Može li se u Hrvatskoj živjeti od glazbe? - Monitor.hr
30.11.2016. (15:06)

Moje pjesme, moji snovi

Može li se u Hrvatskoj živjeti od glazbe?

Sara Renar, Irena Žilić, Lucija Ćustić Luce i Nina Romić mlade su glazbenice koje pripadaju tzv. alternativnom krugu. Stoga je i odgovor na pitanje može li se živjeti od glazbe – ne. Sve uz glazbu i rade ili imaju pomoć sa strane. Također smatraju kako je za bavljenje glazbom bitno biti spreman na mnoga odricanja i razočaranja. Buro247


Slične vijesti

Prekjučer (08:00)

Gimme Shelter

Odlučeno je – slušaju se Rolling Stonesi!

U neizvjesnoj anketi koja je ovaj put trajala čak dva dana na Albumu tjedna pobjedu je odnio album Let It Bleed iz 1969. godine. Forumaši su se u nikad bogatijem izboru odlučili za klasik klasičnog rocka, a valja uzeti u obzir da su mu za petama bili albumi od Tori Amos, Bajage i Instruktora, a ni Alice Cooper nije bio daleko. Ova tema na Glazbi okuplja entuzijaste koji četvrtkom predlažu sebi drage albume, a onda kroz anketu biraju što će se kolektivno slušati i komentirati. Predlagač pobjedničkog albuma tada mora otvoriti temu, što se sad za Rolling Stonese čeka. Zadnjih tjedana aktivni su bili Smog – Julius Caesar, dok je sa zakašnjenjem otvorena tema za Joni Mitchell – Blue (1971) navodno iz razloga što je autor prvo pisao uvodni tekst u Wordu i kada je htio spremiti dokument, kliknuo je na cancel i sve mu se izbrisalo, zbog čega je morao sve pisati ponovno.

02.10. (21:00)

Sve je to ok, ali cover?

Neizdani album Davida Bowieja bit će objavljen dan prije njegovog 75. rođendana

Iako je album Toy dostupan na internetu, i to još od 2011. godine, nikad nije službeno objavljen, a to će se dogoditi dan prije njegovog 75. rođendana, 7. siječnja iduće godine. Toy je sniman 2001. godine, brzo nakon Bowiejevog nastupa na Glastonbury festivalu. Iako je prvotna ideja bila da album čine live izvedbe pjesama, ona se nije provela u djelo. Pjesme koje sadrži album, studijske su verzije. Bowiejev je cilj bio objaviti album čim prije, no njegove je planove pomrsila izdavačka kuća. “Toy” nikad nije legalno izašao zbog sporova između glazbenika i izdavačke kuće, no ipak će album svoje svjetlo pod reflektorom naći kao posthumno izdanje velikog glazbenika. Muzika

28.09. (16:00)

Uspon grungea i alternativnog rocka

Nije samo ‘Nevermind’ izašao prije 30 godina, brojni albumi zaslužuju jednaku pozornost

Vjerojatno zbog prerane smrti nikad prežaljenog Kurta Cobaina često se na jubileje prisjećamo Nirvane, kad govorimo o 1991. godini, iako ima brdo albuma koji zaslužuju da budu barem spomenuti. Te je iste godine izašao i Out of Time od REM-a, Ten od Pearl Jama, dva dupla albuma Use Your Illusion I i Use Your Illusion II od Guns’n’Rosesa, Black album od Metallice, Blood Sugar Sex Magik Red Hot Chilli Peppersa, a tu su i Pixies sa Trompe de Monde. MTV je bio u zenitu popularnosti i emitirao je glazbu. Dotad najveći cunami rocka poharao je planetu gotovo trenutno, a to zna svatko tko je tada imalo iskakao iz okvira i bio u kasnim tinejdžerskim godinama ili ranim dvadesetima. Takvima je taj rock bio duhovna hrana. Svakodnevni zvučni obrok davao je energiju da se ide dalje. Da se pronalaze istomišljenici. Da se drži fokus izvan turobnih fanfara ratnog stanja. Da budemo kao beba s naslovnice „Neverminda“, u svom bazenu koji prolongira sigurnost majčine utrobe. Samo što na udici ispred našeg nosa nije bila novčanica, nego zvuk koji nam je pružao smisao u besmislu. Zoran Stajčić za Ravno do dna.

14.09. (21:00)

Dobar zvuk

Horvat: Izašlo je reizdanje jednog od najzanimljivijih albuma Toma Pettyja iz devedesetih

Zajedno s četrdesetak sekundi produljenom verzijom “Supernatural Radio” sve pjesme dolaze u novim remiksevima Pettyjeva stalnog suradnika Ryana Ulyatea i u omotu koji album repozicionira kao izdanje Pettyja i Heartbreakersa, dok se filmska glazba spominje “sitnim slovima”. S poznatim kantautorskim rukopisom Pettyja, akustičnim minijaturama i korijenskom svirkom Heartbreakersa, u manje kićenom, “suhom” zvuku i primjerenijoj produkciji, za razliku od tipične produkcije devedesetih, “Angel Dream” prihvatljiv je revizionizam koji ističe intimniju stranu Pettyja. Piše Hrvoje Horvat za Večernji list

10.08. (16:30)

Inteligentni ljetni pop

Hrvoje Horvat: Glazba uz koju kao da se u filmu iz 70-ih kabrioletom vozite po Azurnoj obali

