Preporuka predstave: Judita Franković zavodi tako da bi Titon poželio biti svatko - Monitor.hr
18.12.2018. (16:30)

Gospođica zornica

Preporuka predstave: Judita Franković zavodi tako da bi Titon poželio biti svatko

Titon je predstava za koju je smrtniku već u startu jasno da je velika onoliko koliko je velika izvedba Judite Franković Brdar. A velika jest – piše Siniša Pavić za Novi list o predstavi ‘Titon’. Glavna glumica poručuje “svi vi koje je uplašila činjenica da pričamo neku mitsku priču , nema bojazni, sve ćete razumjeti, puno toga prepoznati i dobro se nasmijati”.



Slične vijesti

15.02.2018. (12:40)

Zagrebački Arterarij prikazuje predstavu Pogledajme 17. i 18. veljače

21.11.2017. (10:20)

Zanimljivi koncept

‘Orgija’ redatelja, glumice i dramaturginje na sceni riječkog HNK

Orgija je treći dio trilogije slovenskih autora Katarine Stegnar, Jure Novaka i Urške Brodar, čija su prva dva dijela ‘Jure Novak: Zato sam sretan’ i ‘Katarina na narudžbu’. Trilogija razbija klasičnu kazališnu hijerarhiju: u prvom dijelu kao izvođač nastupa samo redatelj Jure Novak, u drugom se Novaku pridružuje i glumica Katarina Stegnar, a ovoga puta na sceni će biti svo troje, redatelj, dramaturg i glumica. Predstava govori o seksualnim i intimnim prijestupima te o prekoračivanju granica morala i etike i prikazuje se u riječkom HNK. T-Portal

23.10.2017. (21:00)

Položaj žene od antike do danas

Frljić u ‘Medeji’ pokazao da nije ‘samo’ politički aktivist

Novom interpretacijom Euripidove Medeje u izvedbi mariborskog SNG-a Oliver Frljić je pokazao da nije ‘samo’ kazališni politički aktivist, nego iznimno talentiran i kreativan redatelj, koji se može s lakoćom uhvatiti u koštac s klasicima i ponuditi publici njihovo suvremeno čitanje. Predstava u centar postavlja ženu kako bi se propitao njen podređeni položaj i diskriminacija u patrijarhalnim društvima, od antike do danas, piše T-portal.

18.05.2017. (11:22)

Svi imamo priče za ispričati

‘Dnevnik fejkbuk idiota’: Prva kazališna predstava Anđela Jurkasa

U Gradskom kazalištu – Sceni Gorici zaigrat će prva predstava u režiji poznatog filmaša Anđela Jurkasa pod nazivom Dnevnik fejkbuk idiota. Predstava je temeljena na Jurkasovoj e-knjizi ‘Dnevnik Facebook idiota’ iz 2015. godine, a priča o čovjeku koji dugo odbija koristiti društvene mreže sve do trenutka kad konačno popusti na nagovor prijatelja, nakon čega mu se život okreće naglavačke. Jutarnji

15.05.2017. (19:49)

Previše kamera

Čadež o predstavi ‘Nevidljivi’: Sofisticirano hipstersko pimplanje

“Matjaž Pograjc prvi je među redateljima s ovih prostora sustavno počeo koristiti kamere uživo na sceni, no u predstavi Nevidljivi je pretjerao, a publika ne zna kamo da gleda. Predstava je zapravo atraktivna i začudna na prvi pogled i bit će rado gledana. Ali meni je dosadna. Jer kamere ovdje jesu same sebi svrha. Na djelu je jedno sofisticirano hipstersko pimplanje. Ukratko, od drveća ne vidiš šumu”, kritizira Tomislav Čadež. Jutarnji

15.04.2017. (05:00)

Sponzorirana vijest

‘Miris lovine’ u kazalištu Vidra za 45 kuna

Predstava Miris lovine, američke suvremene autorice Michele Lowe, prati odnose tri naizgled savršena braka. Komedija počinje pripremom njihovog uobičajenog druženja, koje kulminira kada tokom večeri muškarci pogreškom bivaju zatvoreni u veliku hladnjaču. Tri supruge (Lada Bonacci, Nataša Dangubić/Ecija Ojdanić i Barbara Nola) nađu se tada pred zanimljivim izborom – osloboditi ih i nastaviti po starom ili se riješiti problema jednom zauvijek. Komediju pogledajte 26. travnja u zagrebačkom kazalištu Vidra. Cijena ulaznice je 45 kuna. Ponuda dana…

