"Publiko pomozi! - nek' država sufinancira koncerte" - Monitor.hr
15.04.2015. (22:03)

"Publiko pomozi! – nek’ država sufinancira koncerte"

Udruga Promo poziva koncertnu publiku da se uključi u inicijativu za prepoznavanje koncerata rock glazbe kao javne potrebe u kulturi

Povodom nedavnih zahtjeva Udruge Promo za pravednim tretmanom rock glazbe putem Vijeća za glazbu Ministarstva kulture i Vijeća za glazbu Ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba koji su polučili veliki javni interes i veliku podršku javnosti, Udruga Promo nastavlja s javnim zagovaranjem promjene tretmana rock glazbe i organizatora klupskih i festivalskih programa u Hrvatskoj.

Temeljem javne podrške, ali i nedostatka konstruktivne komunikacije od strane nadležnih Vijeća za glazbu, Udruga Promo će u nastavku javnog zagovaranja uključiti publiku rock koncerata, festivala i klubova putem online peticije te peticije koja će se provoditi na koncertima koji se održavaju u organizaciji članova Udruge Promo uključenih u javnu akciju. Peticija će zahtijevati uključivanje koncerata rock glazbe u sufinanciranje putem Vijeća za glazbu Ministarstva kulture i putem Vijeća za glazbu lokalnih zajednica, radi zadovoljavanja javne potrebe u kulturi. 
Podsjetimo, istraživanje javne potrebe u glazbi i glazbenih preferencija pokazalo je da 80% građana Republike Hrvatske i Grada Zagreba koji ne slušaju tzv. narodnjake, preferira koncerte rock glazbe.


Suprotno tome, dosadašnja praksa Vijeća za glazbu Ministarstva kulture i Grada Zagreba u raspodjeli javnog novca u potpunosti je isključivala koncerte rock glazbe iz javnog sufinanciranja. Unatoč javnom interesu, Vijeća za glazbu pri Ministarstvu kulture i Gradu Zagrebu nerelevantno sufinanciraju samo klasičnu i jazz glazbu čime ograničavaju pojam glazbe te diskriminiraju kvalitetne suvremene autorske rock glazbene oblike i time ignoriraju javnu koncertnu potrebu. 
Nadalje, predstavnici udruge Promo zalažu se za priznavanje koncerata rock glazbe kao javne potrebe u glazbenoj kulturi koja kao takva evidentno postoji te povezano s time i za uključivanje koncertnih programa suvremene autorske rock glazbe u postojeće sustave sufinanciranja gradske i državne glazbene kulture. U svrhu zadovoljenja javnog interesa nužno je imenovanje novih članova vijeća ili osnivanje podvijeća pri vijećima za glazbu. Također, neophodno je da nova vijeća za glazbu svoje odluke ubuduće javno obrazlažu sukladno pozitivnoj praksi Europske unije.


U demokratskom sustavu koji je dužan putem natječaja za Javne potrebe u kulturi zadovoljiti potrebe svojih građana, postojeće ignoriranje javnih potreba nije i ne može biti prihvatljiva praksa. Iz tog razloga, Udruga Promo u ovu akciju uključuje svoju brojnu publiku, jer se pitanje sufinanciranja glazbenih programa najviše tiče upravo njih kao poreznih obveznika. Publika zaslužuje bolje, mnogobrojnije i raznolikije koncerte u klubovima i na festivalima. Publika zaslužuje proširenje i obnovu mreže klubova diljem Hrvatske što je jedan od strateških ciljeva Udruge Promo i zaslužuje razvoj festivalske scene na europskoj razini.


