Dobar san je univerzalni lijek - Monitor.hr
25.09.2018. (13:30)

Dobar san je univerzalni lijek


Slične vijesti

10.04. (17:00)

Kradete sami od sebe

Odgađate spavanje zbog serije i interneta? Nemojte!

Život može biti jako stresan i pretrpan obavezama. Ako ne nalazite vremena za sebe tijekom dana, možda se nećete osjećati ispunjeno i željet ćete to vrijeme povratiti tijekom noći, nakon što sve vaše obaveze budu završene. Oni koji odgađaju spavanje obično spadaju u jednu od dvije kategorije: zaposleni ljudi kojima treba malo više slobodnog vremena i ljudi koji su previše ambiciozni i marljivi pa žrtvuju san da bi nastavili raditi. Neki su ljudi toliko odgovorni danju da jednostavno prestanu biti odgovorni noću… Kako suzbiti tu naviku:

  1. Razvijte rutinu odlaska na spavanje u isto vrijeme i držite je se
  2. Otkrijte što vas ometa, je li to posao, TV, društvene mreže
  3. Nemojte gledati u mobitel 30-60 minuta prije spavanja
  4. Izgradite ritual prije spavanja
  5. Uzmite pauze tijekom dana – jedan od razloga zbog kojeg ćete odgađati vrijeme spavanja je zato što u danu želite imati više vremena. No, pravljenje pauza ranije tijekom dana može vam pružiti isti osjećaj kontrole i slobodnog vremena (24 sata / Real Simple)
18.02. (10:35)

Sklonost spavanju danju je u genima

18.08.2019. (01:30)

Sedmi je na slici

6 savjeta za bolji san

62% ljudi na svijetu smatra da ne spavaju dobro, pokazalo je istraživanje, za što ima lijeka:

Rutina – budit će i ići na spavanje u isto vrijeme svaki dan, čak i vikendom, tijelo i mozak to vole

Vježbanje smjestiti u doba dana koje najbolje odgovara dnevnom rasporedu i razinama energije, i držati se toga; pomaže u reguliranju razina melatonina i kortizola

Svjetlost – izaći na sunce često preko dana i smanjiti vrijeme provedeno vani noću, maknuti se s ekrana najmanje 30-60 minuta prije sna

Hrana i piće – izbjegavati velika jela, alkohol i kavu nekoliko sati prije sna (kavu 8 sati)

Meditacija, yoga, tai-chi…

Ugoda – spavaća soba nek bude hladna i mračna, s kvalitetnim madracom

31.01.2019. (21:30)

Znanstveno objašnjenje: Jer je super i jedno i drugo, a super stvari vole druge super stvari!

Zašto nam se spava nakon jela?

Više je teorija, prva glasi da nam je evolucijski ostatak iz vremena kad smo lovili hranu pa smo morali biti budni i usredotočeni pa nakon ulova i hranjenja nastupe umor i pospanost. Druga teorija kaže da tijelo nakon hranjenja šalje krv prema trbuhu kako bi se pokretalo probavu, mozak dobiva manje krvi pa se javlja pospanost, pogotovo kod ljudi koji ne doručkuju. Treća tvrdi da obilna i jela s prerađenim mesom potiču pospanost jer san pomaže u probavi.

08.10.2018. (17:31)

Od nesanice pati čak 26 posto Hrvata

Nesanica može ozbiljno poremetiti čovjekovo zdravlje. Od nesanice pati čak 26 posto Hrvata, od kojih 11 posto pati od njene teške varijante. Nesanicu prvenstveno potiče dugotrajna emocionalna tenzija koja može biti psihološke naravi. Svaki oblik zabrinutosti, straha, opterećenja, strepnje… Na spavanje i budnost utječe biološki sat koji u pravilu funkcionira vrlo precizno. Čovjek nije u svakom trenutku budnosti jednako budan. Najbolja budnost je ujutro, nedugo nakon buđenja… opširni članak o spavanju donosi Tportal.

24.06.2018. (19:52)

Koliko sati sna je čovjeku potrebno? I zašto uopće moramo spavati? Nemojte zaspati, priča je zanimljiva.

14.02.2018. (17:16)

San je lijek za svaku boljku

Niz zdravstvenih tegoba nestaje promjenom položaja spavanja

Ne biste trebali spavati na leđima ukoliko ste prehlađeni, ili patite od sinusitisa. Lezite na bok s dodatnim jastukom koji će podići vašu glavu i pomoći da se sadržaj prirodno cijedi. Hrkanje se uglavnom može riješiti ako spavate na trbuhu, no ne savjetuje se nužno. Naime, dok ležite na trbuhu mišići vrata ne padaju unatrag kao kad ste na leđima. N1, Daily Mail

26.12.2017. (16:30)

Dalje od kreveta

Spavanje popodne deblja i stvara visok tlak

Novo istraživanje pokazalo je kako poslijepodnevno spavanje u vremenskom trajanju dužem od 40 minuta povećava rizik za više tjelesnih poremećaja – debljine, visokog krvnog tlaka, povišenim kolesterolom… Osim toga, studija tvrdi kako spavanje poslije podne čini ljude umornijima nego što zapravo jesu. Express