17.11.2016. (09:10)

Daske koje život znače

‘Teror tolerancije’ Mirana Kurspahića – teror verbalnog ekshibicionizma

Teror tolerancije redatelja i autora dramskoga teksta Mirana Kurspahića u Teatru &TD obećavao je mnogo. No, autorima ponekad svašta pada na um. Ideja propitivanja nametnutog uzajamnog poštovanja kategoričkom cenzurom činila se dosjetljivom na razini najave predstave, no tema zahtijeva nešto više od mutnih umovanja, privlačnih određenom dijelu publike naviknutom na nedostatak rafinirane psihologije likova i pedantne režije”, piše Arteist.

19.10.2016. (17:17)

Filozofija sreće

Predstava ‘Kako život’, neočekivano iznenađenje kazališta Moruzgva

“Pitanja koja otvara komad univerzalna su i filozofska, ali i društvena – živimo li život kakav želimo ili kakav drugi žele? Možemo li ponovno biti sretni? Iznimno je hrabro u hrvatskoj drami danas napisati, ali i izvesti, zaokružen dramski tekst s toplim i neposrednim dijalozima, miljama udaljen od politike lijevih i desnih, fragmentiranja i intertekstualnosti prevladavajuće glavne struje”, piše Arteist o predstavi Kako život kazališta Moruzgva (igra u Zagrebu, Karlovcu i Šibeniku u iduća dva tjedna).

01.05.2016. (12:34)

Što je čovjek bez glasa?

Čovjek je ništa ako nema glas. Ja ga nikada nisam imala. Glas da se izborim za sebe. Glas da se suprotstavim glasovima snažnijima od mog: glasovima roditelja, prijatelja, ljubavnika, profesora, šefa, kolege ili nepoznatog nasilnika na ulici. Glas pretih da bi bio primijećen, da bi se istaknuo, a ne tek stopio s jekom ostalih.

Zato me posebno taknula umjetnica Ivana Müller i njena prezentacija O!GLASU održana sinoć u Teatru &TD. Predstava/prezentacija/performans, nije ni bitno kako ćemo je nazvati, dala je snažnu poruku kroz medij devet glasova, poruku kako glasovi imaju izuzetnu moć – svemoć, kako se glasovima može manipulirati, govoriti u ime slabijeg, zavoditi, kao i da glas može biti nad-glasan, smisao izgubljen u više-glasju, su-glasje stvoreno umjetno, izvježbano.

Glas ima prisutnost, tijelo čak i ako se ono ne vidi, glas stvara očekivanja i može donijeti razočaranje kada dobije vidljiv oblik, kao i stvoriti predrasude, glas nas reprezentira i stoga je na njemu velika odgovornost.

Performans je zato odličan ‘statement’, slučajno ili ne tempiran taman uoči 1. maja, praznika rada u kojem su glasovi radnika utopljeni u glasnijim glasovima članova sindikata i besplatnim porcijama graha, i isto tako odličan komentar u doba kada politika ušutkuje glasove neistomišljenika u kulturi i medijima smjenama i oduzimanjem ili uskraćivanjem sredstava za rad.

Glasovi koji su na predivan način izašli iz mraka pod reflektore su glasovi dramaturginje Jasne Žmak, koreografa i plesača Brune Isakovića, plesačice Ivane Kalc, glumaca Hrvoja Perca, Jelene Mesar, Nine Sabo i Marina Tudora, te producentice Ane Letunić i strip scenarista Emira Pašanovića.

Odabir glasova/performera sigurno nije slučajan, oni dolaze iz različitih profesija, njihove su osobnosti različite, njihovi glasovi različitih boja i jačina, ali smo ih sve saslušali i – čuli. Upravo je to poanta, sluša i, što je još bitnije, čuje onaj tko želi čuti. Bez obzira je li glas tih, glasan, isprekidan, nečujan ili je – na papiru.