Nužno je napomenuti da bez javnog sufinanciranja klubovi i festivali koji predstavljaju kvalitetan i međunarodno relevantan program, nisu održivi u postojećim uvjetima međunarodne konkurencije u najbližem susjedstvu – samo u susjednoj Sloveniji, ulaznice za festivale i klupske koncerte su u prosjeku 50% skuplje, a u ostatku Europe i višestruko veće. Vijeća za glazbu pri Ministarstvu kulture i gradskim uredima za kulturu moraju prepoznati da hrvatska koncertna publika zaslužuje i želi biti dio svjetske glazbene scene, a Udruga Promo će ustrajati u svojim aktivnostima sve dok se glas te mnogobrojne publike ne probije do odgovornih ureda i vijeća i dok se problem sufinanciranja rock koncerta ne riješi kao pitanje javnog interesa. Peticija je tek prva od niza javnih aktivnosti koje će pokrenuti Udruga Promo u kontekstu ove inicijative, poručuje Promo u svom priopćenju


Ispred inicijative udruge Promo stoje sljedeći koncertni organizatori i glazbeni klubovi: INmusic festival, Vintage Industrial Bar, Tvornica kulture, Klub.Zagreb, Močvara, Žedno uho, Pozitivan ritam, Klub Palach, Distune Promotion, Seasplash festival, Multikultura, SuperUho festival, Outlook festival, Dimensions festival, Terraneo Festival, Dirty Old Festival, Attack.


Slične vijesti

Nedjelja (10:00)

Glazba koja je zvonka radost

Stajčić: Kries je najbolji hrvatski bend. S naglaskom na „hrvatski“ i s naglaskom na „bend“

Na koncertu u Boogaloou mogao se čuti i primjer kako zvuči bend koji još nije uspio pronaći svoje unutrašnje bilo, a to je bila predgrupa Kosan koja isto broji nemali broj članova. Plivaju oni u nekoj vrsti etno psihodelije, ali je kao krajnji produkt to sve kaotično. Da se razumijemo, voli publika i „kaotično“, ali ne bez groovea. Razlika između njih i Kriesa bila je nebo i zemlja. Kries su nakon njih zvučali kao neki Rolling Stonesi iz kamenog doba koji kao da imaju u živom sjećanju kako tutnji stampedo mamuta i sve to zorno dočaravaju svojom glazbom. Sedam godina je prošlo od albuma „Selo na okuke“ i jest da većini njih koji su na koncertu Kriesa to nimalo ne smeta, jer zadovoljština nikad ne izostaje, no bend je očigledno na pragu novog kreativnog poglavlja. Zoran Stajčić za Ravno do dna.

06.05. (19:46)

Frank Turner u 24 sata odsvirao 15 koncerata u 15 gradova i srušio svjetski rekord

08.02. (00:00)

Rock'n'roll high school

Superval turneja: klinci traže zabavu

Riječ je o “platformi” koja prvenstveno mlađoj koncertnoj publici predstavlja bendove njihovih vršnjaka, a bendovima pruža priliku da iskuse sviranje po klubovima, da se međusobno druže i povezuju, a zbog čega u nekoj stalnoj dinamici uvijek nastaju i novi bendovi. Pritom je možda u svemu najvažnije i najpametnije da Superval nije natjecanje poput, recimo, HGF-a i da nema veze s raznim našim “strukovnim organizacijama” koje, pokazale su, već godinama najbolje znaju što bi i kako trebalo s našim mladim izvođačima. Superval nije “nagrada” i nema nekakve dosadne press konferencije na kojima neki dosadni stari ljudi mladima nešto pametuju ili nekakav “stručni žiri” koja onda o nečemu na neki način nešto odlučuje. Superval su mladi srednjoškolski bendovi, a promocija Supervala su koncerti koji ti bendovi sviraju pred vršnjačkom publikom u raznim klubovima diljem zemlje. Točno onako kako bi to i trebalo biti. Ravno do dna

03.01. (19:00)

Da možete staviti u planer

Najveće turneje koje dolaze u Hrvatsku i okolicu u 2024.

