Naši podaci i tuđe milijarde - Monitor.hr
24.12.2022. (13:00)

“This is your digital life”

Naši podaci i tuđe milijarde

Work With Twitter Social Media Data in R - An Introduction | Earth Data  Science - Earth Lab

Premda kompanije navode da su “podaci korisnika u potpunosti sigurni”, oko društvenih mreža postoji čitava industrija manjih kompanija koje prikupljaju naše podatke. One imaju posebno razvijene softvere koji čak i na osnovi javno dostupnih podataka s društvenih mreža mogu napraviti detaljne profile korisnika. Ovakvi softveri obično rade “on mass scale”, odnosno prikupljaju i analiziraju podatke desetaka, pa i stotina milijuna ljudi odjednom. Skandal s kompanijom Cambridge Analytica, koja je bila lider na ovom polju, pokazuje da i same tehnološke kompanije nemaju punu kontrolu nad našim podacima. Ova britanska kompanija je tri godine prikupljala podatke desetaka milijuna FB korisnika, analizirala ih te rezultate prodavala, uglavnom za potrebe političkog marketinga u SAD-u i Velikoj Britaniji. Sam softver se zvao “This is your digital life”, a stručnjaci navode da je bio toliko dobar da je mogao predvidjeti kako će se navike i mišljenja neke osobe mijenjati u budućnosti. Aljazeera

 


Slične vijesti

19.07. (16:00)

Puno autentičnih snimki i fake newsa

X nakon pucnjave na Trumpa: “Mi smo javni trg”… Prije odskočna daska za teorije zavjera

Komentatorica Netokracije tvrdi koliko je X (bivši Twitter) dobra platforma za dobivanje informacija na jednom mjestu, pogotovo kad se uživo dogodi neka velika stvar, poput atentata na Trumpa. Dovoljno da otvoriš stranicu i već ti izbaci snimku atentata, reakcije okupljenih, prve informacije o napadaču… brzo dobiješ jasnu sliku što se događa. Tu je i prostor za reakcije državnika i poznatih, a rado ih prate i mediji te prenose na svoje stranice. Međutim, tu slijedi i ona negativna stvar, a to su – reakcije na reakcije, neslužbene i neprovjerene informacije, sve do teorija zavjera. Slično imaju i Facebook i druge mreže, no nitko nema toliko slabu politiku glede kontrole širenja dezinformacija. Twitterova teorija da je on jednostavno javni trg na kojemu puštaju svakoga da izrekne svoje mišljenje držala bi vodu kad ne bi postojao algoritam koji pojačava ili smanjuje doseg određenom tipu sadržaja određenoj publici.

11.07. (00:00)

Fućkaš fejs, ajmo mi na noplejs!

Nova društvena mreža za mlađu publiku koja podsjeća na križanca između Twittera i Myspacea

Nova društvena mreža noplace zamišljena je tako da privuče sve one koji se žele povezivati s prijateljima, a zapravo podsjeća na osuvremenjenu varijantu Myspacea putem kojega je moguće stvarati vlastiti razigrani i šareni profil, a onda s drugima dijeliti sve što žele – od hobija, preko onoga što gledaju ili slušaju, do toga jesu li u vezi ili slobodni.

Zapravo, noplace je zamišljen tako da se potiče dijeljenje onoga što se u nekom trenutku radi, pa su tako dostupna i dva feeda; jedan koji pokazuje aktivnosti prijatelja te drugi koji pokazuje aktivnosti i objave globalne zajednice korisnika. Stvaranje profila je ključno za ovu društvenu mrežu i to se prilično naglašava kao i to da ga se može (i treba) prilagođavati, ali tu su i neke druge praktične stvarčice. Bug

04.06. (23:00)

Još botova, welcome

Ex Twitter i službeno dopušta 18+ sadržaj, a to ne sluti na dobro

Kako je najavljeno, prvo se eksperimentiralo s NSFW sadržajima, pa izgleda da je eksperiment uspio. Završena je faza transformacije iz nekad respektabilno svjetskog “internetskog trga” gdje su se javljali državnici, znanstvenici, umjetnici, važne institucije i korporacije, običan puk, kad su imali nešto za reći. Danas, kad se velika većina preselila i raštrkala na druge mreže, Threads, Mastodon, BlueSky ili jednostavno se povukli, ostao je, zahvaljujući vlasniku samo kostur nekadašnjeg komunikacijskog diva. Konačno, na toj silaznoj putanji, na red je došlo da se formalizira pornografija, u ime nekog imaginarnog promicanja granica slobode i izražavanja. Ova politika predstavlja dvosjekli mač za bivši Twitter, koji se borio privući i zadržati oglašivače nakon što je Musk napravio brojne kontroverzne promjene. Izričito podržavanje pornografije, dok pornografski botovi i dalje predstavljaju problem na platformi, moglo bi udaljiti još više oglašivača. Bug

23.05. (22:00)

I to je zarazno

Mentalni poremećaji mogu se širiti društvenim mrežama

Valja napomenuti da se u ovom slučaju termin “društvene mreže” odnosio se na sve veze između polaznike neke škole i razreda, kako u direktom fizičkom kontaktu tako i putem aplikacija na računalima i pametnim uređajima, a adolescenti su praćeni od kraja devetog razreda, prosječno 11 godina. Prikupljeni podaci pokazuju da je broj školskih kolega kojima je dijagnosticiran mentalni poremećaj doista povezan s većim rizikom dobivanja dijagnoze mentalnog poremećaja kasnije u životu. Slične rezultate dale su i neke prethodne studije; tako su na primjer američki istraživači uočili znakove simptoma depresije koji se potencijalno prenose s jedne osobe na drugu putem društvenih mreža, misleći pritom isključivo na internetske servise. No, u tim prethodnim istraživanjima djeca su obično neovisno birala društvene mreže koje će koristiti, što je moglo utjecati na pristranost u podacima. Bug

