Berdymukhammedov, stoji iza te praznovjerne odluke. Naime, on navodno vjeruje da bijela boja donosi sreću. Vozači su prisiljeni tražiti kupce za svoja vozila drugih boja, dok su cijene u radionicama porasle zbog zahtjeva za ponovnim bojanjem. (HAK)

10.03. (15:00)

Za povoljniji Yugo

Gašenje Zastava vozila ne predstavlja i gašenje automobilske industrije u Kragujevcu

Kako prenosi Forbes Srbija, novi vlasnik je konzorcij koji čine dvije tvrtke iz Kragujevca: Termogama i Rolling co. Ovaj konzorcij bio je ujedno i jedini sudionik javnog nadmetanja održanog 5. ožujka. Tvrtka je prodana uz korekciju cijene, odnosno uz dodatno vrednovanje zemljišta u procjeni vrijednosti tvrtke. Prije te korekcije, prošlogodišnja procjena iz srpnja iznosila je 621 tisuća eura, a ona iz prosinca 1,18 milijuna eura. Ostaje još završetak stečajeva i prodaja imovine Tvornice automobila Zastava i Tvornice kamiona Zastava. Stellantis u jednoj od nekadašnjih Zastavinih tvornica sredinom ove godine započinje i proizvodnju električne verzije Fiatovog modela Panda. Forbes

06.03. (12:00)

Kakve aute onda smijemo voziti?

Ekstremisti su zapalili dio Tesline tvornice u Berlinu: Kažu da su razlozi – ekološki

Ljevičarski ekstremisti preuzeli su odgovornost za podmetanje nedavnog požara na električnom stupu u tvornici automobila Tesla u Berlinu, za koju su šefovi rekli da će zaustaviti proizvodnju do kraja tjedna. Za tvornicu, koja proizvodi oko 500.000 električnih automobila godišnje, kažu da troši i prirodne resurse te da nije ni ekološka ni održiva. Električni automobili sve su češće izloženi napadima aktivista za zaštitu okoliša, posebice zbog zabrinutosti da njihova proizvodnja dovodi do većih emisija od proizvodnje automobila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem te da proizvodnja i punjenje baterija električnih automobila predstavlja teret za okoliš. U ciljanim napadima diljem Europe, uključujući Njemačku, električnim automobilima rezali su gume ili ih ispuhivali. Slučaj je komentirao i Musk: Ovo su ili najgluplji eko-teroristi na Zemlji ili su marionete onih koji nemaju dobre ekološke ciljeve. Revija HAK

29.02. (08:00)

Budućnost možda ipak nije u potpunosti električna

Zabrana prodaje novih benzinaca i dizelaša nakon 2030. ide na reviziju, kompanije otkazuju investicije

Kako se bliže europski izbori mnoga ‘zelena‘ pitanja dolaze u fokus javnosti, ali i političara u samoj Uniji, a mnoga od tih pitanja postaju i dijelovi predizbornih kampanja. Prosvjedi poljoprivrednika koji se također bune zbog zelenih i uvoznih politika već se duže vremena održavaju po cijeloj Europi i nikome od čelnika nisu dobro sjeli a kraj im se ne nazire.

Prema početnim planovima, na razini EU bi od 2035. godine trebala biti zabranjena prodaja svih novih vozila koja proizvode štetne emisije, što znači da bi sva vozila trebala biti isključivo na električni pogon, bio on na baterije ili na vodik. Iako prave zamjene za fosilna goriva još uvijek nema, potpuna zabrana motora na fosilna goriva ostaje na snazi, iako će vjerojatno biti napravljeni određeni ustupci u pogledu motora u kojima izgaraju sintetička goriva. To znači da će motori s unutarnjim izgaranjem ostati u proizvodnji i nakon 2035. godine ali da bi takvi motori nakon te godine trebali biti pokretani isključivo e-gorivim, što je poprilično optimistično. Lider