Nakon jake prošle koncertne godine, kako stvari trenutno stoje, sljedeća bi trebala biti još jača. Muzika donosi popis jačih koncerata:

  • James Blunt – 5. ožujka, Budimpešta
  • Depeche Mode – 26. ožujka, Budimpešta
  • Judas Priest – 1. travnja, Gradska dvorana Beč
  • Rammstein – 24. i 25. svibnja, Beograd / 17. srpnja i 18. srpnja, Klagenfurt
  • Sting – 27. svibnja, Arena Zagreb / 29. svibnja, Ljubljana
  • Metallica – 29. svibnja, Milano / 1. lipnja, Beč
  • Lana Del Rey – 4. lipnja, Milano
  • Corey Taylor – 6. lipnja, Šalata
  • Tool – 10. lipnja, Gradska dvorana Beč
  • Dropkick Murphys – 12. lipnja, Šalata
  • Green Day – 13. lipnja, Nova Rock: Burgenland, Austrija
  • Maneskin – 15. lipnja, Nova Rock: Burgenland, Austrija
  • Avril Lavigne – 17. lipnja, Arena Pula
  • INmusic festival: The Smashing Pumpkins, Hozier, Paolo Nutini, The National – 24. do 26. lipnja, Jarun
  • Simple Minds – 3. srpnja, Arena Pula
  • Deep Purple – 13. srpnja, Beograd
  • Khruangbin – 16. srpnja, Šalata
  • Ed Sheeran – 20. srpnja, Budimpešta / 10. kolovoza, Hipodrom Zagreb / 17. kolovoza, Beograd
  • Queens Of The Stone Age – 23. srpnja, Šalata
  • Lenny Kravitz – 28. srpnja, Arena Pula
  • Taylor Swift – 8., 9. i 10. kolovoza, Beč
03.01. (08:00)

Noć i dalje pripada ljubavnicima

Patti Smith u slovensko-talijanskoj dolini ruža: Žena koja u 77. godini ruši sve granice

Uz Iggyja Popa, Patti Smith je posljednja živuća punk ikona koja još uvijek krstari svjetskim pozornicama, a pritom – u današnjem vremenu nije nevažno – i posljednja žena. I to kakva. Žena koja ni u 77. godini života ni milimetra ne odstupa od etosa borbe za potlačene, obezvrijeđene i podcijenjene. Žena koja i u 77. godini života na pozornici izgleda kao djevojčica s kikicama te unatoč kašljucanju uspijeva otpjevati sve vokalne dionice, u rasponu od dubokog vještičjeg alta do slobodarskih krikova. Žena koja je uplivavanjem u svijet moderne tehnologije na Instagramu u 77. godini uspjela postati i neočekivana ikona mladih, zvučeći debelo uvjerljivije od Grete Thunberg kad vapi za planetom koji smo upropastili. Bojan Stilin o koncertu prije dva mjeseca u Cassa Rossi, za tportal.

23.12.2023. (15:00)

U čast njegovih prvih 90 godina

‘Long Story Short: Willie Nelson 90 (Live At The Hollywood Bowl)’: Zvjezdani naklon posljednjem country gigantu

Dan nakon njegovog devedesetog rođendana na samom kraju travnja ove godine u legendarnom Hollywood Bowlu održan je koncert u Williejevu čast na kojem je cijeli niz country divova starije i mlađe generacije prodefilirao pozornicom izvodeći pjesme koji je stari napušeni kauboj napisao ili izvodio unazad više od pola stoljeća. Sve to sada je objavljeno na albumu koji u svom cjelokupnom obliku donosi čak 53 pjesme u više od tri sata trajanja. Među brojnim imenima izvode i Nora Jones, Beck, Kris Kristofferson, Tom Jones, Neil Young, Keith Richards pa i Snoop Dogg. Ovaj trosatni koncert može služiti kao hvalospjev i svjedočanstvo veličine koja ne posustaje ni na ulasku u deseto desetljeće života. Ravno do dna

14.12.2023. (19:00)

Rock je uvijek bolji od popa

Partibrejkers na 11. rođendanu Vintage Industriala – pokaži hrabrost na svoju radost