21.05. (11:00)

Ukratko, što manje mobitela

Ideali ljepote, trendovi mršavljenja i jedenja izazivaju stres kod korisnika društvenih mreža, apstinencija poboljšava samopouzdanje

Društvene mreže, sa svojim fitnes guruima, naizgled besprijekornim ljepoticama i opasnim tjelesnim trendovima i veličanju mršavosti, mogu biti stresne. Kanadska studija tu daje jasnu preporuku. Ideale ljepote na društvenim mrežama poput Instagrama i TikToka, koji su stalno i svugdje prisutni, mnogi mladi teško da mogu izbjeći. Uz to, postoje i posebno opasni trendovi. Kako se apstinencija od socijalnih mreža odražava na mlade već nakon kratkog vremena, sada je otkrila jedna studija Sveučilišta York u Torontu. Već sedam dana pauze na društvenim mrežama poboljšalo je samopouzdanje i pozitivan odnos prema vlastitom tijelu kod mladih žena. Učinci su veliki, što je rijetko zabilježeno u psihološkim testovima, kažu autori studije. Međutim, moguće je da nije samo pauza dovela do boljih rezultata, nego i promijenjen odnos prema slobodnom vremenu i aktivnostima u slobodno vrijeme. DW

17.05. (18:00)

Živiš od reklama

Sad im se više nitko ne smije: ‘Influensanjem’ se može zaraditi i nekoliko prosječnih plaća, no posao nije lak

Rijetko tko si može priuštiti luksuz potpuno fleksibilnog radnog vremena, lokacije rada, godišnjih odmora po želji i zarade koja ovisi isključivo o vlastitom angažmanu. Sve u svemu, nije svima lako doći do toga. Svi influenceri iskreno su govorili o tome kako su počeci bili neprofitabilni te su morali biti uporni i vjerovati u svoj rad, bez obzira na podsmijehe i okolinu. Neki su počeli zarađivati sitan novac već nakon pola godine, a drugima je trebalo čak i do četiri godine. Čini se da se trud isplatio. Iako svi influenceri vješto skrivaju svoju zaradu i nitko zapravo ne zna koliko se zarađuje od “influensanja”, zarada ovisi o sadržaju kojim se pojedinac bavi, kažu pojedinci na događaju u organizaciji osječke studentske udruge META. Index

08.05. (22:00)

Vole fake news

Krajnje desne stranke dominiraju borbom za birače na društvenim mrežama

Stručnjaci upozoravaju da se ove stranke često koriste lažima i zavjerama kako bi manipulirale ključnim pitanjima poput migracija i okoliša. Istraživanja pokazuju da populističke stranke privlače znatno više pratitelja na platformama poput TikToka, gdje se dezinformacije brzo šire. Europska unija vidi takve kampanje kao ozbiljnu prijetnju demokratskim procesima, dok stručnjaci ističu da je važno podići svijest o manipulaciji informacijama. (24sata)

29.04. (16:00)

A u koju skupinu spadam ako uopće nemam profil?

Što tvoja profilna na društvenim mrežama govori o tebi

Korisnici društvenih medija mogu se grupirati u jednu od velikih pet osobina osobnosti modela – otvorenost, savjesnost, ekstrovertiranost, susretljivost i neuroticizam – samo na temelju njihove profilne slike. Na primjer, veća je vjerojatnost da će ekstroverti imati profilnu sliku s više ljudi na njoj – prijateljima, supružnicima ili rođacima. Oni koji signaliziraju otvorenost i savjesnost često imaju svoje lice u većoj skali, a fotke su obično ugodne i pažljivije isplanirane estetike. Susretljivi ljudi su oni koje krasi karakteristika društvene harmonije i suradnje, koji izbjegavaju konflikte. Njihove profilne obično su šarolike, iako slabijih oštrina i k tome ne baš najuglednije estetike. Zadnji su neurotičari, koji teže jednostavnosti, često reflektiraju negativne emocije, a ne vole baš pokazivati ni lice.  Bailwick Express

28.03. (12:00)

I see bot people

Botovi u političkim kampanjama: digitalni fenomen koji izaziva zabrinutost

Botovi, automatizirani programi, postaju sve prisutniji u političkim kampanjama diljem svijeta. Nedavno je otkriveno da je službeni Facebook profil HDZ-a skupio značajan broj lajkova, među kojima su se istaknuli i Vijetnamci. Ovo izaziva sumnju: jesu li botovi kupljeni od strane stranke ili su dio pokušaja ismijavanja? Botovi su sve sofisticiraniji, mogu biti i ljudi koji su prisiljeni na to, poput slučaja u Srbiji gdje je jedna žena postala bot nakon prijetnji otkazom. Iako su botovi postali ključni politički alat, njihova upotreba izaziva zabrinutost. Kupnja botova može narušiti analitiku, doseg i angažman stranice, dok njihova upotreba za širenje dezinformacija predstavlja prijetnju demokraciji. Ključno je da vlasnici digitalnih platformi i političari preuzmu odgovornost za suzbijanje ovakvih manipulacija kako bi se osigurala integritet izbornih procesa. (Netokracija)