7 navika ljudi koji doslovno ne stare - Monitor.hr
26.06.2021. (17:30)

Kako biti star, a mlad

7 navika ljudi koji doslovno ne stare

Novi list donosi sedam savjeta koji će vam pomoći da dobro starite i borite se protiv neželjenih učinaka starenja:

 

 

  • Sustavna prehrana i vježbanje
  • Svakodnevna njega kože
  • Osam do devet sati sna
  • Meditacija
  • Društveni odnosi
  • Usvajanje pozitivnog stava
  • Zaštita od sunca

Slične vijesti

02.10. (13:00)

Postoji čvrsta veza između duše i tijela

Nova studija: Depresija i usamljenost ubrzavaju starenje više nego pušenje

DepresiJA: tihi uzvik u pomoć - Podrži Me

Pored kronološke svaka osoba ima i biološku dob, odnosno stupanj biološkog starenja organizma pod utjecajem genetike, načina života i drugih čimbenika. Što je vaša biološka dob veća, to je veći rizik od raznih bolesti. No, znanstvenici su sada razvili digitalni model starenja koji otkriva važnost psihološkog zdravlja. ‘Briga o vašem psihološkom zdravlju najviše pridonosi usporavanju tempa starenja’, rekao je suautor istraživanja. Također se pokazalo da su pušači 15 mjeseci stariji od svojih vršnjaka nepušača te i to da brak smanjuje biološku dob za oko sedam mjeseci. Procjenjuje se i da su ljudi koji žive u ruralnim područjima pet mjeseci stariji od ljudi u jednakoj dobi koji žive u urbanim sredinama. Nadalje, istraživanje je pokazalo da psihološki čimbenici poput osjećaja usamljenosti, tuge ili depresije dodaju do 1,65 godina biološkoj dobi. Tportal

31.05. (01:00)

Doživjeti stotu

Ako želite usporiti starenje, stručnjaci kažu da prestanete s ovim navikama

  • Izloženost suncu – Ako ste preplanuli, vjerojatno izgledate nešto mlađe i svježije, ali sunce prerano stari kožu. To se naziva fotostarenje, a može dovesti do raka kože
  • Gazirani sokovi – Redovita konzumacija zaslađenih gaziranih pića mogla bi utjecati na razvoj metaboličkih bolesti kroz ubrzano starenje stanica
  • Nedostatak tjelovježbe – Nedovoljno kretanje u vašim 20-ima i 30-ima može uzrokovati neke probleme kasnije, kao što su bolovi u zglobovima ili mišićima i općenito pogrbljeno držanje
  • Poremećen san – Poremećaji disanja u snu (SDB) i poremećaji sna povezani su s epigenetskim ubrzanjem starenja. Dobar san može učiniti čuda za vaš mladenački izgled, a budući da se vaše lice opušta dok spavate, to također može pomoći u omekšavanju finih bora na licu
  • Stres – Kronični stres dovodi do kraćih telomera, a ljudi s kraćim telomerima izloženi su većem riziku od nekoliko teških bolesti, uključujući bolesti srca i nekih oblika raka
  • Nedovoljno smijanja – Najlakša stvar kojom se možete boriti protiv starenja je smijeh
29.04. (20:00)

Zavisi kolika je penzija

Može li svatko živjeti sto godina?

Većina ljudi ne želi živjeti vječno, jer bi im živoz dosadio. Ali voljeli bi dug život i to do oko 100 godina. Znanstvenici širom svijeta procjenjuju da je više od pola svih smrtnih slučajeva u svijetu posljedica bolesti izazvanih starenjem, kao što su Alzheimer, kardiovaskularne bolesti, rak, ili dijabetes. U industrijskim zemljama broj pacijenata koji boluju od ovih bolesti je sve veći i oni žive duže, jer imaju pristup modernoj medicini. No, utvrđeno je kako dosta dugovječnih ispitanika puši ili je pretilo, odnosno ne žive zdrav život, iako je i to važan faktor. Čak nemaju ni savršene gene, već samo razvijaju te bolesti puno kasnije od drugih. Na starenje utječe kombinacija različitih procesa u tijelu. DW

16.04. (14:00)

Ograničeno prilagođavanje

Zanimljivo otkriće: Svi sisavci – od tigrova do ljudi – imaju otprilike isti broj mutacija do trenutka smrti u starosti – oko 3200