Cane u onoj svojoj nepromjenjivoj pozi možda izgleda kao karbonizirani Han Solo, ali ta glaščina, ti stihovi i ta energija i dalje kuljaju prema van. Pjesme pune slika i sudbina. Tajna tatina devojka. Na putu za jug. Najbolje se putuje kad se putuje sam… Ne treba više od par linija strofa pa da slike ožive dok gitare i bubnjevi sabijaju vrijeme i prostor u kojem je svaki solo vrisak nečije sudbine, svaki boogie tračnice života po kojima se kotrljamo. Uz takvu glazbu je lako razmišljati, lako je i pisati, lakše se osjećaš i kao čovjek koji se treba povremeno rasteretiti bremena, bez da se ide na sub-level mamlaza – kaže Zoran Stajčić za Ravno do dna, napomenuvši kako mu je ipak drago što nije otišao na Bryana Adamsa.

13.12.2023. (20:00)

Oni bi samo novce, nek se netko drugi brine za ovce

Bruce Dickinson o manjku novih bendova koji bi punili arene: Krive su velike kompanije koje skupljaju vrhnje, ali ne ulažu u nove bendove

Zbog svog interesa za zarađivanjem novca, Dickinson je gostujući u jednoj radijskoj emisiji ustvrdio da korporacije promoviraju velike headlinere, ali ne dovode bendove koji imaju priču kako bi u budućnosti okupili bazu obožavatelja, tj. stvorili dovoljno veliku predanost publike da ih podigne na višu razinu popularnosti. Headliner postaneš tako što odradiš hrpu koncerata na hrpi mjesta, a obožavatelji i ljudi te prate i naizgled odjednom si u Wembley Areni, napominje Dickinson, prisjetivši se uspona Iron Maidena, rekavši da su počinjali kao predgrupa i posebni gosti na nastupima u Chicagu, New York i drugim gradovima kako bi im se ime potom spominjalo u mreži promotora. Ti bi promotori, rekao je, na kraju “izgradili” bendove dok ovi ne bi bili u stanju biti glavni u gradu. To je nekad bila praksa. Ravno do dna

23.11.2023. (12:30)

Strasno i glasno

Halestorm sinoć zapalio Tvornicu

Kada je moćan vokal nevjerojatne Lzzy Hale zagrmio dvoranom mogao se naslutiti samo dio sirovog i žestokog doživljaja koji je uslijedio. Halestorm su moćna rock mašina koja na pozornici ostavlja posljednji atom snage, kao da sutra (i ostatak svjetske turneje) ne postoji. Sirova energija koja ruši sve pred sobom… osvrt na Glazba.hr

15.11.2023. (19:00)

Ekipa iza 'kruha i igara'

Biznis iza pet rasprodanih Arena: Jedna skupina mogla bi postati jedini igrač u organizaciji velikih koncerata i festivala

Pet rasprodanih koncerata u Areni Zagreb, rezultat koji su hrvatske i srpske estradne veličine mogle samo sanjati, postigla je transnacionalna folk diva Aleksandra Prijović. Fanovi su naravno totalno oduševljeni, konkurencija pomalo kipti od zavisti, a znatiželjni promatrači pokušavaju skužiti što se zapravo događa. Turneja Od istoka do zapada ipak nije pokrenuta kao srpskohrvatska mirovna misija nego kao lukrativan biznis na najvišem levelu balkanske folkerske koncertne produkcije. U igru su uključeni i beogradski Sky Music (čiji je vlasnik treći najmoćniji čovjek šou biznisa u Srbiji), Travel4Fun kontroverznog dobojskog poduzetnika, kao i Extra FM, dio grupacije koji sada drži medijski kartel povezan s braćom Pripuz. Ako su u radijskom sektoru, pod tvrdom zakonskom regulativom, uspostavili monopol koji je narastao do efektivne kontrole oko 70% tržišta u Hrvatskoj i blizu 90% u Zagrebu, što li će tek napraviti u labavo reguliranom koncertnom biznisu, gdje nema gnjavaže s Agencijom za zaštitu tržišnog natjecanja, pa trebaju samo platiti porez, namiriti ZAMP i pripaziti da se nikad ne zamjere gazdi? Kronologiju donosi Ravno do dna