Duo Marisol na prvom albumu “Žene mape” daleko je od Beach Boysa i tinejdžerske tematike, ali se njihov album može staviti u podvrstu ljetnih albuma, jer u glazbenoj podlozi nosi odlično pogođen sezonski ugođaj “vrućine s upaljenim mozgom” koji budi razne asocijacije i dvojbe u tekstovima pjesama, protkan inteligentnim pričama i dilemama koje govore o iskustvima odraslih ljudi. Budući da je sintagma “inteligentni pop” često crvena krpa domaćoj publici, valja upozoriti da se u albumu Marisol može uživati i specijalistički i “odokativno”, čak i ako ne uberete sve asocijacije koje donose njihove dream pop-vinjete. Piše Hrvoje Horvat za Večernji list

03.08. (23:30)

Ispod glazbene peke

Hrvoje Horvat: Majstorska lekcija iz bluesa britanskog glazbenog veterana

Novi Beakerov album “Running Down the Clock” čak je i snimljen u Zagrebu, u studiju Sound Station gdje je koproducent i bubnjar bio još jedan domaći as iz rukava, talentirani multiinstrumentalist Leo Anđelković, inače član grupa Baltazar i Screaming Wheels… Album predstavlja pravu lekciju suvremenog bluesa, raznovrsne svirke i melodija, s pjesmama koje će vas podsjetiti na genezu čvrstog bluesa iz ruku ponajboljih predavača, ali se i majstorski dotaknuti funka, rocka, soula i jazza. Kao prava lekcija sigurnih ruku, ali i punog srca trojice muzičara kojima su gosti klavijaturist Nick Steed i u dvije pjesme domaći glazbenici Antonija Vrgoč Rola kao prateći vokal i Boris Hrepić – Hrepa na usnoj harmonici. “Running Down the Clock” podsjetit će vas na robusnu svirku kakvu su demonstrirali Buddy Guy ili Stevie Ray Vaughn. Piše Hrvoje Horvat za Večernji list

09.05. (01:30)

Novi novovalni zvuci

Hrvoje Horvat: Zagrebački paket-aranžman alternativnog rocka za 21. stoljeće

Novu Menartovu kompilaciju kolumnist hvali riječima: Jednostavno, kad slušate “Zagreb Calling: Generacija bez refrena” (Menart), osjećate se kao da preslušavate neku playlistu nove britanske ili ine scene, o kojoj će netko u The Guardianu sutra napisati recenziju, a potom cijeli svijet – nakon britanskih klubova i niza koncerata koji su već doveli do složnog i snažnog odaziva publike – poludjeti za novom artističkom šprancom koja potvrđuje mogućnosti suvremene glazbe za samoobnavljanjem. Piše Hrvoje Horvat za Večernji list

06.03. (21:30)

Dokuportret mlade zvijezde

Pavica Knezović-Belan: Kako je Billie Eilish najbolje utjelovila tinejdžerski weltschmerz 21. stoljeća

Film traje gotovo dva i pol sata, no ni trenutak nije dosadan; nema tu, srećom, sugovornika koji objašnjavaju fenomen mlade pjevačice koja iz vlastite sobe još kao tinejdžerica postaje velika zvijezda; kamera je tu tihi, neinvazivni promatrač koji prati jednu lijepu obiteljsku dinamiku i osjećajima i mračnim mislima rastrganu djevojčicu koja svoju tinejdžersku bol uspijeva izraziti na kreativan način. Najzanimljivije u priči o Billie Eilish je nova paradigma ženske pop-zvijezde, miljama daleko od u svakom pogledu eksploatirane Britney Spears. Koliko god još bila dijete, Eilish ipak ima kontrolu nad svojim životom, nad svojom slikom u javnosti i nad svojom glazbom. Piše Pavica Knezović-Belan za Jutarnji list

30.01. (18:30)

Zaslužili Rock & Off nagrade za životno djelo

Dragaš: Posveta pionirima pop i rock kritike u Hrvatskoj – što dugujem Profesoru i Vrdi

Vjerovali ste im “jer su bili poput vas, pričali vašim jezikom, voljeli iste bendove, plovili istim brazdama”. Ispravno je konstatirano i kako su Glavan i Vrdoljak koristili novinske stupce i retke da lica s omota ploča i s koncertnih pozornica predstave mainstreamu”, ali i da nisu “samo pisali tekstove i knjige, snimali radijske emisije, uređivali izdanja i osnivali glazbene nagrade” nego bili i “rock pedagozi i instruktori dobrog ukusa” koji su “rock kulturu učinili dostojanstvenom, jednakovrijednom drugim, ‘elitnim’ glazbenim žanrovima” dočim “sada imate TikTok i YouTube”. Piše Aleksandar Dragaš za Jutarnji list

03.01. (15:30)

Kakvo vrijeme, takva glazba

Dragaš: ‘Komorna opera‘ Nicholasa Lensa i Nicka Cavea, glazba za tužno vrijeme u kojem živimo

Nije to lako djelo, kao što nije to bio ni plod njihove suradnje na muzički brutalnoj suvremenoj operi “Shellshock” (2016.) o strahotama (Prvog svjetskog) rata, kao što umjetnost niti ne bi trebala biti. Ipak, na neki misteriozan način, kako to već biva sa spiritualnim prosvjetljenjem, da ne kažem velim ukazanjem, to iskanje svjetlosti i milosti u posvemašnjem mraku svijeta – kako su ga osmislili Cave i Lens, a potom u Lensovu domu u Bruxellesu jedan po jedan snimili glazbenici, njih jedanaest, te glasovima “izmolili” Lensova kći Clara-Lane, Nicholas L. Noorenbergh, tenor Denzil Delaere i sopranistica Claron McFadden – djelovalo je pročišćujuće i u konačnici umirujuće. Barem na mene. Piše Aleksandar Dragaš za Jutarnji list