Koliko dugo životinje žive povezano je s brzinom mutacije njihova genskog koda. Mutacije su promjene uputa za izgradnju i upravljanje našim tijelima – naš DNK. Što duže životinje žive, imaju manje mutacija godišnje, pokazuje analiza 16 vrsta. Psi imaju oko 249 mutacija godišnje, lav 160, a žirafa 99. Ljudi u prosjeku imaju 47. “Stvarno iznenađujuće i uzbudljivo” je da su se sve životinje u studiji imale “oko 3200” mutacija tijekom svog života. Stručnjaci su ocijenili da je otkriće znanstvenika s Wellcome Sanger Instituta “zapanjujuće” i “potiče na razmišljanje”. Novi list / BBC

03.04. (17:00)

Nije bitno što jedeš, već što tebe jede

Što smo stariji, “pametna prehrana” postaje važnija

Pamet u glavu i pamet u tanjur. Ono što konzumiramo i način na koji pojedena hrana utječe na nas također se mijenja sa starenjem. Bez obzira prilagođavate li način prehrane određenom zdravstvenom stanju ili želite pojačati unos određenih vitamina koji nedostaju vašem tijelu zbog stresa ili starenja, jednostavne odluke mogu napraviti veliku razliku. “Starenje bi trebalo pratiti pametno jedenje umjesto da jedemo više ili jedemo manje”, kaže Dana Ellis Hunnes, viša dijetetičarka na UCLA Medical Center. Tportal

08.11.2020. (10:30)

O, starosti

Šonje: O starenju – da vam zbog pandemije i američkih izbora ne promaknu zanimljive stvari

Podsjećanje na starost i smrtnost nosi neugodne asocijacije. Stoga bi se i ovaj tekst mogao protumačiti kao razlog za gerontofobiju ili anksioznost zbog neizvjesne budućnosti u kojoj više neće biti razvoja, neće biti za penzije … Međutim, strah od starenja populacije i shvaćanje starosti kao bolesti, tereta,kao  nečega što guši mladost i onemogućava rast, razvoj, jednako je površan i pogrešan način zaključivanja kao i svi ranije spomenuti obrasci mišljenja o pandemiji ili američkoj demokraciji. Nakon dubljeg promišljanja shvaćamo da se na njih ne možemo osloniti. Naša znanja, tehnologije i institucije nose potencijale za ovladavanje izazovima starenja stanovništva na načine koji će omogućiti nastavak rasta i razvoja zapadne civilizacije. Ali, obrasci će biti drugačiji. Piše Velimir Šonje za Ekonomski lab

10.09.2020. (21:30)

Neki već i fruštukuju hmelj?!?

Znanstvenici pronašli biljne molekule koje usporavaju starenje stanice

Kanadski znanstvenici identificirali su 21 skupinu biljnih molekula koje usporavaju starenje stanica, povećavajući tako godine aktivnog ljudskog života (al Jazeera). Njihova snaga protiv starenja desetorostruko je povećana kombiniranjem ekstrakata. Zahvaljujući ovim biljnim ekstraktima životni vijek stanica povećava se sa 2,5 dana na pet do osam dana. Neke od novih biljaka protiv starenja su patuljasta palma, kantarion, narančino drvo, hmelj, maslačak…

18.06.2020. (21:30)

Treći deda

U idućih 50 godina Europljana će biti sve manje, 30% bit će stariji od 65

2070. godine udio Europljana u svjetskom stanovništvu bit će manji od četiri posto, a sami Europljani bit će sve stariji. Očekivana životna dob žena do 2070. bit će prosječno 90 godina (sada je 83,7), a muškaraca 86 godina (danas 78,2). za 50 će godina 30,3% europskog stanovništva biti starije od 65 (sada 20,3%), a 13,2% starije od 80 godina (5,8% sad). Broj aktivnog radnog stanovništva u dobi između 20 i 64 godine do 2070. će pasti 18%. N1

18.08.2019. (20:30)

Nezgodna činjenica

Hrvatski stručnjaci: Nakon 50. žene stare brže od muškaraca

Muškarci i žene do 50. godine stare jednakom brzinom, a žene nakon toga stare brže, ustanovljeno je istraživanjem “10.001 Dalmatinac – Hrvatska biobanka” za koje su zanimanje pokazali svjetski mediji. Za brže starenje žena zaslužni su pad koncentracije estrogena, manjak kolagenih vlakana i menopauza, kaže doc. dr. sc. Tomislav Lauc, čije istraživanje je objavljeno u časopisu American Journal of Physical Anthropology. 24sata